بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33382396
سردار سلامی در یزد:

قدرت امروز ایران مدیون تدابیر رهبری است /ایران امن‌ترین و آسوده ترین کشور دنیا


جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز در حالی که کشورهای دور و نزدیک ما در آتش می سوزند ملت شریف ایران امن ترین و آسوده ترین کشور دنیاست و این نتیجه هدایت امت توسط رهبری الهی است

به گزارش خبرنگار یزدآوا، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی بزرگداشت شهید محمدحسین ذوالفقاری، شهید شاخص کشور و کوچک‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: شهید ذوالفقاری یک شهید والامقام و انسان به ظاهر کوچک است اما در حقیقت معنا بسیار بزرگ بود که در عاشورا به دنیا آمد و در عاشورا نیز شربت شهادت نوشید. او که به ظاهر شاگرد یک مدرسه بود در واقع آموزگار بشریت شد. شهید ذوالفقاری در 9 سالگی در نجف به خدمت امام رسید، او در جبهه ها سقا شد و این تصویری است از یک نوجوان مسلمان ایرانی و رمز غلبه اسلام بر استکبار است.

سردار حسین سلامی افزود: ما در دنیای نابرابری مطلق با امپراتوری های بزرگ دست و پنجه نرم کرده ایم و در همه این چهاردهه سخت گذشته براین قدرت ها چیره شدیم. انقلاب بزرگ امام در اولین قدم ابهت آمریکا را شکست و این یک شکست تکرار نشدنی در 250 سال گذشته تاریخ آمریکاست. اما سر این پیروزی چیست؟ مگر می توان با دست خالی چنین حرکتی انجام داد این قدر ت اسلام و ایمان است، اسلام و قرآن سر اصلی غلبه ما در عصر نابرابری سلاح ها بر دشمنان بزرگ است. 

وی تاکید کرد: شیوه مشرکان و دشمنان از صدر اسلام تا کنون همیشه همین بوده که در برابر نور خدا صف کشیدند تا نور خدا را خاموش کنند، البته خداوند همراه نور خود را کامل می کند هرچند دشمنان نپسندند. این بار هم با پیروزی انقلاب دشمنان احساس کردند با یک پدیده جدید روبه رو هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تفسیر آیت الله الکرسی بود در قبل از انقلاب اینجا ایالت 51 آمریکا محسوب می شد و مستشارانشان امور ما را می نوشتند.انقلاب اسلامی ما هویت از دست رفته دینی و ملی ما را برگرداند، حیثت از دست رفته ملت ایران را اعاده کرد، به ما شرف، کرامت و حریت آموخت و به ما اعتبار منزلت و استقلال داد.

این مقام مسئول بیان داشت: وقتی روح عابد و زاهد امام در پیکره ملت دمیده شد ملت ایمان رشد کرد و به ملت روح بخشید و اینقدر شجاعت یافت که به لانه جاسوسی آمریکا حمله کرد. 

سلامی با اشاره به جنگ تحمیلی اظهار داشت:  جنگ ما جنگ با اتحاد همه مستکبرین و دولت های بین المللی بود و راز پیروزی ما نیز شهدایی هستند که با اذن امام در جنگ حاضر شدند و غلبه ایمان بر شمشیر را به تصویر کشیدند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: سنت الهی این است که مومنان به شرط صبر و به اذن خدا در نابرابری قوا پیروز می شوند. 

وی تاکید کرد: امام رحلت کرد و انقلاب به دست خلف صالح امام با همان وارستگی، قدرت، تدبیر، شجاعت، صبر و ژرف اندیشی افتاد. دوره رهبری رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی دوره اوج گیری پیچیدگی هاست. دشمنان تا آن روز دورتر از ما علیه ما فتنه می کردند اما متوجه شدند نمی توانند با حرکت از راه دور اراده طوفانی ملت را متوقف کنند لذا به نبرد نزدیک روی آوردند و از نبرد نظامی به نبرد سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی و اطلاعاتی تغییر موقعیت دادند. به همین دلیل کار رهبری بسیار سخت بود و بر دامنه این سختی و پیچیدگی همواره اضافه می شود. 

سلامی اضافه کرد: هم باید می جنگیدیم و هم پیشرفت می کردیم باید قله های علم را فتح می کردیم و قله های درونی را برای ایرانی مستقل فتح می کردیم و در عین حال آسیب نمی دیدم. رهبر انقلاب همین کار را انجام دادند و برای جنگ با ابرقدرت ها سیاست های دقیق و دست یافتن را در دستور کار خود قرار دادند. همه کوشک ها، پدافندها، شناورهای رزمی قدرت زمینی و بسیج جاودانه و هر آنچه به عنوان نماد درخشان قدرت ایران می بینید حاصل تدبیر رهبر معظم ماست و این قدرت محصول تفکر ما و وابستگی به بیگانه نیست بلکه قدرت درونی جوانان مومن ماست که می تواند در بیرون قدرت های بزرگ  را متلاشی کند.

وی تصریح کرد: جنبش نرم افزاری، جنبش علمی و خودکفایی مفاهیمی است که رهبری تولید کردند و همه ملت را در این زمینه بسیج کردند و لذا توانستیم بدون تکیه بر دانش و فناوری بیگانگان ایران را در مسیر پیشرفت قرار بدهیم ایرانی که امروز به خود متکی است، به فضا دست یافته، پالایشگاه ها و رادارها را می سازد، این ها نتیجه هدایت های رهبری است. نهایتا تدبیر و اراده او که اراده ملت و امت واحد اسلامی تبدیل شده است تحقق پیدا کرد و انقلاب سطح وسیعی از قدرت ساخت. اکنون از کرانه های مدیترانه تا در یای سرخ قدرت انقلاب اسلامی که عرصه را بر قدرت های بزرگ تنگ کرده خود نمایی می کند.

سردار سلامی گفت: فته های داخلی و تهاجمات فرهنگی ابعاد وسیع توطئه جهانی بود که هر نظامی را از هم می پاشید، اما این ها در ایران کار ساز نبود، چون ملت در صحنه بود و اعتماد بین ملت و رهبری باعث  شد امید دشمنان به نا امیدی تبدیل شود که این موضوع را در راهپیمایی 22 بهمن هم دیدیم.

وی تاکید کرد: دشمن به دنیال نا امیدی مردم است  و می خواهد بگوید انقلاب دستاوردی نداشته، البته مشکلاتی وجود دارد کما اینکه در همه دنیا وجود دارد و حتی در آمریکا با بزرگترین اقتصاد جهانی 50 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد:  امروز در حالی که کشورهای دور و نزدیک ما در آتش می سوزند ملت شریف ایران امن ترین و آسوده ترین کشور دنیاست و این نتیجه هدایت امت توسط رهبری الهی است، امروز مردم به ضعف های مسئولان نگاه نکردند چون حساب اسلام و ولایت از عملکرد ضعیف یا قوی مسئولان جداست. اما امروز نوبت ماست که با مدل جنگ برای جامعه کار کنیم چرا که اکنون در جنگ بزرگ اقتصادی و فرهنگی و سیاسی هستیم. 

وی تصریح کرد: ما از سر تیترهای خبری قدرت های بزرگ خارج نمی شویم. لاشه یک موشکی یمنی را در کاخ سفید گذاشتند تا بگویند ایران خطرناک است، اگر سیتم ضد موشک دارید چرا از موشک های ما می ترسید؟ این نشان می دهد قدرت استکبار روبه زوال است. امروز باید همه بسیج شویم و مانند یک جنگ کشور را اداره کنیم و با مشکلات به مانند دشمنان مقابله کنیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.