بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36255881
آغاز طرح سلامت نوروزی در شهرستان یزد؛

مشارکت روزانه 14 اکیپ بازرسی درطرح سلامت نوروزی یزد


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت یزد از نظارت روزانه 14 تیم بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی درطرح سلامت نوروزی شهرستان خبر داد.

به گزارش یزد آوا، علیرضا خردادمهر کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به «اجرای طرح سلامت نوروزی» اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی در شهرستان یزد همگام با دیگر مناطق  از 20 اسفند ماه با برگزاری یک مانور آغاز و تا 15 فرودین ماه سال آینده ادامه دارد؛ که در شهرستان یزد  14 تیم  بهداشتی روزانه واحدهای مهم و حساس را مورد بازرسی قرار می­دهند.

وی تامین سلامت مردم و بخصوص مسافرین و گردشگران در شهر جهانی یزد را ازمهم ترین اهداف این طرح برشمرد و تاکید کرد باتوجه به هماهنگی به عمل آمده دستگاه­های اجرایی، امنیتی و قضایی شهرستان با محوریت فرمانداری درقالب " کمیته خدمات سفر نوروزی شهرستان یزد" با متخلفین از مقررات بهداشتی به طور جد  برخورد خواهدشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد با بیان این­که از ابتدای سال­جاری تاکنون حدود  45000 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی توسط مهندسین بهداشت محیط انجام گرفته است گفت: این رویه منجر به تشکیل 1050 فقره پرونده قضایی و متخلفان محکوم به پرداخت 3.651.724.594 ریال جریمه گردیده اند.

وی افزود : کنترل مواد غذایی و آب شرب از اولویت های نظارتی واحد بهداشت محیط می باشد و با استفاده از وسایل و تجهیزات پرتابلی که در اختیار کارشناسان قرار گرفته است؛ دست یابی به نتایج باسرعت و دقت بالا خواهد بود.

خردادمهر درپایان تاکید کرد: سامانه ثبت شکایات مردمی 190  وزرات بهداشت بصورت شبانه روزی در دسترس شهروندان و میهمانان بوده و مردم عزیز میتوانند شکایات خود را در زمینه بهداشت محیطِ مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی نظیر هتل ها و مراکز اقامتی و پارک ها، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب، مواد غذایی و ...  به این سامانه گزارش ولذا بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد، در اسرع وقت به شکایات و نیازهای ثبت شده، رسیدگی می نمایند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.