بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37663372
تغییر ۸۱ درصدی نمایندگان مجلس؛

مردم ۲ برابر شورای نگهبان رد صلاحیت کردند!


از 290 نماینده فعلی مجلس، 37 نفر در انتخابات ثبت‌نام نکردند، از 248 نفر ثبت‌نام کرده 173 نفر تایید صلاحیت شدند و از میان 173 نماینده فعلی مجلس حاضر در رقابت‌ها فقط 56 نفر موفق به حضور در مجلس یازدهم هم شدند.

به گزارش یزد آوا، سرنوشت انتخابات مجلس یازدهم عصر امروز(یکشنبه 4 اسفند)  با مشخص شدن منتخبان 208 حوزه انتخابیه مشخص شد و تعیین تکلیف  11 حوزه انتخابیه لنجان، بیجار، دهلران، سمیرم، کرج، اسلام‌آباد غرب، کردکوی، کرمانشاه، اهواز، میانه و زنجان به دور دوم کشیده شد.

 در این میان اما نکته قابل توجه درباره انتخابات مجلس یازهم تغییر 81 درصدی این مجلس نسبت به مجلس دهم است، دلیل این آمار نیز حضور 56 نماینده از مجلس دهم در مجلس یازدهم است که این عدد نشان می‌دهد نسبت به 285 نماینده‌ای که در خرداد ماه 95 بر کرسی سبز بهارستان تکیه کرده بودند تنها 19 درصد از این نمایندگان در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت.(لازم به ذکر است که 2 نماینده مجلس دهم استعفا دادند و 2 نفر نیز فوت شدند و  1نفر به عنوان سفیر ایران در روسیه انتخاب شد).

البته این نکته نیز قابل ذکر است که از 290 نماینده فعلی مجلس، 37 نفر در انتخابات ثبت‌نام نکردند، از 248 نفر ثبت‌نام کرده 173 نفر تایید صلاحیت شدند و از میان 173 نماینده فعلی مجلس حاضر در رقابت‌ها فقط 56 نفر موفق به حضور در مجلس یازدهم هم شدند.

بررسی آمار منتشر شده از اعلام نتیجه‌ها نشانگر این است که در استان‌های همچون تهران، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی و شمالی، سمنان، قزوین، گلستان و مازندران به صورت 100 درصدی نمایندگانشان نسبت به مجلس دهم در مجلس یازدهم تغییر پیدا کرده است.

اما با بررسی آمارها نشان می‌دهد که از استان کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و  اردبیل هرکدام  1 نماینده، از استان‌های فارس،  سیستان و بلوچستان، گیلان و آذربایجان غربی، مرکزی، کرمانشاه و یزد  هرکدام 2 نماینده و از استان آذربایجان شرقی، خوزستان  5 نماینده و از استان کرمان و لرستان 3 نماینده و از استان اصفهان 6 نماینده و از استان خراسان رضوی 7 نماینده از مجلس دهم در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت.همچنین از هرمزگان 2 نماینده و  همدان 4 نماینده  و از قم 2 نماینده از مجلس دهم در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت.

نامزدهای اقلیت‌های مذهبی کشور نیز، 5 کرسی در خانه ملت دارند که از این تعداد، تنها اسفندیار اختیاری پس از ششم خرداد در پارلمان خواهد ماند.

منبع: تسنیم




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.