بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 25515252
مدیر صنایع کشاورزی استان یزد خبر داد

فعالیت 23 واحد صنایع لبنی در استان یزد/ مجوز جدیدی برای راه‌اندازی واحد تولید لبنی صادر نمی‌شود


مدیر صنایع کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به وجود سیاست‌های حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان، در حال حاضر مجوز راه اندازی واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات لبنی صادر نمی‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به فعالیت 23 واحد صنایع لبنی در استان، اظهار کرد: سالانه 225 هزار تن شیر خام در استان تولید می شود که 110 هزار تن آن به مصرف داخلی می‌رسد و عمدتا به صورت شیر پاستوریزه و انواع دوغ و ماست و دیگر فرآورده های لبنی عرضه می‌شود و مابقی مازاد بر نیاز استان نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

علیرضا طاقه باف با بیان اینکه تولید فرآورده های لبنی علاوه برخود استان جوابگوی استان‌های دیگر و حتی پتانسیل صادرات به کشور های همسایه را نیز دارد، ادامه داد: باتوجه به تولید مازاد بر مصرف تولید محصولات مختلف لبنی در استان، تلاش بر افزایش میزان صادرات این محصولات معطوف شده است تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان لبنی، میزان صادرات استان از بابت محصولات کشاورزی و دامی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود سیاست‌های حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان، در حال حاضر مجوز احداث و راه اندازی واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات لبنی صادر نمی‌شود و صدور این مجوز در راستای فرآوری و تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار از اولویت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان خارج شده است.

طاقه باف، صنعت لبنیات را صنعتی موثر و کارآمد دانست و افزود: این صنعت  با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و اشتغال زایی می‌تواند راه حلی تأثیرگذار در جهت حل مشکلات خرد و کلان اقتصادی کشور و استان باشد و در این راستا برای طرح توسعه واحدهای موجود لبنی در زمینه تولید شیر خشک، پودر پنیر، آب پنیر و حمایت از این واحدها، تسهیلاتی جهت تأمین نقدینگی، ارتقاء تجهیزات و افزایش خطوط تولیدی ارائه شد.

وی با با اشاره به بهسازی دو واحد لبنی در استان اعلام کرد: در راستای افزایش کمی و کیفی تولید واحدهای لبنی، 6 واحد تولیدی در استان جهت دریافت تسهیلات به مبلغ 70 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر صنایع کشاورزی استان یزد اذعان کرد: تنها یکی از واحدهای لبنی موجود در استان به دلیل بهسازی و نوسازی خط تولید غیر فعال هست که اقدامات حمایتی لازم در خصوص دریافت تسهیلات برای آن انجام شده و انشاالله تا پایان سال جاری به چرخه تولید بر می گردد و همچنین دو واحد لبنی نیز که به طور کامل غیر فعال شده بودند با حمایت دولت مجددا راه اندازی و اکنون در زمینه تولید بستنی فعالیت دارد.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.