بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 36814294
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

فضا را برای سودجویان حوزه ساخت‌وساز یزد سخت می‌کنیم


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: تصمیم داریم با استفاده از ظرفیت خود فضا را برای کسانی که از عدم اطلاع و آگاهی مردم در حوزه ساخت و ساز استفاده می‌کنند سخت‌تر کنیم و متخلفان هزینه بیشتری را بپردازند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مهدی سالاری عصر امروز در نشست هم اندیسی با اصحاب رسانه بر همکاری رسانه‌ها در بهبود صنعت ساخت و ساز استان تاکید کرد و گفت: آسیب‌پذیری‌ ساختمان‌ها در کشور در حوادث طبیعی چون سیل و زلزله نشان داده است که به شدت در تفکرات سازمان‌هایی که متولی ساخت و ساز هستند باید تغییرات و بهبود صورت بگیرد و ماحصل اقدامات دستگاه‌هایی که در حوزه صنعت ساختمان فعال هستند ساختمان‌هایی باشد که مردم در حوادث آرامش و ایمنی داشته باشند.

وی ادامه داد: ساختمان یک کالای بسیار گران و ملی است و به راحتی قابل ساختن نیست و آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به 60 سال طول می‌کشد تا یک انسان معمولی در طول زندگی خود خانه‌دار شود بنابراین فرایندها باید به گونه‌ای حاصل شود که ساختمان‌های ایمنی را داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه محتاج نگرش مثبت رسانه‌ها و ایجاد اعتماد و رضایت در بین مردم هستیم، گفت: باید در حوزه ساخت و ساز، سازمان‌های کلیدی مانند نظام مهندسی، اداره کل شهرسازی و شهرداری هماهنگ تر باشیم و پیام یکسانی را به سمت مردم مخابره کنیم تا اعتماد مردم در این بخش بیشتر جلب شود و انتظار داریم که به همان میزانی که ما تلاش می‌کنیم رسانه‌ها را نیز برای انتقال آن به جامعه تلاش کنند.

سالاری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با اینکه غیر دولتی است قانونگذار بخشی از وظایف حاکمیتی را به این سازمان داده است، عنوان کرد: تصمیم داریم از همه ظرفیت‌هایی که قانونگذار به ما داده است استفاده کنیم و فضا را برای کسانی که از عدم اطلاع و آگاهی مردم در حوزه  ساخت و ساز استفاده می‌کنند سخت‌تر کنیم و متخلفان هزینه بیشتری را بپردازند.

وی با بیان اینکه افرادی که در شبکه‌های غیر رسمی ساختمان‌سازی می‌کنند سود و منفعت بالایی می‌برند، ادامه داد: اگر در صنعت ساختمان مافیا ایجاد شده است و بسیاری آن را رها نمی کنند و هر چه سازمان نظام مهندسی، شهردای و دولت تلاش می کنند باز هم موفق نشدیم شرایط ساختمان سازی را در یزد به شرایط مطلوب برسانیم به دلیل منفعت بالا و جذابیت این صنعت است و سودجویان به راحتی آن را رها نمی کنند.

سالاری عنوان کرد: در کشور ما سالانه چیزی حدود 30 میلیارد تومان گردش مالی در صنعت ساختمان با وجود این شرایط اقتصادی انجام می‌گیرد و صنعتی است که در حل مسائل جامعه می‌تواند موثر باشد، چرا که با ساخت 100مترمربع ساختمان 144 شغل مستقیم  و 216 شغل غیر مستقیم از محل ساختمان سازی ایجاد می‌شود و دولت که نگران اشتغال است صنعت ساختمان به تنهایی می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند اما شبکه غیر رسمی  سودجویان و کسانی که در این صنعت فعال هستند نمی‌گذارند بازار ساختمان روند عادی خود را طی کند.

وی تصریح کرد: مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان داده است صنعت ساحتمان سومین صنعتی که در شرایط تحریم‌ها کمترین آسیب را دیده است و وابستگی صنعت ساختمان به بیرون به دلیل اینکه ابزار و تجهیزات آن در کشور وجود دارد بسیار کم است و اگر تحریم‌ها طولانی شود از صنعت ساختمان می تواند برای درآمد زایی و ثروت افزایی در کشور استفاده کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ظرفیت بالای اشتغالزایی در صنعت ساختمان گفت: با 25 میلیون تومان در صنعت ساحتمان می شود یک شغل ایجاد کند اما برای نمونه در صنعت پتروشیمی 450 میلیون و در صنعت نیروگاهی 900 میلیون باید برای ایجاد یک شغل سرمایه‌گذاری شود و این نشاندهنده ظرفیت بالای اشتغالزایی در صنعت ساختمان است.

سالاری ادامه داد: در کشور 77 درصد از ساخت و سازها با هدف سرمایه گذاری انجام می شود و افراد با نگاه اقتصادی وارد این صنعت می‌شوند  چون ارزش افزوده و سود زیادی در آن وجود دارد .

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت صنعت ساختمان سازی، هماهنگی بین شهرداری،  نظام مهندسی و اداره کل شهرسازی به وجود آمده است و در صددیم  پایگاه خبری تخصصی در صنعت ساختمان و شبکه اطلاع رسانی یکپارچه برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در صنعت ساختمان به دنبال ایجاد اکوسیستم و زیست بوم جدید هستیم که خروجی آن اوضاع ساخت و ساز را در استان  بتواند سرو سامان بدهد و مردم در حوادث سیل و زلزله آرامش و ایمنی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.