بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10028141
امام جمعه یزد:

فرهنگ کشور نباید فرهنگ وارداتی باشد/ اگر فرهنگ غلط باشد، اقتصاد پا نمی‌گیرد


امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اگر فرهنگ غلط در جامعه وجود داشته باشد، اقتصاد هم پا نمی‌گیرد گفت: فرهنگ کشورمان نباید فرهنگ وارداتی باشد و نمی‌توان فرهنگ کشور را از غربی‌ها گرفت.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام (ره) گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قبل از انقلاب محل تاخت و تازی افرادی لاابالی و سلطنت طلب بود و بعد از انقلاب نیز دکانی برای احزاب شده بود و جوانان با وجود این احزاب به انحراف کشیده می‎شدند که امام (ره) برای جلوگیری از این معضلات فرمان تشکیل این شورا را داد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کشور و انقلاب ما اسلامی است، ادامه داد: هدف از تشکیل شورای انقلابی این بود که دانشگاه‌ها اسلامی شوند و دانشجویان به دنبال علم بروند و حرکت جامعه بر مبنای اسلام باشد.

وی تأکید کرد: با تشکیل شورای انقلاب و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، دانشجویان باید به دنبال علم و آزاد اندیش باشند و مستقل و آزاد فکر کنند، زیر بار ظلم و ستم نروند و به بیگانگان تکیه نکرده و روی پای خود بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فرهنگ هر کشور سبک عقیده، رفتار و زندگی مردمان هر کشور است، تصریح کرد: فرهنگ کشورمان نباید فرهنگ وارداتی باشد و نمی‌توان فرهنگ کشور را از غربی‌ها گرفت.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ دینی و اسلامی است، ادامه داد: جامعه ایرانی ما فرهنگ خاص خودش را دارد و آمیخته به خوبی‌هاست و برای انسانیت ارزش قائل است.

آیت الله ناصری با اشاره به نگاه اسلام به زن و نگاه غرب به زنان ادامه داد: جنبه فرهنگ عمومی غرب، فاسد کننده و ویران کننده خانواده و زندگی تک فردی است، در غرب زن به عنوان پوستر تبلیغاتی است و آنها ارزشی برای زن قائل نیستند و متأسفانه عده‌ای فکر می‌کنند این از فضیلت و کمال است که زن ابزار دم دست همه باشد.

وی همچنین با اشاره به روز دانشجو گفت: باید دانشجویان، اساتید دانشگاه و دانشگاهیان دقت داشته باشند که فکر دانشجویان را چکونه تقویت می‌کنند و چه راهکاری را برای زندگی آنها رائه می‌دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به مسئولین ادامه داد: مسئولین باید به فکر فرهنگ و سالم سازی جامعه باشند تا افراد جامعه از جمله دختران به سمت مدگرایی و تقلید کورکورانه نروند و موجب از هم پاشیدن خانواده‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه تنها مسئله جامعه، مشکلات اقتصادی نیست، تأکید کرد: مسئولین فرهنگی و مسئولین دیگر باید توجه داشته باشند که اگر فرهنگ غلط در جامعه وجود داشته باشد، اقتصاد هم پا نمی‌گیرد.

ناصری ادامه داد: اگر انسان به فرهنگ اسلامی پایبند نباشد و متدین نباشد؛ با تخلفاتی که از او سر می‌زند موجب می‌شود اقتصاد جامعه نیز رونق پیدا نکند.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی حقوق بشر  گفت: آمریکا و اسرائیل حقوق بشر را درست کردند تا بر مردم مسلط شوند و هرکاری که می ‌خواهند انجام دهند.

امام جمعه یزد ادامه  داد: آمریکایی‌ها با ادعای حقوق بشر مردم را به خاک و خون می‌کشند و می خواهند دیگران را ذلیل کنند و نباید گول خورد و کسانی که شیفته و فریفته غرب می‌شوند و همه چیز را تسلیم غرب می‌کنند باید به این موارد دقت کنند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کشور باید ایستادگی کنند، در مقابل ظلم بایستند و سختی‌ها را تحمل کنند و چنانچه ما اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم، هیچ کاری از غربی‌ها برنمی‌آید.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.