بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35548754

مطرح شدن گزینه‌های درجه ۳ برای استانداری یزد!


استاندار یزد در حالی روزهای پایانی فعالیت خود را در استانداری می‌گذراند که هر هفته یک گزینه جدید برای جایگزینی وی معرفی می‌شود.

به گزارش یزدآوا، با قطعی شدن بازنشستگی زمانی قمی و کناره‌گیری وی از سمت استانداری، گزینه‌های درجه‌دو و سه از معاونان استانداران استان‌های مختلف برای تصدی این سمت در رسانه‌ها و محافل سیاسی یزد به گوش می‌رسد.

مخالفت امام‌جمعه و نمایندگان استان با انتخاب استاندار غیربومی

مطرح‌شدن نام این گزینه‌های غیربومی که سوابق چندان مهمی در کارنامه خود ندارند با انتقادهای گسترده‌ای در استان مواجه شده است به‌طوری‌که امام‌جمعه یزد هفته گذشته در واکنش به طرح چنین گزینه‌هایی نسبت به انتخاب و معرفی این افراد انتقاد کرد.

آیت‌الله ناصری به مسائل مطرح‌شده در مورد بازنشستگی استاندار فعلی و انتخاب استاندار جدید اشاره کرد و اظهار داشت: آقای زمانی قمی، استاندار خوبی است و پیگیر مسائل استان است اما اکنون دغدغه ما آمدن استانداری مردمی و دلسوز است که به دنبال سیاست‌بازی نباشد.

ناصری گفت: از وزارت کشور و مسئولان استان می‌خواهم در ارتباط با استان ما، حزب‌بازی نکنند زیرا الآن مشکل استان، مشکل سیاست نیست بلکه اقتصاد است.

ناصری تصریح کرد: برخی گزینه‌هایی که برای استان ما انتخاب می‌شوند معاون سیاسی استان‌های دیگر است، ضمن اینکه احترام این افراد لازم است اما آن‌ها برای استان ما مناسب نیستند.

ناصری ادامه داد: استانداری باید برای استان ما انتخاب شود که اقتصادی و قدرتمند باشد تا مشکل صنعت و اقتصاد این خطه رفع شود ازاین‌رو از رییس جمهوری و وزارت کشور می‌خواهیم استانداری برای استان انتخاب شود که سیاسی نباشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای ما یزدی‌ها گاهی وقت‌ها در تهران تصمیم می‌گیرند و اصلاً به یزد کاری ندارند و به استان هم توجهی نمی‌کنند.

انتخاب استاندار غیربومی به یک شرط

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با «صبح یزد» گفت: ما برای انتخاب استاندار شاخص‌هایی داریم که این شاخص‌ها را با وزارت کشور نیز در میان گذاشته‌ایم.

کمال دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در انتخاب استاندار جدید اولویت نمایندگان مجلس، گزینه بومی و یزدی است که به تمام مشکلات و مسائل استان و دغدغه‌های مردم یزد واقف باشد و با اشراف کامل درصدد رفع نیازها و رفع چالش‌های استان باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که گزینه‌های مطرح‌شده در هفته‌های اخیر تا چه اندازه شانس به دست آوردن کرسی استانداری یزد رادارند گفت: طرح نام این افراد در رسانه‌ها و محافل سیاسی تنها در حد حرف است و انتخاب آن‌ها عملی نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخاب استاندار جدید یزد از مجمع نمایندگان استان نظرخواهی شده است عنوان کرد: تابه‌حال از ما در این موردنظری خواسته نشده است.

وی گفت: البته این به آن معنا نیست که نمایندگان استان در این مورد منفعلانه عمل می‌کنند، بلکه ما از وزارت کشور خواسته‌ایم اگر به هر دلیلی قرار بر این شد که استانداران کشور از گزینه‌های غیربومی باشند باید ابتدا فرد توانمند و آشنا به مشکلات استان برای یزد در نظر گرفته شود و دومین انتظار ما این است که حتما مدیران لایق و توانمند یزدی هم در سمت استانداری در استان‌های دیگر انتخاب شوند.

منبع: صبح یزد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.