بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10303432
سردار باقرزاده:

مردم یزد نگین شهر را به شهدا اختصاص دادند/ شهدا در میدان اصلی شهر دفن شدند تا راه گم نشود


فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفن شهدا در حسینیه امیرچخماق نشان داد که ما حسینی هستیم، همانگونه که یزد حسینیه ایران نامیده می‌شود و مگر می‌شود مردم یزد مکانی جز این مکان را برای دفن شهدا انتخاب کنند؟

به گزارش خبرنگار یزد آوا، سردار سیدمحمد باقرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام که با حضور پرشور مردم یزد برگزارشد، گفت: شهدا مباهات می‌کنند که در روز شهادت امام رضا(ع) در میان مردم شهید پرور یزد قرار گرفتند و همچنین وجود این شهدا برای مردم یزد افتخار است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح محال است شهدا در جایی دفن شوند  که شرافت نداشته باشد و در این میدان امیر چقماق که به نام شهداست  در زمان انقلاب افرادی به  به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تدفین شهدا در میدان امیرچخماق با ثبت تاریخی آن منافاتی ندارد، گفت:  چه دلیلی دارد که تدفین شهدا در یک ضلع برای ثبت بنای تاریخ مشکل ساز باشد ولی تدفین شهدا در ضلع دیگر آن (ضلع شرقی) که در پشت این بناست و بازارچه ای هم دارد، مشکل ساز نباشد.

سردار باقرزاده خاطر نشان کرد: به دلیل درخواست قاطبه مردم، جوانان پرشور یزدی، خانواده شهدا و مصوبه شورای شهر یزد که به عنوان تعیین کننده اصلی در جانمایی مکان هستند، نگین شهر یزد را به شهدا اختصاص می دهیم و آغوشمان را برای شهدا باز می کنیم.

وی با اشاره به عملکرد برخی رسانه ها در تدفین شهدا  گفت: درخواست مردم است که شهدا در این مکان دفن شوند و همانگونه که شهدا قهرمان اصلی میدان جنگ بودند باید اکنون نیز در میدان اصلی شهر دفن شوند.

مشاور رئیس ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز با این تشییع باشکوه عزت شهیدان و ذلت دشمنان را دیدیم و این نشان از تداوم خط عاشوراست.

سردار باقرزاده تأکید کرد: دفن شهدا در حسینیه امیرچخماق نشان داد که ما حسینی هستیم، همانگونه که یزد حسینیه ایران نامیده می‌شود و مگر می‌شود مردم یزد مکانی جز این مکان را برای دفن شهدا انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه شهر یزد مفتخر به دومین شهر خشتی جهان و میراث گذشته ما است ، تصریح کرد:  ما در کنار این خشت‌ها خون داده‌ایم، مگر می‌شود صحبت از میراث گذشته باشد اما حرفی از شهادت که رمز عزت ایران است، زده نشود؛ شهدا به عنوان میراث شناخته شده‌اند و ما رضایت امام حسین را به خواسته یونسکو ترجیخ می‌دهیم و شهدا را اینجا دفن می‌کنیم تا راه گم نشود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یزد را همچنین با شیرینی‌های خوشمزه می‌شناسند و ما در کنار این شیرینی‌ها، «اهلی من العسل» که شهادت است را طالبیم.

سردار باقرزاده با اشاره به تدفین غریبانه  دو شهید گمنام  در میدان امیرچخماق گفت: دیروز تعدادی جوان بی تاب شدند احساس خطر کرند و دو تن از شهدا را غریبانه دفن کردند، درواقع این دو شهید شمع شهدای دیگر و خط شکن شدند و این نشان از مظلومیت و شکوه و عظمت در کنار هم یکدیگر است.

وی یادآور شد: کسانی که اکنون قوانین یونسکر را می‌نویسند همان هایی هستند که قاون‌های جنگ را می‌نوشتند و سلاح شیمیایی را در اختیار دشمنان ما قرار می‌دادند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.