بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10161813
33 سال پیش در چنین روزی

هر معممی که دیدید بکشید!


امام خمینی: در اعلامیه‌ای که این مجاهدین فاسد، منافقین داده‌اند به افراد خودشان، این است که معمم را بکشید، هر معممی دیدید دیگر سؤال نکنید که این چه کرده، این عمامه خودش جرم است.

رخدادهای 21 و 22 آذر 1360

چکیده

امام خمینی رهبر انقلاب امروز در دیدار با ائمه جمعه استان سمنان ضمن اشاره به  مخالفت قدرت ها با نهاد روحانیت توصیه هایی به ائمه جمعه ارائه نمودند.
ایران ضمن تکذیب شدید اعدام اسرای عراقی در ایران از صلیب سرخ جهانی و سازمان های بین المللی خواست سریعا تدابیر لازم را جهت حفظ جان اسرای ایرانی در عراق به عمل آورند.
بر اساس گزارش های رسیده وزیران نفت کشورهای عضو سازمان اوپک دیشب تصمیم گرفتند تا بهای انواع مختلف نفت خام را از 20 تا 70 سنت در هر بشکه کاهش دهند.
وزیر نفت لیبی از 13 کشور عضو اوپک خواست تا علیه شرکت های نفتی آمریکا که فعالیت های خود را در لیبی متوقف می کنند دست به اقدام مشترک بزنند .
شورای عالی دفاع عصر دیروز به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با حضور اعضای این شورا تشکیل جلسه داد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و نماینده امام در شورای عالی دفاع : ما در این فکر هستیم روزی که جنگ تمام شد همراه با سربازان عراقی در جبهه جنگ علیه اسرائیل شرکت کنیم.
نیروهای اسلام دیروز در غرب کشور مواضع به دست آمده را تحکیم کردند و در جریان دفع یک ضد حمله دشمن 38 تن از آنان را به اسارت گرفتند و خسارات قابل توجهی به آنان وارد ساختند .
در نامه میرحسین موسوی به هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولایتی به عنوان وزیر امور خارجه و علی اکبر ناطق نوری به عنوان وزیر کشور معرفی و اعلام شده است گزینه های فوق به تصویب مقام ریاست جمهوری رسیده است .
رزمندگان کشورمان در پی دلاوری ها و جانفشانی های 24 ساعت گذشته بر ارتفاعات استراتژیک شیا کوه دست یافتند و توانستند این ارتفاعات حساس و پراهمیت را از مزدوران بعثی باز پس بگیرند.
21 آذر 1360
امام خمینی رهبر انقلاب امروز در دیدار با ائمه جمعه استان سمنان ضمن اشاره به  مخالفت قدرت ها با نهاد روحانیت توصیه هایی به ائمه جمعه ارائه نمودند. اهم بیانات رهبر انقلاب در این دیدار عبارت است از ؛

- شما می‌دانید که آنکه بیشتر از همه مورد توجه قدرتهای بزرگ است روحانیت است و آنچه بیشتر هدف است برای آنها و تفاله‌های آنها که در داخل هستند روحانیت است و لهذا، می‌بینید که چه اشخاصی را بدون اینکه یک جرمی، یک خطیئه‌ای داشته باشند، فقط برای اینکه یک مسلمی هستند که هدایت می‌کنند مردم را، آنطور شهید می‌کنند.

- آقای دستغیب را شاید شما آقایان کمتر بشناسید، لکن من می‌شناسم ایشان را. ایشان یک مرد وارسته به تمام معنا و معلم اخلاق، مرشد مردم و هرچه در صحبتهایش هست معنویات و دعوت به خدا و دعوت به اسلام است. معذلک، اینها بنایشان بر این است که آنهایی که بیشتر دعوت به اسلام می‌کنند آنها را بیشتر هدف قرار بدهند.

درخواست منافقین فاسد ؛ هر معممی که دیدید بکشید!

- در اعلامیه‌ای که این مجاهدین فاسد، منافقین داده‌اند به افراد خودشان، این است که معمم را بکشید، هر معممی دیدید دیگر سؤال نکنید که این چه کرده، این عمامه خودش جرم است. و این عمامه جرمی است که در سابق هم بود این جرم و لهذا، هدف نوکرهای انگلیس هم در سابق همین بود که این عمامه را از بین بردارند و هرچه صالحتر، بیشتر باید از بین برود. و نکته‌اش هم این است که آن چیزی که آنها از آن می‌ترسند از اسلام است.

- جوانها را از اینکه خدای نخواسته یک وقتی به دام این اراذل بیفتند، باید خیلی تحذیر کنید. اینها در همه جا باز هم دارند [توطئه می‌کنند]؛ اشخاصی که انحراف می‌خواهند حاصل کنند. جوانها و بچه‌ها هم زود انفعال پیدا می‌کنند از یک صحبتی و نمی‌گذارند آنها هم که مسائل ایران به آنها برسد؛ آنها را نمی‌گذارند گوش کنند به این مسائل. شما در نمازهای جمعه، در جماعات، سایر آقایان در جماعاتشان، در جُمعاتشان مردم را اطمینان بدهند که پیروزی هست برای شما.(1)

بازرسان سازمان بازرسی کل کشور به استان ها اعزام شدند

در رابطه با پیام امام خمینی رهبر انقلاب به شورای عالی قضایی و دادستان کل انقلاب از سوی حجت الاسلام دکتر محقق داماد معاون دادگستری جمهوری اسلامی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور نامه ای به محضر امام ارسال شد .

