بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 35960119
صباغیان در تودیع و معارفه استانداریزد:

مشکلات کشور نتیجه بی برنامگی است نه تحریم ها/ اجرای عدالت وتوازن منطقه‌ای مهم‌ترین خواست نمایندگان


رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: برخی بسیاری از مشکلات امروز را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند و این درحالی است که واقعیت این‌گونه نیست و تحریم تنها فرصت سوءاستفاده دشمنان از ماست.

به گزارش یزد آوا، محمدرضا صباغیان در آئین تکریم و معارفه استانداریزد بابیان این مطلب که همه ما نسبت به گرفتاری‌های مردم مسئول هستیم گفت: ما نمایندگان در صف اول رسیدگی به امور مردم قرار داریم و امیدواریم خداوند کمک کند تا همه ما بتوانیم وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: برخی بسیاری از مشکلات امروز را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند و این درحالی است که واقعیت این‌گونه نیست و تحریم تنها فرصت سوءاستفاده دشمنان از ماست.

برنامه‌ریزی، جدیت و تلاش؛ لازمه رفع مشکلات امروز کشور

صباغیان؛ لازمه رفع مشکلات امروز کشور را برنامه‌ریزی، جدیت و تلاش عنوان کرد و ابراز داشت: اگر در کشور برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و عده‌ای نیز سوءاستفاده نکنند آمریکا نمی‌تواند در برابر جامعه‌ای که می‌خواهد روی پای خود بایستد کاری انجام دهد اما هر کشوری که در آن بی‌برنامگی و زد و بند وجود داشته باشد از پا درخواهد آمد.

وی با انتقاد از حاکمیت رابطه به‌جای ضابطه در کشور ابراز داشت: متأسفانه در کشور قانون ضعیف بوده و جای خود را به روابط افراد داده یعنی کسی که ثروت، قدرت و نفوذ بیشتری داشته باشد به آنچه می‌خواهد می‌رسد و در مقابل حق ضعفا پایمال می‌شود.

نماینده بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به‌ضرورت توجه به نظم در بین مردم و مسئولان تصریح کرد: اگر نظم در جامعه برقرار شود بسیاری از مشکلات حل‌شدنی خواهد بود بنابراین استاندار جدید باید توجه به برنامه‌ریزی و نظم در دستگاه‌های اجرایی را در اولویت خود و مدیرانش قرارداد.

ضرورت تشکیل کمیته پیگیری مصوبات در استان

صباغیان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حل معضل آب استان ابراز داشت: هرچند در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته اما به دلیل اینکه نظمی وجود نداشته و مصوبات پیگیری نشده شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نیستیم.

وی به استانداریزد پیشنهاد داد کمیته‌ای را برای پیگیری و به مقصد رساندن مصوبات دستگاه‌های اجرایی تشکیل دهد.

نماینده مردم 5 شهرستان استان، اجرای عدالت و توازن منطقه‌ای را از مهم‌ترین خواست نمایندگان عنوان کرد و اذعان داشت: متأسفانه در استان برخی شهرستان‌ها محروم بوده و برخی مشکلات بسیار کمتری دارند ضمن اینکه مسئولان استان باید در تمام شهرستان‌های است آنچه شهرستان‌های نزدیک و چه دور و محروم حضور پیدا کنند.

صباغیان انتخاب مدیران صرف‌نظر از جناح‌بندی‌های سیاسی، تقویت وحدت بین مسئولان، کسب راهنمایی از نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه استان، استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی به‌ویژه توجه به فراوری محصولات، پیگیری جدی موضوع آب، عدم استفاده از مدیران پروازی در استان، مبارزه با فساد و اختلاس، واگذاری امور به بخش خصوصی و نظارت دقیق بر آن‌ها، توجه ویژه به رسانه‌ها، تشکل‌های کارگری و سمن‌ها، تشویق و توبیخ مدیران موفق و ناموفق را از دیگر خواسته‌های نمایندگان از استاندار جدید برشمرد.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.