بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 25581585
نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس:

فتنه 88؛ روزنه‌ای برای اعمال تحریم‌ها/ حرکت توفنده 9 دی موج فتنه را نابود کرد


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: زمانی که جریان فتنه 88 شکل گرفت دشمنان هم تهییج شدند و روزنه‌‌‌ای برای امریکا جهت فشار بیشتر به کشور وارد شد و تحریم‌های هوشمندانه علیه ایران تصویب کردند.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، اظهار کرد: فتنه 88 به عزت و اقتدار ملی ایران در سطح بین الملل، منطقه و حتی در سطح داخلی خدشه وارد کرد و مسلما جایگاهی که در سطح بین الملل برای جمهوری اسلامی قائل بودند بعد از فتنه 88 به تحلیل رفت و موجب سوء استفاده دشمنان بالاخص امریکایی‌ها و اروپایی‌ها شد.

محمد صالح جوکار با بیان اینکه فتنه 88 شکاف‌های جدی بین وحدت و انسجام مردم وارد کرد، تصریح کرد: این فتنه  توطئه خبیثانه‌ نسبت به انقلاب، نظام و کشور ما بود و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شد تا جایی که نظام اسلامی را به لبه پرتگاه جلو بردند و هدفشان که ساختارشکنی بود را دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه این فتنه و اقدامات آن برنامه ریزی شده بود، افزود: یکی از سران فتنه در مصاحبه‌ای که قبل از انتخابات با یکی از خبرگزاری‌ها داشته است در جواب این سوال که اگر رأی نیاورید چه می‌کنید؟ گفته بود ما این حرکت را شروع کردیم و تا تغییر ساختار نظام آن را ادامه خواهیم داد.

جوکار ادامه داد: مطرح شدن پروژه تقلب متأسفانه بیشتر در سطح نخبگان به آن دامن زده شد و موجب انحراف افکار بسیاری شد که دشمنان ازآن استفاده بالایی بردند تا آنجا که در سطح وسیعی قلم زهرآگین خود را نسبت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب به کار گرفتند و و جایگاه و عزتی که در جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشت، تحت تاثیر قرار دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: قبل از جریان فتنه 88 رییس جمهور امریکا خدمت مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد و آنها حاضر شدند ایران را به عنوان قدرت برتر منطقه‌ای بشناسد اما زمانی که جریان فتنه شکل گرفت آنها هم تهییج شدند و روزنه‌‌‌ای برای امریکا جهت فشار بیشتر به کشور وارد شد که از آن زمان بالاخص در عرصه‌های اقتصادی فشار وارد کردند و تحریم‌های هوشمندانه علیه ایران تصویب کردند.

جوکار تصریح کرد: با وجود اینکه فتنه‌گران به دنبال سست کردن پایه‌های نظام اسلامی بودند اما حرکت مردم در 9 دی و حضور باشکوه آن‌ها در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در این روز نشان از عظمت و اقتدار و پایبندی مردم به اهداف و آرمان‌های انقلاب بود و مردم اعلام کردند که ما در سایه بصیرت و شناختی که نسبت به انقلاب و نظام داریم همواره پیرو رهنمودهای رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه حرکت توفنده مردم در 9 دی ماه توانست موج اراذل و اوباش ضد انقلابی در کف خیابان را در هم بپاشد و نابود کند، افزود: اقداماتی که سران فتنه، فتنه‌گران و فتنه‌انگیزی‌هایی که برخی سفارتخانه‌های اروپایی در کشور ما انجام داند هیچگاه فراموش شدنی نیست و باید بدانیم که دشمنان همواره علیه ما اقدام می‌کنند و دنبال منافع خودشان هستند و نباید اجازه دهیم آنها از غفلت برخی سوء استفاده کنند و نظام و کشور را متحمل هزینه‌های گزاف کنند.

انتهای پیام/ف
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.