بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33848404

مدیریت منابع آب باید با همراهی مردم و مسئولین انجام گیرد


نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: کمبود منابع آب، کاهش نزولات آسمانی و ضرورت دقت در مدیریت و صرفه جویی مصرف آب، مسئله ای است که باید با همکاری و همراهی مردم و مسئولین انجام گیرد.

به گزارش یزد آوا، محمدرضا حبیبی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، افزود: تدبیر در مصرف آب و فرهنگ سازی در این زمینه از مهمترین ارکان غلبه بر بحران کم آبی است.

وی بیشترین مصرف آب در کشور را مصرف در بخش کشاورزی اعلام کرد و بیان داشت: در شرایط کنونی، تغییر در شیوه های آبیاری، حرکت به سمت مکانیزه و مدرن کردن آبیاری و بهینه مصرف کردن ذخایر آبی اجتناب ناپذیر است.

این مقام قضایی بر شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت های غیر قانونی آب تأکید کرد و گفت: در راستای صیانت از حقوق عمومی و بیت المال باید از هرگونه قانون شکنی و تجاوز به منابع آبی جلوگیری نمود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ایام عید و تعطیلی ادارات، اظهار داشت: کشیک های نوروزی از مجموعه قضایی و مجموعه های متولی در امور اراضی اجازه هیچگونه تعدی و تجاوزی را به افراد سودجو و فرصت طلب نخواهند داد.

وی الزام دقیق بر حقوق بیت المال و حقوق خصوصی افراد را ضروری دانست و بیان داشت: در راستای صیانت از اموال عمومی و حقوق بیت المال باید به مالکیت های خُرد و خصوصی افراد نیز به جای خود دقت شده و حقوق آحاد جامعه رعایت گردد.

حبیبی ابراز داشت: نباید اجازه داد برخی سوء مدیریت ها و یا اختلاف نظر ها، تبعات اجتماعی برای جامعه ایجاد کند و یا به اتحاد ملی و همبستگی مردم لطمه وارد نماید.

شایان ذکر است آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال به مناسبت هفته منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تشکیل و پیرامون مسائل مختلف حوزه آب و زمین بحث و تبادل نظر شد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.