بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36332230

فرش دستباف بانوان شهیدیه میبد به عتبات عالیات اهدا شد+تصاویر


طی مراسمی با حضور اهالی محله شهیدیه و مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات فرش دستباف بانوان شهیدیه میبد به عتبات عالیات اهدا شد.

به گزارش  یزد آوا، عشق و ارادت خاص ما ایرانیان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) خصوصا امام حسین (ع) باعث شده تا هر کس بخواهد در حد توان خود حتی در بافتن فرش زیر پای زائران حرم شریف این بزرگواران سهمی داشته باشد.

از همین رو جمعی از بانوان قالیباف محله شهیدیه میبد اقدام به بافتن یک تخته قالی به ابعاد 3/5*2/5 متری به مدت 110 روز جهت صحن حضرت زینب(س) در حرم مطهرحضرت امام حسین(ع) کردند.

این قالی پس از پایان بافت توسط ستاد عتبات عالیات در میبد به فروش می رسد تا مبلغ آن جهت بازسازی صحن و سرای حضرت زینب(س) در کربلای معلی مصرف شود.

هزینه بافت این فرش توسط خیرین محله شهیدیه تامین شده است.

گفتنی است: بانوان محله شهیدیه همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) با گره زدن نخ های این قالی حاجات خود را از مولایشان امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس(ع) و حضرت زینب (س) طلب کردند.

قرائت دعای توسل، اهدای لوح تقدیر به همراه تربت کربلا به بافندگان و بریدن قالی توسط مسئولین ستاد عتبات عالیات در شهرستان و بانوان بافنده قالی و توزیع شیرینی بین اهالی این محله از دیگر برنامه های این مراسم بود. در پایان نیز حضار میهمان سفره با برکت امام حسین (ع) شدند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.