بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10144015
حجت‌الاسلام سعیدی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مبادا برخی عمامه‌ به سرها و سیاسیون فتنه‌گران را نوازش کنند/ برخی خواص هنوز ساکتند


نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مبادا برخی عمامه‌ به سرها و سیاسیون، هم با این طرف ارتباط داشته باشند و هم فتنه‌گران را نوازش کنند، گفت: نباید خواص نظرشان را بر رهبری تحمیل کنند.

به گزارش یزد آوا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت:‌ اگر سکوت امیرالمومنین (ع) در دوره ربع قرن را جام زهر تلقی کنیم، جام زهری را که امام حسین (ع) توسط امت پیامبر (ص) نوشید، به مراتب سخت‌تر از دوران امیرالمومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) بود چون جامعه به سمتی رفته بود که راهی جز یک انقلاب خونی و شهادت حسین و یارانش نمی‌توانست آن را از خواب غفلت بیدار کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: اگر امروز قله‌های بلندی را فتح کردیم و عمق استراتژیک‌مان را تا ساحل مدیترانه و بندر عقبه پیش بردیم به خاطر پیروی مردم از مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه اصل در پایداری یک امت در عرصه دین و قدرت، تداوم استمرار ولایت‌مداری است، افزود: اگر مردم ولایت پیامبر را پذیرفتند،‌اگر عده‌ای جمع شدند و توطئه کردند و خط نبوت را جابجا کردند، مردم نباید ساکت بنشینند. باید مسیرشان را از خواص منحرف جدا کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش اصل بعدی برای پایداری یک امت در عرصه دین و قدرت را تبری و تولی دانست و تصریح کرد: اگر کسی ولایت رسول‌الله(ص) را پذیرفت باید ولایت ائمه را هم بپذیرد، اگر کسی ولایت روح‌الله را پذیرفت، باید ولایت مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی (ره) یعنی ولایت حضرت امام خامنه‌ای را هم بپذیرد،‌ اگر بعضی خواص دچار کج‌فهمی شدند، اگر برخی خواص بین امام و رهبری بعد از رحلت ایشان مرزبندی کردند،‌ مردم باید از آن خواص فاصله بگیرند.

وی پیوستگی با شجره امامت و گسستن از جریان‌های مقابل را از دیگر اصول پایداری یک امت در عرصه دین و قدرت عنوان کرد و گفت: خداوند در درون یک انسان دو قلب قرار نداده، یا جای خداست یا جای غیرخدا، یا جای ولایت‌ الله است یا جای شیطان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه سخناش با اشاره به فتنه 88، تأکید کرد: مقام معظم رهبری با صراحت در جریان فتنه 88 موضع‌گیری کردند و گرچه منبع و ریشه فتنه را انگلیس و آمریکا اعلام کردند اما عوامل روی صحنه فتنه را به کرات معظم‌له فرمودند، تعجب می‌کنم چرا برخی نمی‌فهمند، همه مردم اعلام موضع کردند. در 9 دی سال 88 مردم با حضور در صحنه، موضع‌شان را در مقابل فتنه اعلام کردند اما عده‌ای از خواص سکوت کردند که همچنان ساکتند.

وی افزود: نباید خواص عصر ما اشتباهات خواص زمان پیامبر (ص) را تکرار کنند، خواص ما نباید اشتباهات بنی‌اسرائیل را تکرار کنند، مبادا در زمان ما برخی از عمامه‌ به سرها و برخی سیاسیون هم با این طرف ارتباط داشت باشند و هم فتنه‌‌گران را نوازش کنند.

سعیدی بر همین اساس اصل دیگر برای پایداری یک امت در دین و قدرت را مرزبندی با خواص و جریان غیرخودی دانست و گفت: باید ببینیم اگر کسانی مواضع‌شان تغییر کرده یا افرادی حرف‌های دیگری می‌زنند، در این جا باید مرزبندی شود، آیا مردم می‌توانند حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کنند؟ اگر صد میلیون نفر رأی دهند که شراب حلال است، حکم الهی تغییر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: رأی دادن به افراد برای عضویت در شورای شهر یا به عنوان نماینده مجلس یا رئیس جمهور یا عضو مجلس خبرگان رهبری، یک امانت الهی دست مردم است. لذا مردم باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

سعیدی در پایان عدم تحمیل نظر بر رهبری را یکی دیگر از اصول عنوان کرد و گفت: یکی از اصول امت و خواص انقلابی این است که نسبت به رهبری تعبد داشته باشند و هرگز نظرشان را بر رهبری تحمیل نکنند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.