بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10068627
واکنش توکلی به لغو سخنرانی چهره‌های اصول‌گرا در دانشگاه‌ها:

لغو سخنرانی منتقدان با اسلام، اعتدال و قانون سازگاری ندارد


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره لغو سخنرانی حسین شریعتمداری، حمید رسایی، محمود نبویان و میرتاج‌الدینی در دانشگاه‌ها گفت: این روش نه با اسلام سازگار است نه با قانون اساسی و نه با ادعای رعایت اعتدال.

به گزارش یزد رسا، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره لغو سخنرانی حسین شریعتمداری، حمید رسایی، محمود نبویان و میرتاج‌الدینی در دانشگاه‌ها گفت: این روش نه با اسلام سازگار است نه با قانون اساسی و نه با ادعای دولت مبنی بر رعایت اعتدال.


وی افزود: اینکه در دانشگاه‌ها به‌طرق مختلف جلوی صدور مجوز سخنرانی نمایندگان مردم را بگیرند و یا وقتی مجوز صادر شد با فشار مسئولین استان جلوی اجرای مجوز را بگیرند، بیشتر شبیه کارهای  استبدادگونه است نه آزادی خواهی و اعتدال، دولت نباید اجازه چنین اقداماتی را بدهد.


توکلی با بیان "آزادی در آزادی اقلیت و مخالفان دولت معنا پیدا می‌کند چرا که آزادی طرفداران دولت در دیکتاتورترین دولت هم وجود دارد"، گفت: من متأسفم که جلوی سخنرانی امسال آقای شریعتمداری گرفته می‌شود؛ صرف نظر از اینکه ما با افکار ایشان موافق باشیم یا مخالف، باید بگویم که آقای شریعتمداری شخصیتی با سابقه سیاسی است و اگر قرار باشد صدای او به گوش دانشجویان نرسد پس صدای چه‌کسی باید به دانشجویان برسد؟ و یا مثلاً آقای زاکانی؛ ایشان به‌عنوان جانبازی که از سال‌‌های نوجوانی در سیاست و مبارزه بوده که اگر ایشان را نگذارند سخنرانی کند پس چه‌کسی باید در جمع دانشجویان سخن بگوید؟


نماینده مردم تهران افزود: 16 آذر روز دانشجوست و بزرگوارانی که با تیر ارتش شاهنشاهی و در راه مبارزه با اختناق به خاک و خون غلتیدند نماد آزادی دانشجویان علیه ظلم و استبداد بودند.


توکلی خطاب به روحانی گفت: جناب رئیس جمهور، امروز گرچه در دانشگاه با احترام از اقلیت معترض به دولت یاد کردید ولی انتظار نیست که مخالفان را تازه به دوران رسیده بخوانید، چرا که میان همین کسانی که امروز سخنرانی‌شان لغو شده عناصر باسابقه وجود دارد که از بسیاری موافقان شما که امروز در دانشگاه‌ها سخنرانی کردند، باسابقه‌تر هستند.


وی با تأکید بر "اگرما نمایندگان ملت به رفتار تنگ‌نظرانه، خلاف قانون و خلاف آزادی وزارت علوم و دانشگاه‌ها اعتراض نکنیم ممکن است فردا دیر باشد"، تصریح کرد: نگاهی به اسامی کسانی که امروز سخنرانی‌شان لغو شده و این رفتار تنگ‌نظرانه شاملشان شده نشان می‌دهد که برخی مخالفت با خود را برنمی‌تابند؛ صرف نظر از اینکه دولت یا من گوینده با اینها موافق باشیم یا نباشیم حق آنان است که نظراتشان را در فضای باز به اطلاع دانشجویان برسانند.


انتهای پیام/س




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.