بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37555802
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مردم برای داشتن ایرانی قوی، مجلس قوی انتخاب کنند/ لزوم برخورد با دانه درشت‌های مفسد فرهنگی


آیت‌الله مدرسی گفت: ایران قوی به مدیر اجرایی قوی، مومن، متعهد، انقلابی، پای کار و خستگی ناپذیر نیاز دارد، همچنین ایران قوی به مجلس قوی نیاز دارد و هر دوی این ها هم دولت و هم مجلس را باید خودمان انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت با بیان اینکه نماز جمعه آثار و کارکردهای مختلفی را در جامعه اسلامی دارد، گفت هفته گذشته نماز جمعه تهران بعد از هشت سال به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد و ایشان در چهلمین سالگرد امامت جمعه خود در تهران، یکی دیگر از خطبه‌های خود را ایراد کردند.

وی ادامه داد: ما مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره مند شدن از این نماز جمعه‌ها و دستاوردهای این نماز جمعه آشنا هستیم، حفظ ایمان و روحیه انقلابی مردم در پرتو همین نماز جمعه‌ها شکل می‌گیرد، آگاهی بخشی به مردم در مسائل سیاسی و مقاوم کردن آنها در مقابل ضربه‌هایی دشمن  در پرتو همین نمازهای جمعه  شکل می‌گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: مشکلاتی در مسیر جامعه اسلامی پیوسته وجود دارد، نمازهای جمعه در عبور از این مشکلات در راستای پیشرفت کشور، نقش آفرین و بسیار موثر هستند، نمازهای جمعه در طول چهل سال گذشته در دوران پیروزی انقلاب اسلامی آرامش بخش روح و روان جامعه بودند. تزریق و پمپاژ روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در جامعه اسلامی از طریق این نمازجمعه‌ها صورت می‌گیرد.

مدرسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه هفته گذشته تصریح کرد: یکی از نکات مهم در خطبه‌های معظم له این بود که ایران باید در مسیر قوی شدن قدم بردارد، تا ایران، قوی نباشد دشمن دست از سر او بر نمی‌بردارد، ایران قوی به مدیریت قوی، به مجلس شورای اسلامی قوی، اقتصاد قوی، نیروهای نظامی و انتظامی قوی و روحیه قوی و حضور مردم در عرصه‌های مختلف نیاز دارد، به هر کدام از این‌ موارد ضربه وارد شود و تامین نشود یقین بدانید ایران از نظر امنیت افت پیدا می کند.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم باید به دنبال ایران قوی باشند، افزود: ایران قوی به مدیر اجرایی قوی، مومن، متعهد، انقلابی، پای کار و خستگی ناپذیر نیاز دارد، همچنین ایران قوی به مجلس قوی نیاز دارد و هر دوی این ها هم دولت و هم مجلس را باید خودمان انتخاب کنیم.

امام بخش مرکزی عنوان کرد: در آستانه انتخابات مجلس هستیم نباید حب و بغض‌ها، علاقمندی‌ها، رفاقت‌ها، بده و بستان‌های سیاسی و غیر سیاسی و حزبی نباید ما را در مسیر انحراف در انتخابات قرار دهد، یک انسان قوی، مومن، شجاع، پابه کار و فاصله دار از دِین نسبت به دوستان و اقوام خودش را باید انتخاب کرد این یک ارزش برای کشور است.

مدرسی با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه و نمایندگان این دستگاه در استان و شهرستان‌های استان، سفرهای استانی ریاست قوه قضائیه را رویکرد مثبت این قوه خواند و گفت: این سفرها آثار و برکات زیادی دارد، آشنا شدن با درد و دل مردم، حل شدن مشکلات قضایی مردم در همان شهر خودشان و آشنا شدن با گرفتاری‌ها به صورت بومی از جمله این آثار است.

وی ضمن تقدیر از رویکرد دیگر رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد دانه درشت‌ها و برگرداندن اموال به جای اصلی خودش  تصریح کرد: برخورد قاطع با دانه درشت‌ها در زمینه فرهنگی نیز باید صورت گیرد، امروز یکی از معضلات جامعه ما در وادی انقلاب و در کشور اسلامی معضلات فرهنگی است، البته اینکه قوانین ناقص است قبول داریم اما خوب است قضات انقلابی ما دست به کار شوند و با دانه درشت‌ها در این زمینه، یعنی افرادی که در مسند کار قرار دارند و با ولنگاری می‌خواهند جامعه را آشفتگی فرهنگی بکشانند برخورد کنند.

مدرسی افزود: همانگونه که در اقتصاد نیاز به برخورد با دانه درشت‌های مفسد است، در عرصه فرهنگی نیز نیاز به شعبه‌هایی از قضاوت در اختیار فرهنگ قرار گیرد تا از فرهنگ جامعه دفاع شود، اگر واقعا عضوی از اعضای فرهنگی استان یا شهرستان در این زمینه کوتاهی می‌کند، با ولنگاری همراهی دارد و بستر سازی برای کارهای ضد فرهنگی و ضد ارزشی را رواج می‌دهد با آن برخورد شود امیدواریم این رویکرد در قوه قضائیه دیده شود.

وی عدم ورود به حاشیه و حاشیه سازی‌ها، توجه به آسایش و آرامش جامعه، سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه و توجه و رسیدگی به مشکلات قضایی مردم و تصفیه و پاکسازی قوه قضائیه از وجود قضات مشکل دار را از دیگر اقدامات و رویکردهای مثبت قوه قضائیه دانست.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.