در بخشی از این نامه آمده است : این سازمان در جهت اجرای اوامر موکد امام با وصول دستور شورای عالی قضایی ضمن صدور بخشنامه ای مراتب را به کلیه وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و وابسته به دولت و نهادهای انقلابی ابلاغ و به منظور اجرای فرامین امام و مدلول بخشنامه صادره به تشکیل و اعزام هیئت های بازرسی به تعداد استان های کشور مبادرت نمود که با اولویت رسیدگی به وضع دادسراها و دادگاه های انقلاب ، نهادهای انقلابی و کلیه ادارات و سازمان های لشکری و کشوری را مورد بازرسی دقیق قرار داده و سوء جریانات و تخلفات مکشوفه را بدون کوچکترین ارفاق و اغماض در اسرع وقت به سازمان بازرسی کل کشور گزارش نمایند.(2)

هشدار ایران به صلیب سرخ جهانی برای حفظ جان اسرای ایران

ایران ضمن تکذیب شدید اعدام اسرای عراقی در ایران از صلیب سرخ جهانی و سازمان های بین المللی خواست سریعا تدابیر لازم را جهت حفظ جان اسرای ایرانی در عراق به عمل آورند.

در پی ادعاهای سخنگوی دولت عراق مبنی بر اعدام بیش از 1500 تن از اسرای فتح بستان، علوی طباطبایی سخنگوی وزیر امور خارجه ضمن تکذیب شدید این ادعا گفت : صدام در اوایل مدعی بود که از جانب ایران پیشروی صورت نگرفته و بر عکس این عراق بوده که پیشروی های چشمگیری داشته است جالب این جا است که صدام و دولت عراق به اسارت حداقل 1500 تن از نیروهای خود در جریان فتح شکوهمند بستان اعتراف می کنند که این نشانگر عجز و زبونی صدام بعثی است .

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود : البته اسرای عراقی وضع خوبی دارند و این مسئله را صلیب سرخ جهانی نیز در مشاهدات خود از بازداشت گاه های اسرای جنگی عراق در ایران به طور کامل تائید کردند.

وی ادامه داد : صدام اعلام کرده است که عراق حق تلافی را برای خود محفوظ می دارد و این موضوع تائید می کند که رژیم متجاوز عراق به مرز دیوانگی رسیده و می خواهد زمینه را جهت یک جنایت هولناک دیگر که احتمالا اعدام اسرای ایرانی خواهد بود آماده سازد. وی از صلیب سرخ جهانی و سازمان های بین المللی مصرانه خواستار رسیدگی فوری به حفظ جان اسرای ایرانی در عراق طبق قوانین و موازین بین المللی شد . (3)

اوپک بهای نفت خام را کاهش داد

بر اساس گزارش های رسیده وزیران نفت کشورهای عضو سازمان اوپک دیشب تصمیم گرفتند تا بهای انواع مختلف نفت خام را از 20 تا 70 سنت در هر بشکه کاهش دهند. بهای جدید نفت خام از آغاز سال 1982 مورد اجرا قرار می گیرد . (4)

خبر دیگر این که وزیر نفت لیبی از 13 کشور عضو اوپک خواست تا علیه شرکت های نفتی آمریکا که فعالیت های خود را در لیبی متوقف می کنند دست به اقدام مشترک بزنند .  وزیر نفت ونزوئلا ضمن اعلام این مطلب گفت : کمیته روابط خارجی اوپک درخواست دولت لیبی را که توسط وزیر نفت این کشور عنوان شده مورد بررسی قرار می دهد .

دولت آمریکا از اتباع این کشور خواسته است تا از لیبی خارج شوند و به شرکت های نفتی خود نیز توصیه کرده است تا فعالیت های خود را در لیبی متوقف کنند.(5) محمد غرضی وزیر نفت کشورمان نیز در مصاحبه ای با تلویزیون ابوظبی برخی از کمپانی های آمریکایی که خرید نفت از لیبی را قطع کرده اند را مورد حمله قرار داد و پیشنهاد کرد که نام این کمپانی ها در فهرست سیاه قرار گیرد . (6)

آیت الله صافی مجددا دبیر شورای نگهبان شد

روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد : این شورا صبح پریروز جلسه رسمی داشت ، در این جلسه ابتدا انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای نگهبان مطرح شد و پس از رای گیری آیت الله صافی به سمت دبیر و آقای دکتر محسن هادوی به سمت معاون شورای نگهبان انتخاب گردیدند.(7)

