بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36537665
جانشین مرکز مطالعات ستاد کل نیروهای مسلح در یزد:

عملیات بیت‌المقدس، نقطه عطف مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزگری/ نسل جوان شهید«فیض اردکانی» را سرمشق خود قرار دهد


جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات بیت المقدس یکی از عملیات‌ها بود که با هدف آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد و در واقع عملیات بیت المقدس نقطه عطف ملت سلحشور و مقاوم ایران در مقابل تجاوزگری دشمن بود.

به گزارش یزد آوا، حسن رستگارپناه صبح امروز در مراسم یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و سالروز شهادت سرتیپ پاسدار حاج سید حسین فیض اردکانی در مسجد حظیره یزد گفت: همزمان با بلند شدن ندای پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی کسانی که تاب شنیدن این نام را نداشتند به مخالفت و مبارزه با انقلاب برخاستند و همزمان که امام(ره) با مهندسی و طراحی خود به دنبال تثبیت ساختارهای سیاسی کشور بودند مبارزه مسلحانه علیه انقلاب اسلامی شروع شد.

وی افزود: با رهبری امام راحل و همت و یاری مردم و سلحشوران این کشور جنگ به نفع انقلاب اسلامی متوقف شد این پیروزی در مدت زمان کوتاهی اتفاق نیفتاد و دشمن با ابزار و امکاناتی که در اختیار داشت به تجاوز خود ادامه داد اما در برآوردهای خود ظرفیت مردم ایران و انگیزه‌های اعتقادی و اسلامی مردم را محاسبه نکرده بود.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن با خود فکر می‌کرد که جنگ را یک روحانی تازه از حجره درس برگشته نمی‌تواند مدیریت کند غافل از اینکه امام(ره) شخصی است که نه تنها انقلاب اسلامی را مدیریت کرد و در تقابل با دشمنان آگاهانه و هوشمندانه مسیر انقلاب را طی کرد بلکه باعث سرنگونی و شکست قدرت‌ها شد.

رستگارپناه ادامه داد: دشمن در اثر غفلتی که در آن زمان در مدیریت کشور به وجود آمده بود و تزلزل‌هایی که وجود داشت تجاوز انجام داد اما یکسال بیشتر طول نکشید که در خاک ما بتواند بماند و به همت والای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی عملیات‌هایی مختلفی انجام شد که عملیات بیت المقدس یکی از عملیات‌ها بود و در رابطه با آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد و در واقع عملیات بیت المقدس نقطه عطف ملت سلحشور و مقاوم ایران در مقابل تجاوزگری دشمن بود.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام با دست خالی در جبهه‌های جنگ درسی به دشمن دادند که دیگر روح تجاوزگری را نتوانند علیه ملت‌های مستضعف دنبال کنند و در همین عملیات بیت المقدس از استان یزد حدود پنج گردان در خط مقدم جبهه حضور داشتند و شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند.

رستگارپناه با اشاره به اقدامات شهید صدوقی(ره) در زمان جنگ گفت: شهید صدوقی همواره پشتیبان رزمندگان بود و در کنار آنها در صحنه‌ها و نقاط حساس دفاع مقدس حضور داشت و فرزندان این مرز وبوم نیز که تربیت یافتگان این روحانیت معزز بودند عزتی را برای ایران به ثبت رساندند که در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید فیض اردکانی در زمان جنگ عنوان کرد: در غرب کشور در همان اول انقلاب زمانی که پاوه در حال محاصره بود شهدای والامقامی چون شهید فیض در آنجا حضور داشتند این شهید فردی بی ادعا، پرتلاش، صدیق و باصفا بود و در عملیات شلمچه با اینکه جانشین یگان الغدیر بود در خط مقدم جبهه به دلیل اینکه می‌خواست پیکرهای شهدا را برگرداند مجروح شد و صدای آه و ناله از او بلند نشد بلکه در شب زنده‌داری‌های او بود که صدای ناله و زاری به گوش می‌رسید.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شهید فیض یک فرد نظامی و مخلص بود که علاوه بر مسئولیتی که داشت به فکر مردم و محرومین بود و با ظرفیت شناسی، فرصت شناسی و موقعیت شناسی برای خدمت به هم نوع خود استفاده می‌کرد  و تنها زمانی ناراحتی در چهره او دیده می‌شد که نتوانسته باشد مشکل یا نیاز شخصی را برآورده کند.

رستگارپناه عنوان کرد: این شهید بزرگوار شخصیت باتدبیر و دور اندیشی بود که با تدابیر خود امنیت را در منطقه آورد و در مقابل تبلیغات دشمن و کومله‌ها در سنندج روشنگری کرد و هیچ موقع کلمه‌ای از دهان او جز از روی صدق نیت خارج نمی‌شد در واقع این جوانان و شهدا سرمایه‌های انقلاب هستند و نسل جوان ما باید آن ها را سرمشق خود برای رسیدن به مسیر الهی قرار دهند.

وی ادامه داد: زمانی که شهید فیض در بنیاد شهید مشغول به کار بود سراسیمه به حل مشکلات جانبازان می‌پرداخت و با وجود اینکه خود جانباز بالای 70 درصد بود هیچ گاه از این امتیاز خود استفاده نکرد و پرونده برای جانبازی خود باز نکرد، وی فرزند صدیق امام و رهبری بود و لحظه‌ای از مسیر ولایت خود را جدا نمی‌دید و میگفت باید طوری عمل کنیم که ولی زمان از ما ناراضی نباشد.

رستگارپناه عنوان کرد: انقلاب اسلامی اگر ماندگاری داشته است به دلیل صدق نیت، صفا، صمیمیت و اخلاص این شهیدان بوده است و به برکت خون شهیدان و به کوری چشم دشمنان همچنان ماندگار خواهد ماند و این عزت و عظمتی که ایران در جهان دارد به واسطه همین صدق نیت امام(ره)، رهبری و شهدا است.

وی تصریح کرد: دشمن اکنون در مقابل اسلامی به سردرگمی افتاده است و پیش دستی‌های امام و رهبری در این انقلاب به عزت انقلاب اسلامی در جهان افزوده است مشکلاتی در مدیریت کشور وجود دارد که ماندگاری ندارد و آنچه که می‌ماند صلابت و سربلندی این انقلاب است. دشمن چند تریلیارد برای ضربه به این انقلاب و حفظ خود در منطقه هزینه کرده اما خود اعتراف می‌کند که نتوانسته در این زمینه موفق شود.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی فرزندانی تربیت کرده که سردار قاسم سلیمانی یکی از آنهاست و امروز درهر گوشه این جهان و کشورهای اسلامی از او نام برده می‌شود و ابرقدرت‌ها به قدرت سردار سلیمانی اذعان دارند و دشمن با تمام تلاش‌هایی که برای مخدوش کردن چهره سپاه در بین افکار عمومی انجام داده جز ضرر چیزی ندیده است.

رستگارپناه با بیان اینکه ارج نهادن به  شهدا وظیفه ما است، تصریح کرد: شهدا در اصل مستحکم کننده راه الهی و موجب سربلندی اسلام هستند و اقدامات شهدایی چون شهید فیض اردکانی تضمین کننده آینده انقلاب شده است و با وجود فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن علاوه بر حزب الله لبنان، بسیج عراق، سوریه و یمن تشکیل شد و به واسطه انقلاب اسلامی فرصت‌هایی به وجود آمده که دشمن زبون خواهد شد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.