بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36400887
خداحافظی با معضلات آتل های قدیمی؛

محققان یزدی با دستیابی به فناوری«آتل‌های کامپوزیتی» آن را روانه بازار می‌کنند


کارشناس مهندسی بیومکانیک جهاد دانشگاهی: آتل‌های کامپوزیتی، ویژگی‌های مناسب‌تری نسبت به آتل‌های گچی و فایبرگلاسی دارند.

به گزارش یزد آوا، محققان جهاد دانشگاهی يزد برای نخستين بار به فناوری ساخت آتل‌های کامپوزيتی در کشور دست يافتند، مدیر گروه بیو مواد سرامیکی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، در همین خصوص در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا گفت: این آتل‌ها قرار است به زودی جایگزین آتل‌های گچی و فایبر گلاسی شوند زیرا آتل‌های گچی ممکن است مشکلاتی را برای فرد مصدوم مانند؛ فشار بر اعصاب و اندام، سنگین بودن آتل، دشواری استحمام، کبودی و خارش، در پی داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشورهایی نظیر روسیه و آمریکا از این آتل‌ها برای اندام شکسته افراد استفاده می‌شود و ما بر آن شدیم تا در کشور خودمان به این فناوری دست‌یابیم همچنین ما به این آتل‌ها نانو ذرات سرامیکی را اضافه کردیم که باعث انعطاف‌پذیری بهتر در حین مستحکم بودن این محصول می‌شود.

مینا علاف زاده بیان داشت: آتل‌های کامپوزیتی فری سایز هستند به‌طوری‌که با قرار دادن آن در آب گرم می‌توان بنا به سایز اندام شکسته و صدمه دیده افراد آن را تنظیم کرد. این آتل‌ها ضد حساسیت، سبک و راحت، سازگار با رطوبت و دارای طراحی‌های مختلف جهت سلایق افراد بخصوص کودکان هستند همچنین عبور هوا در داخل این آتل‌ها موجب آسیب کمتر به بیمار می‌شود که از کبودی، خارش و تعریق جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مجوز تولید انبوه این محصول صادرشده است که امیدواریم تحت نظارت جامعه پزشکی در سال جاری به این مهم دست‌یابیم و این محصول را تجاری کنیم.

علاف زاده در پایان اظهار کرد: قیمت این آتل‌ها بین 30 الی 40 هزار تومان است که نسبت به آتل گچی مقداری بالاتری دارد اما در کل قیمت مناسبی دارد و با توجه به کیفیت و کار آیی که دارد مورد رضایت مردم قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام / ا.م
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.