بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35494274
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد:

مردم قبل از اجرای نمای ساختمان از شهرداری مشورت بگیرند/ طرح تفضیلی شهری لازم الاجراست


رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد بابیان اینکه متأسفانه مردم پس از پایان ساخت ساختمان‌های خود و زمانی که برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند از این موضوع اطلاع پیدا می‌کنند اظهار داشت: اگر افراد قبل از ساخت به دنبال اخذ پروانه باشند از این موضوع مطلع شده و دیگر خسارت نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار یزدآوا؛ ونوس عامری در جلسه علنی شب گذشته شورای شهر یزد با اشاره به افزایش قابل‌توجه پرونده‌های تخلفات ساختمانی به‌ویژه در خصوص نمای ساختمان‌ها در کمیسیون ماده 100 شهرداری گفت: متأسفانه به علت عدم آگاهی مردم از طرح تفضیلی شهر یزد روزبه‌روز شاهد اضافه شدن پرونده‌های تخلفات ساختمانی هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد افزود: طرح تفضیلی شهر یزد مصوبه شورای عمران و شهرسازی کشور است که شهرداری‌های مکلف به اجرای آن هستند و چنانچه نمای ساختمان‌ها با بافت و فضای شهر هم‌خوانی نداشته باشد باید آن را تخریب کنند.

وی بیشترین تخلفات درزمینهٔ نمای ساختمان‌ها را مربوط به نماهای کاشی، سنگ، رومی و سقف‌های شیروانی دانست و اظهار داشت: برای ما دردناک است که مردم با این مشکلات اقتصادی و گرانی نمایی را برای ساختمان خود اجرا می‌کنند که شهرداری مجبور به تخریب آن است.

عامری بابیان اینکه متأسفانه مردم پس از پایان ساخت ساختمان‌های خود و زمانی که برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند از این موضوع اطلاع پیدا می‌کنند اظهار داشت: اگر افراد قبل از ساخت به دنبال اخذ پروانه باشند از این موضوع مطلع شده و دیگر خسارت نمی‌بینند.

عضو شورای شهر یزد؛ طرح تفضیلی را قابل دفاع بیان کرد و اظهار داشت: این طرح چیز جدیدی نیست و درگذشته نیز زمانی که افراد برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه می‌کردند به آن‌ها گفته می‌شد برای هر محله‌ای چه نمایی مناسب است و باید مورداستفاده قرار گیرد منتها در سالیانی که طرح تفضیلی نوشته می‌شد از این موضوع غفلت شد و با ابلاغ طرح تفضیلی شهرها دوباره جدیت پیداکرده است.

عامری با انتقاد از افرادی که احترام به قوانین شهر را مترادف سلب حقوق شهروندی می‌دانند گفت: همان‌طور که لباس پوشیدن ما برای حضور در شهر دارای آداب مخصوص است و اگر کسی با پیژامه و دمپایی در جامعه حضور پیدا کند مورد اعتراض قرارمی‌گیرد درزمینهٔ نمای ساختمان‌ها نیز که مربوط به شهر است باید به آداب و قوانین احترام بگذاریم و استفاده از نماهای رومی یا تخت جمشید یا سقف‌های شیروانی مختص شهرهای خود بوده و مناسب یزد نیست.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.