بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33636106
سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌های خشتی در یزد برگزار می شود


سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه یزد می‌تواند به‌عنوان پایتخت سازه‌های خشتی در دنیا مطرح شود، گفت: اولین سمپوزیوم مجسمه‌های خشتی و المان‌های شهری که با خشت ساخته می‌شود، در شهر یزد برگزار خواهد شد.

به گزارش یزد آوا، «محسن عباسی هرفته» سخنگوی شورای شهر یزد و رئیس کمسیون شهرسازی معماری و عمران شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا  با بیان اینکه ماده اولیه بافت تاریخی یزد خشت است، خاطرنشان کرد: خشت، ماده اولیه‌ای که در ظاهر بسیار ساده و ابتدایی بوده ولی هر چه بیشتر در مورد آن مطالعه می‌شود دانش مندرج در آن و  قابلیت‌های نهفته در آن بیشتر برای کارشناسان و متخصصان هویدا می‌شود.

وی اذعان کرد: اولین سمپوزیوم مجسمه‌های خشتی و المان‌های شهری که با خشت ساخته می‌شود، از 15 تا 26 اسفندماه در مجاورت خیابان سید گل سرخ و در کنار برج و باروی شهر تاریخی یزد برگزار خواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه این سمپوزیوم برای اولین در کشور برگزار می‌شود، گفت: معطوف کردن توجه مردم و هنرمندان به‌ویژه نسل جوان به سمت خشت و آشنایی بیشتر با این مصالح به‌ظاهر ساده اما پایدار و سبز هدف اصلی برگزاری این سمپوزیوم است.

رئیس کمسیون شهرسازی معماری و عمران شورای شهر ادامه داد: این سمپوزیوم به همت شهرداری یزد و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی یزد از 15 اسفندماه به مدت 10 برگزار می‌شود. هنرمندان حرفه‌ای درزمینهٔ معماری و کار با خشت از سراسر کشور در این سمپوزیوم حضور خواهند داشت.

عباسی با اشاره به استقبال خیلی خوب از این سمپوزیوم و ارسال حدود 150 طرح به دبیرخانه آن تصریح کرد: این سمپوزیوم دو بخش دارد؛ یک بخش اصلی که هنرمندان حرفه‌ای کار می‌کنند و یک بخش جانبی که دانشجویان و علاقه‌مندانی که به کار با خشت علاقه دارند، در آن شرکت می‌کنند.

وی در مورد انتخاب طرح‌های ارسالی گفت: هیئت‌داوران از بین کارهای ارسال‌شده 9 کار را در بخش اصلی و 5 کار را در بخش جنبی انتخاب کرده‌اند.

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه طیف زیادی از مردم علاقه‌مند به کار با خشت هستند، اظهار کرد: درنهایت اثرهایی که ساخته می‌شود، در پارک مجسمه‌های خشتی در مجاورت برج و بارو خواهد ماند تا گردشگران هم از این کارها بازدید کنند.

وی گفت: این برنامه در راستای برند سازی برای یزد صورت خواهد گرفت؛ چراکه یزد می‌تواند به‌عنوان پایتخت زنده نماها و سازه‌های خشتی در دنیا مطرح شود؛ برای تحقق این مهم لازم است در حوزه‌های مختلف و طیف‌های  با جدیت بیشتری کار شود.

انتهای پیام/ش

 

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.