بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 6278775

مشکلات پایانه مسافربری شهر یزد از زبان مردم و مسئولین


4سال پیش پایانه مسافربری شهر یزد واقع در میدان امام حسین به خارج از این شهر انتقال پیدا کرد و به‌دلیل کمبود دفتر تعاونی مسافربری در پایانه جدید، دفاتر تعاونی مجبور شدند به جنوب شهر یزد نقل مکان کنند.

به گزارش یزد آوا ، ۴سال پیش پایانه مسافربری شهر یزد واقع در میدان امام حسین به خارج از این شهر انتقال پیدا کرد و پس از این نیز تعاونی‌های استان به‌دلیل کمبود دفتر تعاونی مسافربری در پایانه جدید، مجبور شدند به جنوب شهر یزد نقل مکان کنند.

پایانه مسافربری یزد با داعیه رفع مشکلات مسافران و راحتی آنها در جابه‌جایی بین‌شهری احداث شد اما حالا مسافران با مشکلاتی چون نبود نمازخانه مناسب، سرویس بهداشتی مناسب، سیستم گرمایشی و سرمایشی درسالن انتظار مسافر، نبود سکوی سوار شدن مسافران اتوبوس‌ها، مسیر ناهموار در محوطه پایانه و… مواجه هستند.

خدمات رسانی صفر است

یکی از شهروندان یزدی در این‌باره اظهاردداشت: قرار بر این بود که پایانه مسافربری میدان امام‌حسین‌ یزد که جابه‌جا می‌شود دارای امکانات خدمات رسانی بهتری هم شود، نه اینکه به مکانی انتقال پیدا کند که هیچ‌گونه خدمات‌رسانی صورت نگیرد و از مکان قبلی بدتر باشد.

علیرضا زارع که بلیت مسیر یزد به شهر بابک در دستش است، افزود: اصلا در این پایانه هیچ‌گونه استانداردهای خدماتی وجود ندارد و نمی‌دانم چطور اداره اماکن و نهادهای دیگر نظارتی اجازه فعالیت به این پایانه را می‌دهند.

وی که در ترم آخر رشته مدیریت دانشگاه یزد درس می‌خواند به اطراف محوطه این پایانه اشاره و اضافه می‌کند: این محوطه شباهتی به پارکینگ خودروهای اسقاطی در خارج از شهر دارد نه پایانه مسافربری.

شهروند دیگر یزدی هم می‌گوید: نمازخانه مناسب ویژه بانوان دراین مکان وجود ندارد همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی درسالن انتظار مسافران راه‌اندازی نشده است.

وی می‌افزاید: مسیر ورودی اتوبوس به این پایانه نیز آسفالت مناسبی ندارد چه برسد به اینکه سکویی هم برای سوارشدن مسافران به اتوبوس داشته باشد.

به گفته ابوالفضل میرجلیلی خدمات‌رسانی سفر در این پایانه صفر است و جا دارد مسئولان استان توجه بیشتری برای رفاه حال مسافران داشته باشند تا خستگی سفر برای آنها دوچندان نشود.

کوهی از مشکلات در پایانه

کارمند یکی از تعاونی‌های مسافربری اما اظهار می‌دارد: این پایانه مسافربری کوهی از مشکل است. وی می‌افزاید: آسفالت‌ نبودن محوطه پایانه، سرویس بهداشتی نامناسب، نبود نمازخانه ویژه بانوان، نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی و. . . مشکلاتی را برای مسافران این پایانه به‌وجود آورده است.

قطب‌الدینی ادامه می‌دهد: موقتا محوطه یکی از دفاتر فروش بلیت را برای نمازخانه ویژه بانوان اختصاص داده‌ایم تا مسئولان اقدامی در این خصوص انجام دهند.

وی در پاسخ به اینکه روزانه چه تعداد مسافر در این پایانه جابه‌جا می‌شود؟ بیان کرد: روزانه نزدیک به هزار و۲۰۰ نفر از این پایانه به شهرهای گوناگون داخلی استان شامل تفت، زردین، بافق، بهاباد، هرات، تنگ‌چنار و شهرهای همجوار استان مانند انار، شهربابک، زرند، ببانات، ده‌علی و… مسافرت می‌کنند.

کارمند پایانه خاطرنشان کرد: نامه‌های مختلفی به شهرداری، استانداری، سازمان حمل‌ونقل شهری و. . . از سوی مسئولان تعاونی این پایانه ارسال شده است همچنین در ملاقاتی که با استاندار یزد داشته‌ام مشکلات این پایانه را به بالاترین مقام استان انعکاس داده‌ام اما تاکنون بی‌فایده بوده است.

درجریان مشکلات‌هستیم

سیده حمیده وزیری، سخنگوی شورای شهر یزد هم بیان کرد: متأسفانه این پایانه در‌ شأن مسافران شهر یزد نیست و اعضای شورای شهر در جریان مشکلات این پایانه هستند. وی درپاسخ به این سؤال که آیا شورای شهر تاکنون اقدامی برای برطرف شدن مشکلات این پایانه‌ انجام داده است؟ پاسخ می‌دهد: جلسات گوناگونی برای برطرف شدن مشکلات این پایانه برگزار شده است و نهایتا درکمیسیون نظارت در شورای شهر یزد به این نتیجه رسیده‌ایم که موقتا در محوطه اطراف ساختمان صدا وسیمای استان یزد این پایانه راه‌اندازی شود تا ساختمان و پایانه جدید در ابتدای بلوار ملاباشی در مسیر یزد به کرمان ساخته شود.

بخش خصوصی باید پاسخگو باشد

 مسئولیت پایانه مسافربری شهریزد بیان کرد: این پایانه در بلوار شهید دشتی شهر یزد قرار دارد و مسافران شهرستان‌های داخل استان و شهرستان‌های همجوار استان از طریق آن به شهر یزد می‌آیند اما از نظر سازمان پایانه مسافربری شهر یزد این مکان هیچ‌گونه استانداردهای لازم را برای فعالیت ندارد.

سید محمود کشفی پور درباره اینکه چرا اقدامی برای وضعیت نابسامانی این پایانه صورت نمی‌گیرد؟ پاسخ داد: بخش خصوصی مدیریت این مجموعه رابرعهده دارد و آنها باید پاسخگوی این مشکلات باشد، با وجود این اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که انجام شده، زمینی به مساحت چندهکتار از سوی بنیاد عمران و توسعه اوقاف در اطراف همین محله با امکانات خدماتی، تفریحی و فرهنگی درنظر گرفته شده است تا پایانه جدید برای تعاونی‌های مسافربری داخل استان و شهرهای همجوار استان ساخته شود.

منبع: شورای حمل و نقل استان یزد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.