بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36510731
استاندار یزد:

مدیران غیرپاسخگو معرفی می‌شوند/ ضرورت پرهیز از اقدامات نمایشی در حوزه جوانان


استاندار یزد گفت: بحث ارزیابی پاسخگویی مدیران دستگاه‌ها با کمک رسانه ها پیگیری می‌شود تا بتوان پاسخگو ترین ها و غیر پاسخگو ترین ها را مشخص کرد.

محمدعلی طالبی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا با تاکید بر نقش سازنده رسانه ها در شرایط کنونی گفت: اعتقاد دارم فضا باید برای ارتباط هرچه بیشتر رسانه ها با مسئولین دولتی فراهم شود. مخصوصاً در شرایط فعلی که ما در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند شفافیت و ارتقای امید و اعتماد مردم به نظام هستیم.

استاندار یزد افزود: در شرایطی که دشمن همه تلاشش بر این است که امید را از مردم بگیرد و عده ای هم نانشان در این است که اعتماد مردم را نسبت به ارکان مختلف نظام تضعیف کنند، فعالیت رسانه‌ای و ارتباط هرچه بهتر آنها با مردم و انعکاس دستاوردها، فعالیتها و بیان بعضی از مشکلاتی که آگاهی از آنها می‌تواند به همنوایی هر چه بهتر و بیشتر مردم با مسئولین در موضوعات مختلف کمک کند.

وی تاکید کرد: لازم است در شرایط فعلی برای تقویت امید و اعتماد مردم به نظام تعامل و همکاری مثبتی بین مجموعه رسانه ها، مردم و مسئولین دولتی شکل بگیرد.

مدیران غیرپاسخگو معرفی می شوند

استاندار یزد در پاسخ به گلایه خبرنگار یزد آوا در خصوص پاسخگو نبودن برخی مسئولین خاطرنشان کرد: یکی از عناصر اصلی حکمرانی خوب پاسخگویی است و یکی از ارکان تحقیق پاسخگویی هم رسانه هستند. بنده هم در مناسبت‌های مختلف این را عرض کرده ام که باید فرصت لازم برای فعالیت های رسانه ها در این حوزه فراهم شود و البته عدم همکاری مسئولین در این موضوع را بر نمی تابم. لذا خیلی علاقه مندم که از سوی رسانه ها اعلام شود که فلان مسئول و دستگاه در حوزه پاسخگویی ضعیف عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: از مدیرکل روابط عمومی استانداری می‌خواهم بحث ارزیابی پاسخگویی مدیران دستگاه‌ها با کمک رسانه ها پیگیری شود تا بتوانیم پاسخگو ترین ها و غیر پاسخگو ترین ها را مشخص کنیم و به مدیرانی که در این زمینه امتیاز مناسب نگرفتند تذکر داده شود تا وضعیت خود را اصلاح کنند.

باید در حوزه جوانان از اقدامات نمایشی پرهیز کرد

این مقام مسئول عنوان کرد: در بحث به کارگیری جوانان با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که ایشان با تاکید زیادی به فرصت یافتن جوانان در عرصه های مختلف اشاره کردند و از طرفی ساختارها و ساز و کارهای دیگری هم داریم که می‌تواند به تقویت مشارکت جوانان در مسائل مختلف کمک کند. فکر می‌کنم کارهای خوبی در این دو حوزه در حال انجام است برای مثال استان یزد اولین استانی است که ستاد راهبری گام دوم انقلاب را تشکیل داده و انشالله این ستاد بتواند فعالیت‌های خوبی داشته باشد. یکی از فعالیت‌های موثر این ستاد می‌تواند تقویت جایگاه جوانان و فراهم ساختن زمینه حضور و مشارکت موثر آنان در عرصه های مختلف باشد.

طالبی اظهار داشت: بنده چون خودم در حوزه جوانان فعالیت کردم به خوبی می‌توانم تشخیص دهم در این حوزه چه کارهایی نمایشی و چه کارهایی موثر است. لذا به جد از اینکه در حوزه جوانان کارهای نمایشی انجام دهم پرهیز دارم. باید کارعمیقی انجام شود که بتواند مشارکت موثر جوانان را به وجود بیاورد، قرار نیست شعاری برخورد کنیم، قرار نیست کارهای نمایشی انجام دهیم. در حال حاضر نیز مشغول فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای این موضوع هستیم.

رکورددار بودن یزد در افزایش قیمت مواد غذایی صحت ندارد

وی در پاسخ به انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی، بیمه ها و بانک ها گفت: فراتر از آنچه که از سوی شما مطرح شد، در بحث رونق تولید نیز با این موضوعات روبرو هستیم. لذا دولت ساز و کاری فراهم کرده که در قالب تسهیل سرمایه گذاری و رونق تولید ما بعضی از مشکلات و مسائلی که واحدهای تولیدی با این سه دستگاه دارند را رفع و رجوع کنیم. اتفاق های خوبی هم در این حوزه افتاده و بعضاً مشکلاتی مرتفع شده اما مشکل اصلی به قوانین غیرقابل انعطافی که در این سه دستگاه وجود دارد بازمی‌گردد. همین عامل باعث شده که ما با شرایطی که بعضاً نارضایتی مردم را به دنبال دارد مواجه شویم. به خاطر همین هم باید موردی جلو برویم. مثلاً موردی مطرح شده و برای آن چاره اندیشی شود.

طالبی در پاسخ به علت افزایش قیمت مواد غذایی بیان داشت: بعد از اینکه آماری اعلام شد که یزد را رکورددار بیشترین افزایش قیمت خوراکی ها و آشامیدنی ها در کشور اعلام می کرد، با آقای عظیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد جلسه ای برگزار شد و در جلسه نسبت به این آمار تردیدهایی ایجاد شد. با این حال همچنان ساز و کارهایی برای نظارت بیشتر و فراهم آوردن شرایطی که در بحث تورم و افزایش قیمت ها جایگاه بهتری داشته باشیم، دنبال می شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.