بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34647200
مدرسی:

نیروی انتظامی نسبت به آلودگی اخلاقی در شهر حساسیت داشته باشد/ نامگذاری‌های اخیر در شهر مایه تاسف است


امام جمعه بخش مرکزی گفت: از نیروی انتظامی درخواست داریم همچنان که نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی حساسیت دارند و نسبت به آلودگی اخلاقی و در ارتباط با مسائل فرهنگی که در برخی از قسمت‌های شهر وجود دارد حساسیت لازم را داشته باشد.

به گزارش یزد آوا، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام پایانی ماه مبارک رمضان گفت: به واسطه این ماه سرمایه‌هایی در اختیار ما گذاشته شده که نباید بگذاریم این سرمایه‌های معنوی دچار آفت شوند، قطع رابطه با مسجد، قطع رابطه با قرآن، بی توجهی به گناهان و وجود دوستان ناباب، ... از عوامل سرمایه سوز این ماه هستند.

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به روز قدس و حساسیتی که نظام اسلامی نسبت به این روز دارد، اظهار کرد: هنر امام(ره) این بود که جریان قدس را از جریان عربی قومی و قبیله‌ای تبدیل به جریان اسلامی ملی و بین المللی کرد چرا که ایشان می‌دیدند که اگر قدس جریان عربی بماند در دست حکومت‌های دست نشانده رنگ می بازد و دیگر مسلمانان در مقابل قدس احساس مسئولیت نخواهند داشت و این موضوع از تیزبینی و فراست امام(ره) بود.

وی افزود: همچنان در جریان اسلامی بود قدس قبله اول مسلمانان بود و ما وظیفه داریم که از  مظلومان عالم دفاع کنیم، دفاع ما از ظلم علاوه بر اینکه جهاد در راه خداست و در فرهنگ دینی ما نیز وجود دارد و تنها شامل شیعیان مظلوم نیست بلکه باید از همه مظلومان عالم دفاع کنیم و باید نسبت به قدس حساسیت داشته باشیم که این حضور که سال به سال پر رنگ تر می‌شود دشمن را به ناامیدی کشانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از نیروی انتظامی درخواست داریم همچنان که نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی حساسیت دارند و به جا نیز هست نسبت به آلودگی اخلاقی که در سطح برخی شهرها و در ارتباط با مسائل فرهنگی از جمله در اتومبیل‌ها و برخی از قسمت‌های شهر وجود دارد حساسیت لازم را داشته باشند.

مدرسی ادامه داد: به نظر می‌آید در شهرهای مذهبی مانند یزد افرادی با اهداف خاص برای حریم شکنیو حرمت شکنی حضور پیدا می‌کنندو کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند حتی شاید برخی ااز این افراد اصلا از دایره اسلام خارج باشند پبهایی باشند اما مامور هستند با چندین واسطه حریم شکنی کنند که بعضی از این صحنه‌ها را در فضای مجازی و سطح شهر می‌بینیم این افراد باید شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آلودگی‌های فرهنگی این چنین کم کم در جامعه ما رسوخ پیدا کند و فکر و ذهن جامعه را از انقلاب جدا کند همه این حرکت‌ها با هدف اسلام زدایی و انقلاب زدایی است که می‌خواهد در جامعه ما رواج پیدا کند و از از نیروی انتظامی می‌خواهیم که در این زمینه مخصوصا در شهرهای مذهبی برنامه‌ریزی کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اظهار تاسف در خصوص اقدامات برخی نهادهای فرهنگی گفت: برخی از این نهادها در شهرمان بعد از چهل سال به جای این که انقلاب، خون شهیدان و نمادهای معرفتی دینی را پاسداری و تقویت کنند به درست نقطه مقابل آن دست می‌زنند و به ارزش‌های ارائه شده توسط امام چنگ می‌زنند نامگذاری‌های اخیر در برخی از قسمت‌های شهر و تصویب شدن آن در برخی کمیسیون‌ها واقعا باعث تاسف است.

مدرسی ادامه داد: متاسفانه خیابانی به نام کسی زده می‌شود که درمقابل فرح خم شد دست او را بوسید و برخلاف مسیر روحانیت حرکت کرد کسی که امام(ره) او را بایکوت کرد و نام او را از صفحه تاریخ حذف کرد آیا درست است نام یک خیابان به نام مصدق گذاشته شود؟، آیا این اقدام انقلابی گری است؟ چه هدفی از این کار دنبال می‌شود؟ یا نام خیابانی به نام خاله یک خان که چهل سال از وجود آن ها می گذارد گذاشته شده و یا اینکه خیابانی به نام موزیسین دوره صفوی گذاشته می‌شود این اقدامات اسلام زدایی انقلاب زدایی و امام زدایی است.

وی هچنین با اظهارتاسف از حرکتی که برای رفتن برخی نمایندگان به جام جهانی روسیه در مجلس انجام شد، تصریح کرد: این اقدام موجب شرمندگی است که برخی نمایندگان بر سر رفتن به جام جهانی با هم دعوا کنند و به این خاطر قرعه کشی انجام شود، در این وضعیت اقتصادی پول‌ها کجا می‌خواهد هزینه شود، باید به داد فقرا و مستمندان رسید و شعار سال را تقویت کرد.

مدرسی افزود: برخی نمایندگان باید بررسی کنند در این سه تا چهار سالی که نماینده شدند چقدر مردم بیکار شدندو چقدر چرخ کارخانه‌ها تعطیل شده است آیا همه مشکلات حل شده است که در فکر رفتن به جام جهانی هستید، آیا اگر با هزینه خودتان قرار بود بروید باز هم سر آن دعوا داشتید یعنی به این میزان بیت المال بی سرپرست شده و در دست شما بی ارزش است؟ حضور نمایندگان در جام جهانی و تماشای فوتبال چه دستاوردی برای کشور دارد؟ باید در این زمینه به این نمایندگان تذکر داده شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.