بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36335206
نماینده مردم یزد و اشکذر:

مجلس باید مشکلات بانکی را برای تولید حل کند / پتانسیل بالای یزد در رونق تولید


موسوی بیوکی گفت: مجلس شورای اسلامی باید در تدوین قانون برای رفع مشکلات مالیاتی، بیمه و بانکی اقدام کند.

به گزارش یزد آوا، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یزدرسا، در خصوص آثار مخرب سیل در کشور گفت: متأسفانه در آغاز سال جدید با پدیده سیل در بسیاری از نقاط کشور مواجهه شدیم که باعث شد زیرساخت‌های جاده‌ای و زیربنایی تحت تأثیر قرار بگیرد که این امر در روند تولید کشور تأثیرات منفی خواهد گذاشت چراکه تأمین و انتقال اغلب مواد اولیه وابسته به جاده‌های مواصلاتی است که اخیراً دچار مشکلاتی شده است که بر میزان تولیدات استان یزد تأثیرگذار خواهد بود و باید با سرعت هرچه بیشتر زیرساخت‌ها را به شکل طبیعی خود بازگردانیم تا تأثیرات تخریبی ناشی از سیل برطرف شود.

بارش‌ها برای استان یزد رحمت بود
وی بیان داشت: خدا را شاکریم که استان یزد بیشترین منفعت را از نزول بارش‌های الهی در کشور برد و خوشبختانه با بارش‌های اخیر ذخیره آب‌های زیرزمینی استان نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری را پیدا کردند و ان‌شاءالله شاهد تابستان خوبی خواهیم بود.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی ادامه داد: استان یزد دارای تفکر، استعداد، خلاقیت و نیروی انسانی بسیار خوبی است و بااین‌وجود دارای زیرساخت‌های مناسبی است که شرایطی مطلوب را برای تولید فراهم می‌آورد و باید مابقی امکانات برای تولید فراهم شود.
وی عنوان کرد: بنده بر این باورم به‌جای اینکه صنعت کنار آب برده شود باید آب را کنار صنعت آورد چراکه استان یزد درزمینه‌های گوناگونی در کشور پیشتاز است به‌طور مثال یزد؛ قطب کاشی کشور است و درزمینهٔ فولاد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد از جهتی خام‌فروشی و تعدیل نیروی کار به نفع استان نیست که باید برای تحقق این امر تصمیمات نهایی هرچه زودتر گرفته شود.

آلودگی قابل کنترل است
موسی در ادامه اظهار داشت: آلودگی قابل کنترل است و نباید بحث آلودگی موجب توقف تولید در استان شود چراکه ما در استان سرزمین کافی برای تولید و فنّاوری لازم برای کنترل آلودگی را در اختیار داریم.

وی اذعان کرد: ساختارهای تشکیلاتی باید در استان روان‌تر باشد تا سرمایه‌گذاران مبدأ تولیدات را به سمت یزد آورند و از دیگر مشکلاتی که می‌تواند در این خصوص بر استان تأثیرگذار باشد موضوع تأمین سرمایه و امور بانکی است که اگر این مشکل حل شود یکی از عوامل اصلی رونق تولید در استان یزد خواهد بود.

موسوی بیوکی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق تولید افزود: مقام معظم رهبری به نقش جوانان، دانش و بانک‌ها اشاره کردند که اگر این عوامل در کنار یکدیگر به‌خوبی قرار بگیرند شاهد اتفاقات بسیار خوب و رضایت‌بخشی درزمینهٔ تولید خواهیم بود.

بانک‌ها؛ واسطه مردم و صنعت
وی تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی ساختار را باید به‌گونه‌ای تنظیم کند که بخش دولتی به بخش خصوصی و سپس به استان‌ها منتقل شود و باید در تدوین قانون برای رفع مشکلات مالیاتی، بیمه و بانکی اقدام کند چراکه سرمایه زیادی در دست مردم قرار دارد که به‌واسطه بانک‌ها و بورس، می‌توان درزمینهٔ تولید مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده مجلس در پایان گفت: تصور من این است که امسال رونق تولید را در استان یزد شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام / ا.م




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.