بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29915901
رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد

لزوم هوشیاری کارجویان در مواجهه با آگهی‌های استخدامی/شبکه‌های اجتماعی فضای امنی برای تبادل اطلاعات نیست


رئیس پلیس فتا استان گفت: شبکه‌های اجتماعی علی‌رغم سهل‌الوصول بودن تبادل اطلاعات در آن، مرجع مناسبی برای استعلام دادن و یا ردوبدل کردن اسناد و مدارک هویتی و به‌ویژه عکس خصوصی نسیت.

به گزارش یزد آوا، رئیس پلیس فتا استان یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ بر لزوم هوشیاری کارجویان یزدی در مواجه با آگهی‌های استخدامی تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو به اسم استخدام اقدام به درج آگهی در فضاهای مجازی و حقیقی کرده و پس از مدتی افراد را با اعمال مجرمانه گرفتار می‌کنند.

ابوطالبی اضافه کرد: ازآنجاکه فعالان عرصه تبلیغات مسئولیتی در قبال تبلیغات خود ندارند بنابراین افرادی که برای استخدام اقدام می‌کنند باید قبل از اشتغال در یک شرکت یا موسسه از طی شدن روند قانونی و دریافت مجوزها توسط آن واحد اطمینان حاصل کرده و سپس در آن مشغول فعالیت شوند.

وی بابیان اینکه شبکه‌های اجتماعی فضای امنی برای تبادل اطلاعات و اسناد هویتی نیست اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی علی‌رغم سهل‌الوصول بودن تبادل اطلاعات در آن، مرجع مناسبی برای استعلام دادن و یا ردوبدل کردن اسناد و مدارک هویتی و به‌ویژه عکس خصوصی نسیت چراکه در این فضا افرادشیاد می‌توانند به‌راحتی هویت اصلی خود را پنهان کرده و با سوءاستفاده از این مدارک دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند.

رئیس پلیس فتا استان از دستگاه‌های دولتی درخواست کرد تا درصورتی‌که با آگهی مشکوکی درزمینهٔ استخدام و یا فروش کالا در فضای مجازی و یا حقیقی مواجه شدند که مورد تائید این ارگان‌ها نیست آن را به اطلاع پلیس برسانند تا اقدامات پیشگیرانه به‌موقع صورت گیرد هرچند پلیس نیز بر فضای مجازی استان تسلط دارد.

وی با اشاره به اینکه در سه‌ماهه گذشته فردی تحت پوشش استخدام در شرکت حسابداری از مراجعین خود سو استفاده کرده و از آنان فیلم و عکس تهیه می‌کرد اذعان داشت: کاربران نباید به‌صرف دیدن یک آگهی سریع تماس گرفته و تمام اطلاعات هویتی خود را در اختیار آن شرکت قرار دهند بلکه باید ابتدا تحقیقات لازم را در ارتباط با اسناد هویتی و مدیران آن شرکت به عمل آوردند.

ابوطالبی اذعان داشت: اگر اطلاعات هویتی سایت‌ها درسایت نماد درج‌شده باشد در آن سایت کاربر کلمه نماد را مشاهده کرده و با کلیک بر روی آن می‌تواند به‌تمامی اطلاعات لازم آن سایت دست‌یابی داشته باشد بنابراین سایت‌هایی که دارای کلمه نماد باشند قابل‌اطمینان هستند.

وی ضمن دعوت از مردم برای بازدید از سایت پلیس به نشانی http://police.ir/ برای آگاهی از آخرین روش‌های کلاه‌برداری افرادشیاد و کلاه‌بردار درخواست کرد در صورت برخورد با سایت‌ها، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی مشکوک آن را با شماره تلفن 2183844 به اطلاع پلیس فتا برسانند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.