بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 25235645
حسینی:

مردم فهمیده اند دیگر نمی توان به وعده ها دل بست/ اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی دچار تردید شده اند


وزیر اسبق ارشاد گفت: به نظر می رسد اصلاح طلبان دچار تردید شده اند. همین اخیراً یکی دو نفر اعلام کردند ما حتما باید یک کاندیدای دیگری هم داشته باشیم، حالا اعلام کردند از باب احتیاط، ولی خودشان گفته اند چه بسا آقای روحانی کنار بکشد.

به گزارش یزد آوا؛ دکتر سید محمد حسینی در مصاحبه با یزد رسا با اشاره به برنامه های احتمالی دولتی ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دو اهرم اصلی تبلیغات از آن ها گرفته شده است. چون اولاً الان کسی نیست که به او هجمه وارد کنند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و دستاوردهای خودشان را مطرح کنند. در ثانی متاسفانه مسئولان همه چیز را گره زدند به برجام و برجام نافرجام ماند و معلوم شد که آن تفکری که داشتند و فکر می کردند با تعامل با غرب به ویژه آمریکا می توان مشکلات کشور را حل کرد، به بن بست رسیده است.

وزیر اسبق ارشاد گفت: البته اینها مشاورانی دارند که استاد جنگ روانی هستند و نحوه تاثیرگذاری بر افکار عمومی را می دانند و قطعاً بیکار نخواهند نشست. یعنی مسلماً در آینده یک مسائل جدیدی را مطرح می کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا خاطر نشان کرد: اما در این مدت مردم  و حتی کسانی که خیلی هم خوش باور بودند فهمیده اند دیگر نمی توان دل بسته آن وعده ها بود. مردم صبر کردند، گفتند شاید فرجی بشود اما عملاً هیچ اتفاقی رخ نداده است. از این جهت به نظر نمی رسد حرفی برای گفتن داشته باشند. چون در انتخابات قبل هم با این ایده که کاری می کنیم که با کمک غربی ها هم صنعت هسته ای حفظ شود و هم رونق اقتصادی در کشور پدیدار شود، توانستند به پیروزی برسند. آن ایده و وعده الان به نتیجه نرسیده، بنابراین دیگر حرفی برای گفتن ندارند. البته ممکن است جنگ های روانی ایجاد کنند اما تاثیری بر روی مردم نخواهند داشت.

وی با اشاره به احتمال حمایت اصلاحات از روحانی در انتخابات آتی تصریح کرد: به نظر می رسد اصلاح طلبان دچار تردید شده اند. همین اخیرا یکی دو نفر اعلام کردند ما حتما باید یک کاندیدای دیگری هم داشته باشیم، حالا اعلام کردند از باب احتیاط ولی خودشان گفته اند چه بسا آقای روحانی کنار بکشد. خب همین که این احتمال تقویت شده نشان می دهد که یک مقدار دارند شرایط جامعه را بررسی می کنند و دیده اند که آن پایگاه مردمی که باید وجود داشته باشه برای رای آوری تضعیف شده و دچار یک ریزش آرا جدی شده اند. خب در سال 92 می توانستند شعارهایی بدهند و برنامه هایی اعلام کنند اما چون اکنون این وعده ها عملیاتی و اجرایی نشده دوباره با همان شعارها نمی توان مردم را مجدد وارد صحنه کرد. از این جهت کارشان با دشواری مواجه است.

حسینی ادامه داد: خود اصلاح طلبان هم کارنامه مقبولی در بین مردم ندارند. بالاخره در دوران اصلاحات به جای اینکه به مردم خدمت کنند و با فساد، تبعیض و فقر مبارزه کنند بیشتر دنبال کارهای سیاسی خودشان و دنبال ایجاد تنش و درگیری در کشور و زیر سوال بردن اصل نظام بودند. برخی از اینها الان رفته اند خارج از کشور بعضی از عناصر سیاسی، بعضی نماینده های مجلس، بعضی از اعضای دولت، بعضی از اصحاب رسانه، مطبوعات و هنر این ها رفتند و تبدیل شدند به عناصر ضد انقلاب و این ها حتی حاضر نشدند مرزبندی خودشان را با آن عناصری که خارج نشین هستند معلوم کنند. لذا مردم هم می دانند اینها اگر در دولت هم قرار بگیرند دغدغه اصلیشان رفع مشکلات مردم نخواهد بود.

وی ابراز داشت: اصلاح طلبان بیشتر دنبال بحث های دیگری هستند و بنابراین خیلی بعید به نظر می رسد اقبالی نسبت به آن ها وجود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا با اشاره به گزینه های جریان اصولگرایی اظهار داشت: قطعاً نیروهای متعددی داریم که سابقه مدیریتی و اجرایی در سطح کلان کشور دارند و افرادی هستند که سابقه و کارنامه آن ها روشن و شفاف است و در اینکه می توانند نیروهای دلسوز، متعهد و کارآمدی برای نظام باشند شک وتردیدی وجود ندارد.

حسینی گفت: ممکن است جمع بندی روی فرد واحد دشوار باشد. ولی با توجه به تجربه ای که در دوره قبل وجود دارد قطعاً این بار این چندگانگی را مشاهده نخواهیم کرد. شاید در سال 92 هم بعضی ها فکر می کردند که رقابتی هم بشود به جایی آسیب وارد نمی شود و رقابت به دور دوم کشیده شده و در نهایت هم یک اصولگرا پیروز می شود. حتماً این تجربه ای شده که این بار این ریسک را انجام ندهیم.
 

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.