بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10332455
گزارش

لاریجانی در دیدار جعفری:تلاش ایران کمک به لبنان، سوریه و عراق برای موفقیت در مبارزه با تروریسم است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ایران کمک به لبنان، سوریه و عراق است تا در مبارزه با تروریسم موفق شوند.

به گزارش یزد آوا به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (چهارشنبه) در روز دوم سفر به کشور عراق با ابراهیم جعفری وزیر امورخارجه این کشور دیدار کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: شما در شرایط حساسی نقش‌آفرین هستید؛ امروز آرامش سیاسی عراق مدیون تلاش‌های شماست.

وی با اشاره به اهمیت کشور عراق، گفت: کشورهای عربی و برخی از کشورهای منطقه به دنبال از بین بردن آرامش و دمکراسی در عراق هستند. بحران تروریسم در عراق دارای اهمیت بسیاری است و باید نگاه واقع بینانه‌ای دز خصوص مسائل عراق داشته باشیم.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به ذخایر انرژی عراق این کشور می‌توانست جهش بزرگی در منطقه داشته باشد از این رو عده‌ای بطوری به دنبال جلوگیری از این پیشرفت برآمدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هرچه داعش فعال‌تر باشد به تبع آن درگیری سیاسی و قومی بیشتر می‌شود که این موضوع به سود برخی کشورهاست. همچنین جریان‌های تروریستی انرژی کشورهای منطقه را کاهش می‌دهد که این به سود رزیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی کشورهای منطقه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، حال این حق عراق است که به صراحت از انها مطالبه کند زیرا این حوزه جای رفتار تاکتیکی نیست چراکه این موضوع مشهود است که کمک به تروریست‌ها در سوریه معادل کمک به تروریسم در عراق است زیرا ترویست معتدل وجود ندارد؛ وقتی گروه‌های تروریستی را معتدل می‌نامند، این نامگذاری مغز و تفکر آنها را عوض نمی‌کند.

لاریجانی همچنین به مسئله اقتصاد اشاره کرد و گفت: قوی شدن اقتصاد تنها با فروش نفت امکان پذیر نیست بلکه درست استفاده کردن و تبدیل این منابع به سرمایه‌گذاری مهم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هم‌گرایی سیاسی خوبی در عراق ایجاد شده، گفت: برخی افراد که در گذشته اغلب گله‌مند بودند هم اکنون به آینده سیاسی آن امیدوار هستند، از طرفی دیگر مسئولان عراقی باید ارزیابی واقع بینانه‌ای از علل بروز بحران در این کشور ارائه دهند. همچنین باید ساختار دفاعی و امنیتی عراق به گونه‌ای باشد که از تهدیدها جلوگیری کند.

لاریجانی ادامه داد: تلاش ایران در شرایط کنونی کمک به لبنان، سوریه و عراق است تا در مبارزه با تروریسم موفق شوند چون می‌دانیم خطر تروریسم و رژیم صهیونیستی 2 لبه یک قیچی هستند که این قیچی منافع امت اسلامی را هدف گرفته است.

به گزارش فارس، ابراهیم جعفری نیز در این دیدار با بیان اینکه عراق به دنبال بسیج منطقه‌ای برای مبارزه با داعش است، گفت: این موضوع نیازمند زمان بیشتری است، از طرفی وضعیت عراق روز به روز در حال بهتر شدن است. ایران از اقتصاد و رتبه علمی خوبی برخوردار است و بدون شک ایستادگی ایران در کنار عراق دارای اهمیت است و آنچه وظیفه ما در شرایط کنونی است تقویت اقتصاد، امنیت و وحدت سیاسی دز عراق است.

جعفری ادامه داد: ما هیچ وقت خجالت نمی‌کشیم که ایستادگی ایران در کنار خودمان را اعلام کنیم از این رو من در چندین کنفرانس به ویژه کنفرانس های جده پاریس و نیویورک بر این موضوع تاکید داشتم.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.