22 آذر 1360

هاشمی : هر جا حمله کنیم نتیجه اش چون بستان و گیلان غرب خواهد بود

شورای عالی دفاع عصر دیروز به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با حضور اعضای این شورا تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن بررسی وضع کلی جبهه های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و همچنین پیروزی های اخیر دلاوران اسلام در منطقه غرب کشور نحوه رویارویی مدافعین انقلاب اسلامی با متجاوزین مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و نماینده امام در شورای عالی دفاع در گفت و گویی با خبرگزاری پارس و رادیو و تلویزیون در پایان این جلسه گفت : صدام با این ادعا که ایران اسرا را اعدام می کند خواسته است که سربازان خود را از تسلیم شدن بترساند ، به علت این که آن ها احساس کرده اند که نیروهایشان در همان مرحله اول تسلیم می شوند و زود شکست می خورند . رژیم عراق می خواهد به سربازانش بگوید که اگر به سوی ایرانی ها هم بروید مرگ در انتظار شما است !

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود : سربازان عراقی باید بدانند که این حرف یکی دیگر از دروغ های صدام است ، چون ما تاکنون فیلم های بسیاری در زمینه پذیرایی بسیار گرم از اسرای عراقی نشان داده ایم و آن ها نیز از این طرز رفتار اظهار رضایت کرده و حتی به شعار دادن به نفع جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند.

وی افزود : ما در این فکر هستیم روزی که جنگ تمام شد همراه با سربازان عراقی در جبهه جنگ علیه اسرائیل شرکت کنیم بنابراین حاضر نیستیم این نیروها را از دست بدهیم بنا بر این این ها باید برای جهان اسلام زنده بمانند .  هاشمی در ادامه با تاکید بر این که وضع نیروهای رزمنده اسلام در جبهه های جنگ تحمیلی بسیار خوب است گفت : من مطمئنم در هر نقطه از جبهه که ما اقدام به حمله کنیم نتیجه آن چون بستان و گیلان غرب خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که خبرگزاری عراق به نقل از یک منبع رسمی رژیم بعث ضمن تکذیب باز پس گیری مناطق کوهستانی در گیلان غرب توسط نیروهای اسلام مدعی شد که نیروهای عراقی هیچ وقت وارد این منطقه در خاک ایران نشده اند گفت : بی شک بعد از این خواهند گفت که ما بستان ، خونین شهر و پشت کارون هم نرفته بودیم چون آن ها پس از این باید مرتبا از همه این نقاط بیرون بروند . بد نیست آن ها منکر باشند و ما حرفی نداریم و دلمان می خواهد که آن ها نیامده باشند ولی متاسفانه همان طوری که گفته شد در عملیات پیروزمندانه غرب بیش از هزار نفر از نظامیان صدام کشته شده و بسیاری از ابزار جنگی آنان نیز منهدم شده و جنگنده هایشان نیز ساقط شده است . (8)

80 درصد مواضع استراتژیک گیلانغرب به تصرف ایران در آمد

نیروهای اسلام دیروز در غرب کشور مواضع به دست آمده را تحکیم کردند و در جریان دفع یک ضد حمله دشمن 38 تن از آنان را به اسارت گرفتند و خسارات قابل توجهی به آنان وارد ساختند .  سه فروند جنگنده دشمن نیز که ماموریت حمله به نیروهای ایرانی در جبهه ها و بمباران شهرهای غرب کشور را داشتند دیروز قبل از هرگونه عملیات سرنگون شدند و یک خلبان عراقی به اسارت گرفته شد .

به گفته منابع مطلع  رزمندگان در جریان عملیات مطلع فجر که از بامداد پریروز آغاز شده به 80 درصد هدف های مورد نظر طرح حمله دست یافته اند و تلاش برای دستیابی به بقیه هدف ها همچنان ادامه دارد .  همچنین دیروز کار انتقال غنائم عملیات موفقیت آمیز ادامه داشت و 38 اسیر عملیات دیروز نیز به پشت جبهه تخلیه شده اند.(9)

کابینه ترمیم شد ؛ ولایتی نامزد وزارت امور خارجه و ناطق نوری نامزد وزارت کشور

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نخست وزیر طی نامه ای دو وزیر جدید امور خارجه و کشور را به مجلس معرفی کرد .  در نامه میرحسین موسوی به هاشمی رفسنجانی علی اکبر ولایتی به عنوان وزیر امور خارجه و علی اکبر ناطق نوری به عنوان وزیر کشور معرفی و اعلام شده است گزینه های فوق به تصویب مقام ریاست جمهوری رسیده است . (10)

پی نوشت:

1-  صحیفه امام ، جلد 15 ، صفحه 424

2- اطلاعات ، 21 آذر 1360 ، صفحه 13

3- جمهوری اسلامی ، 21 آذر 1360 ، صفحه 2

4- کیهان ، 21 آذر 1360 ، صفحه 16

5- کیهان ، 21 آذر 1360 ، صفحه 16

6- اطلاعات ، 21 آذر 1360 ، صفحه 15

7- اطلاعات ، 21 آذر 1360 ، صفحه 1

8- کیهان  ، 22 آذر 1360 ، صفحه 3

9- اطلاعات ، 22 آذر 1360 ، صفحه 14

10- مشروح مذاکرات مجلس ، 22 آذر 1360

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.