بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37094761

مزایای سرمایه گذاری در بورس در مقابل بازار ارز و طلا


در این یادداشت می خواهیم در باره مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران اطلاعاتی به شما بدهیم تا با آگاهی کامل وارد این بازار شوید

 در این یادداشت می خواهیم در باره مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران اطلاعاتی به شما بدهیم تا با آگاهی کامل وارد این بازار شوید. یکی از اصلی ترین اهداف هر فرد در سرمایه گذاری، کسب درآمد و سود از بورس است که اگر با هوش مالی و به صورت صحیح و آگاهانه باشد می‌تواند این هدف را از دو طریق دریافت سود نقدی "dps" و افزایش سهام در عرضه اولیه محقق کند.

قیمت طلا در بازار کاملا متغیر است و سرمایه گذاری در آنها شاید سودی به حال تولید و اشتغال نداشته باشد. قیمت دلار و نرخ ارز نیز  قابلیت برابری ندارد. بنابراین سرمایه گذاری در بورس با توجه به نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا و سکه شاید بهترین انتخاب باشد

امکان حصول اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه گذاری، اطلاع از بازار مورد نظر در هر زمان قابلیت نقد شوندگی سریع و راحت از جمله دیگر مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس است.

کسب سود مناسب

سهامداران بازار بورس  از دو محل دریافت سود نقدی و افزایش قیمت سهام، سود بدست می‌آورند. به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن رشد و افت قیمت سهام شرکت‌ها، نمی‌توان به سود قطعی در این زمینه رسید اما بدون شک در دراز مدت سوددهی خوبی دارد.

بازار بورس بسیار سود ده است اما باید مراقب بود که به دلیل وجود رابطه ریسک و بازده، احتمال ضرر سنگین نیز هست.پس افراد باید تا جایی که امکان دارد درست انتخاب کنند.

پشتوانه حمایت دولت

بازار بورس تابع قوانین دولتی اند . بورس بازاری قانونی است، بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می کنند، از حمایت قانونی برخوردارند. بازار بورش زیر نظر سازمان بورس فعالیت می کند و این سازمان اجازه فعالیت به افراد حقیقی و حقوقی متخلف را نمی‌دهد.

مشارکت سهامدار در اداره شرکت

یکی دیگر از مزایای بازار بورس این است که سهامداران به نسبت سهام خود، مالک شرکت محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند به همان اندازه، در تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اداره شرکت، انتخاب مدیران و… دخالت داشته باشند.

خرید سهام شرکت به معنای مالکیت بخشی از آن شرکت است و تا زمانی که شخص آن سهام را نگهدارد، حق و حقوق یک سهامدار را خواهد داشت.

یک شخص عادی با سرمایه محدود نمی‌تواند شرکت بزرگی مانند شرکت پتروشیمی یا فولاد راه‌اندازی کند ولی با خرید سهام یک شرکت پتروشیمی یا فولاد  یا هر شرکت دیگری، در سودآوری آن شرکت سهیم می‌شود.

حفظ ارزش سرمایه در زمان  تورم

 افراد اگر آگاهانه در بورس سرمایه گذاری کنند ارزش دارایی آنها در مقابل تورم حفظ می شد، زیرا فرد به نسبت سهام خود در دارایی شرکت سهیم است و با رشد ارزش دارایی های شرکت به مرور زمان، ارزش سهام فرد نیز افزایش می یابد.

بورس می تواند سرمایه شما را دو چندان یا صد چندان کند و شما از این طریق به ثروت کانی برسید .در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت شکی نیست، اما باید بدانید کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهام واقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد.

همانطور که به مرور زمان ارزش پول کاسته می شود تورم نیز مزید بر علت شده و این کم شدن ارزش را تسریع می کند. اگر سرمایه مالی به صورت نقد قرار به پس انداز شدن باشد قطعا دچار این کاهش ارزش خواهد شد. به عنوان مثال با مبلغ 50 هزار تومان در سال 1350 امکان خرید یک خانه وجود داشت اما اکنون قیمت یک پرس چلوکباب است. 

بنابراین سرمایه شما در بورس حفظ می شود.یکی از روشهای سرمایه گذاری به نحوی که بتواند ارزش سرمایه را در قبال تورم حفظ کند بورس است. به دلیل آنکه سهام در واقع بخشی از دارایی یک مجموعه است با گذر زمان و افزایش ارزش مالی این سهام نیز افزایش ارزشی می یابند و ارزش سرمایه را در مقابل تورم و گذر زمان حفظ می کند.

قابلیت نقدشوندگی سرمایه

سرمایه شما در بورس قابل نقد شدن است. شما صاحب کارخانه ای هستید که می توانید هر زمان که اراده کنید سهام خود را به پول تبدیل کنید بدون آن که به خاطر وسایل و امکانت موجود متضرر شوید .

سرمایه‌گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که قدرت نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می‌توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار 3 روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند.

سرمایه‌گذاران بورس هر زمان که بخواهند می توانند سهام خود را فروخته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به پول خود دسترسی پیدا کنند.اما آیا شما وقتی کسب و کاری را راه اندازی کردید می توانید هر زمان که دوست داتشید درب آن را ببندید و به پول خود برسید؟

امکان سرمایه‌گذاری با هر مبلغی

همه افراد می توانند با هر مبلغی که دوست داشته باشند برای خود سهام بخرند و در بورس سرمایه گذاری کنند.

برای سرمایه‌گذاری در سهام، نیاز به سرمایه زیاد ندارید. حداقل خرید سهام در سیستم‌های معاملات آنلاین که امروز همه از آنها استفاده می‌کنند فقط 100 هزارتومان است. بگذریم از اینکه سفارش حضوری به کارگزار برای خرید سهام، هیچ حداقل قیمت وجود ندارد.

در وضعیت کنونی خیلی از افراد پول های کم حدود 2 میلیون، 3 میلیون، 5 میلیون یا بیشتر پس‌انداز کرده‌اند و مایلند آنرا به گردش درآورند و از این طریق سودی نصیب خود سازند. با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب‌وکاری نمی‌توان راه‌اندازی کرد اما می تواند در تولید و اشتغال یک مملکت نقش داشته باشند.

سرمایه گذاری در بورس در همه جا و در هرزمان قابل انجام است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک دستگاه به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه‌تان را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع که برای موبایل‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها ساخته شده انجام دهید.

سرمایه‌گذاری در بازار بورس، کنترل نقدینگی در جامعه، رشد تولید ناخالص ملی و مهار تورم و استفاده مؤثر و بهینه از پس اندازهای خرد و کوچک مردم و سرمایه‌های سرگردان را به دنبال داشته و به رشد صنعتی کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.