بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33948947
رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد:

مسئولین در سال گذشته در تحقق شعار سال توفیق چندانی نداشتند / مسدود شدن روزنه تنفس تولید داخل با واردات بی‌رویه


رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد با اشاره به ضرورت تلاش مردم و مسئولین در تحقق شعار سال 97، گفت: مسئولین در سال گذشته توفیق چندانی در تحقق شعار سال نداشتند.

به گزارش یزد آوا، محمدرضا ابویی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به‌ضرورت تلاش مسئولین و آحاد مردم برای تحقق شعار سال 97، گفت: رهبر انقلاب در تعیین شعار سال 97 نسبت به سال‌های قبل وارد جزئیات شدند که به نظر می‌رسد در سال گذشته آنچه که مدنظر رهبری بوده است محقق نشده و ایشان در سال جدید سعی کردند وارد جزئیات شوند.

وی افزود: از جهتی دیگر با توجه به اینکه در سال گذشته مسئولین در نیل به تحقق شعار سال توفیق چندانی نداشتند، در سال جدید رهبر انقلاب مردم را نیز خطاب قراردادند تا مردم نیز علاوه بر مسئولین برای تحقق شعار سال وارد میدان شده و کاستی‌ها در این زمینه را برطرف کنند.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد در ادامه بابیان اینکه اگر شعار سال تحقق پیدا کند برکات اقتصادی آن کل کشور را منتفع خواهد کرد، اظهار داشت: خطاب رهبر انقلاب در تحقق شعار سال هم مردم و هم مسئولین هستند و هرکدام باید با تعصب برای تحقق این شعار تلاش کنند. همه مسئولین باید در وهله اول در خرید کالاهای مصرفی ادارات خود، حمایت از کالاهای ایرانی را مدنظر قرار دهند و از مصرف هرگونه کالای خارجی مشابه داخل جلوگیری کنند.

ابویی تأکید کرد: یکی از پیش‌زمینه‌های تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی، عزم مسئولین برای جلوگیری از واردات بی‌رویه به کشور و مبارزه مؤثر با قاچاق کالاست. امروزه بسیاری از کالاهایی که درگذشته توسط جوانان ایرانی در داخل تولید می‌شد به‌واسطه واردات بی‌رویه و در رقابت نابرابر دیگر تولید نمی‌شود و کارگران ایرانی نیز بیکار شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون بیش از 90 درصد پوشاک موجود در بازار کشور را کالاهای وارداتی و قاچاق تشکیل می‌دهد که این کالاها روزنه تنفسی برای تولیدکنندگان داخلی نگذاشته‌اند. باید برای این حوزه اقدام عاجلی صورت گیرد؛ چراکه اهمال در این حوزه به قیمت نابودی تمام‌عیار پوشاک و تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص وجود آزادی‌های مشروع و معقول در کشور، گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که بسیاری از بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی برای متهم کردن نظام اسلامی به نقض حقوق بشر تلاش می‌کنند و در این راه آزادی‌های مشروع و معقول موجود در کشور را با سیاه نمایی بد جلوه می‌دهند.

وی افزود: اکنون وظیفه مسئولین مربوطه است تا با تبیین آزادی‌های موجود در کشور با این هجمه دشمنان نظام اسلامی مقابله کرده و آزادی موجود در کشور را برای جهانیان به‌طور شفاف به نمایش بگذارند؛ چراکه افکار عمومی دنیا فارغ از تلاش دولتمردان کشورهای غربی حقایق را به‌خوبی درک می‌کنند.

انتهای پیام/90008

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.