بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10371082
دکترای حرفه‌ای روانشناسی تربیتی در گفتگو با یزد آوا(2):

قضایای فوت خواننده پاپ کشور نمونه‌ای از کارکردهای منفی شبکه‌های اجتماعی


دکترای حرفه‌ای روانشناسی تربیتی با اظهار تأسف از رویکرد و کارکرد شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد: چنانچه شبکه‌های اجتماعی کارکرد درستی داشتند باید زمانی که شهید امر به معروف و نهی از منکر در راه عالی‌ترین هدف سید الشهدا(ع) اقدام عملی انجام داده و به شهادت رسیده بود، یک تحرک، جنبش و واکنش مناسبی می‌داشتیم.

سید علی موسوی راد دکترای حرفه‌ای روانشناسی تربیتی در بخش دوم گفتگوی خود با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به آسیب‌های فرهنگی شبکه‌های اجتماعی گفت: زمانی استعمار، استعمار ظاهری بود و کشوری با اشغال کردن کشور دیگری منابع و موجودی آن کشور را برای خودش استفاده می‌کرد ولی اکنون امپریالیسم به عنوان امپریالیسم فرهنگی ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این نوع امپریالیسم غربی‌ها به گونه‌ای مسائل فرهنگی جامعه را مدیریت می‌کنند که  جامعه ما را زیر مجموعه جامعه خود در آورند.
دکتر موسوی راد خاطر نشان کرد: غربی‌ها به همان میزان که ما را از فرهنگ خودمان جدا می‌کنند به همان میزان به فرهنگ خودشان وابسته می‌کنند و الگوها نمادها، ارزش‌های ما ، ارزش‌های فرهنگی آن‌ها خواهد شد.

دکتر موسوی راد قضایایی که در خصوص فوت مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشور به وجود آمد یک نوع امپریالیسم فرهنگی خواند و  گفت: با اینکه می‌توان نکات ارزشمند و مثبتی پیرامون این فرد بیان کرد اما واقعیت این است که با فوت این شخص موجی در شبکه های اجتماعی ایجاد شد که واکنش‌هایی را در پی داشت و مردم رفتارهایی را در ماه محرم نشان دادند که اصلا متناسب با فرهنگ اسلامی و ارزش‌های ما نبود.

وی با بیان ماه محرم فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزش‌های دینی است، افزود: محرم ماهی است که کمترین جرم در آن افتاق می‌افتد و دعواهای خانوادگی بسیار کاهش می‌یابد و چنانچه فردی می‌خواست از هر روش و میزان هزینه‌ای فرهنگ ما را مورد آسیب قرار دهد و ما را به این نقطه(اشاره به قضایای فوت مرتضی پاشایی) برساند، نمی توانست اما توسط خود ما یک موج بسیار منفی و ضد ارزشی در این ماه ایجاد شد تا جایی که بسیاری از مسئولین نیز به این موج کشیده شدند و اطلاعیه و پیام می دادند.

این دکترای روانشناسی تربیتی  با اظهار تأسف از رویکرد و کارکرد شبکه‌های اجتماعی  تأکید کرد: چنانچه شبکه‌های اجتماعی کارکرد درستی داشتند باید زمانی که شهید امر به معروف و نهی از منکر در راه عالی‌ترین هدف سید الشهدا(ع) اقدام عملی انجام داده و به شهادت رسیده بود،  یک تحرک، جنبش و واکنش مناسبی می‌داشتیم.

ادامه دارد...

بخش اول گفتگوی یزد آوا با دکتر سید علی موسوی  در خصوص شبکه‌های اجتماعی را در این لینک بخوانید.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.