بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10290291
رئیس مجلس شورای اسلامی:

مذاکره آمریکا با تروریست‌ها در عراق برای هدف قراردادن ایران و شیعیان است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطلع شدیم برخی مقامات آمریکایی در عراق با تروریست‌ها مذاکره کرده‌ و گفته‌اند، اگر می‌خواهید کمکتان کنیم باید ایران و شیعیان را هدف قرار دهید.

به گزارش  یزد آوا به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد لبنان شد و دقایقی پیش در دانشکده حقوق دانشگاه بیروت سخنرانی کرد.

لاریجانی گفت: موضوع ریاست جمهوری در لبنان یک مسئله داخلی است و کشورهای دیگر تنها می‌توانند در این باره کمک‌ کنند.

 

وی افزود: ما از هر ابتکاری برای وحدت لبنان استقبال کرده و گفت‌وگوهای اخیر میان حزب‌الله و جنبش المستقبل را مفید ارزیابی می‌کنیم.

 

لاریجانی با ابراز تأسف از حادثه سقوط هواپیمای الجزایر که در آن چند شهروند لبنانی نیز حضور داشتند، گفت: ایران و لبنان از گذشته روابط عمیق و راهبردی داشته‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع گوناگون این روابط را با لبنان حفظ کرده است، زیرا لبنان کشوری تأثیرگذار در منطقه بوده و توانسته است در مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه ایستادگی کند و و نشان دهد که توان مقاومت دارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این امتیاز بزرگی برای مردم لبنان است که پرچم مقاومت را در دست داشته و یک راهبرد جدیدی در جهان اسلام به نمایش گذاشتند.

 

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی به یأس دچار شده بودند، اما مردم لبنان آنها را بیدار کرده و این افتخار بزرگی برای این مردم است.

 

لاریجانی با تأکید بر اینکه بیداری ملت‌های مسلمان در مقابل دشمنان فخر عالم اسلام است، گفت: جهان اسلام هم‌اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داشته و خطرها و در عین حال ظرفیت‌هایی را در پیش رو دارد.

 

وی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی و تقسیم کشورهای اسلامی میان قدرت‌های بزرگ عملا مشکلاتی به وجود آمد چراکه دولت‌ها دست نشانده قدرت‌های بزرگ بوده و رابطه ملت‌ها و دولت‌ها با این اقدامات قطع شد.

لاریجانی همچنین یادآور شد: ایران در دوران شاه وابسته به آمریکا بود از این رو رفتارهای مردم به یک سو و رفتارهای دولت به سوی دیگری می‌رفت، پس از آن مسائل و در نتیجه این رفتارها انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مطلع شدیم برخی مقامات آمریکایی در عراق با تروریست‌ها مذاکره کرده و گفته‌اند اگر می‌خواهید کمکتان کنیم باید ایران و شیعیان را هدف قرار دهید.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.