بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32566044
قدیری ابیانه:

همان‌‍‌ها که از فتنه‌گران حمایت می‌کردند داعش را به وجود آوردند/ نقش اصلاح‌طلبان در تحریم‌ها علیه ایران


این کارشناس سیاسی تصریح کرد: طراحی‌های دشمن برای ایران بسیار به توطئه‌های آنان در سوریه و عراق شباهت دارد و همان کسانی از فتنه‌گران حمایت می‌کردند که داعش را به وجود آورده و حامی این گروه تروریستی بودند.

به گزارش یزد آوا، در آستانه سالروز حماسه عظیم 9 دی، دکتر محمدحسن قدری ابیانه در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: فتنه‌گران و کشورهای حامی آن‌ها نتوانستند از فتنه‌انگیزی خود بهره‌ای ببرند اما همین که دشمن توانست عناصری را که در حکومت ایران در گذشته صاحب منصب بودند را جذب خود کند و عده‌ای را فریب دهد، آن‌ها را امیدوار کرده تا بتوانند فتنه‌های جدیدی را در موقعیت‌های دیگر دامن بزنند.

وی اظهار داشت: در جریان فتنه عناصری از سفارت انگلیس دستگیر شدند، متأسفانه در داخل کشور هم کسانی بوده و هستند که دچار استحاله شده و برای رسیدن به قدرت حاضرند دست به هر کاری بزنند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: یک تحلیل صرفاً مادی از شرایط کشور که توسط به‌اصطلاح جناح اصلاح‌طلب انجام شد آن بود که چون حاکمیت ایران مستقل از قدرت‌های جهانی است پس ایران ضعیف است و در صورت اتصال به مراکز قدرت جهانی می‌توان آن را سرنگون کرد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: این تعبیری است که در ابتدای انقلاب اسلامی جریان‌های مارکسیستی داشتند و چون انقلاب اسلامی نه وابسته به غرب بود و نه وابسته به قدرت شرق و سیاست مستقلی را دنبال می‌کرد، بنابراین آن را نشانه ضعف و امکان ضربه زدن به‌نظام اسلامی و سرنگونی آن دانستند به‌خصوص اگر به قدرت بیگانگان تکیه کنند.

وی با بیان اینکه منافقین با همین تصور وارد فاز نظامی شدند، اضافه کرد: آن‌ها درک درستی از توان و قدرت نظام جمهوری‌اسلامی نداشتند و به‌جای اینکه استقلال ایران را نقطه قوت آن بدانند نقطه‌ضعف فرض کردند، البته در توطئه‌هایشان شکست خوردند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا تأکید کرد: در فتنه 88 فتنه‌گران به حمایت آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب دل‌خوش کرده بودند و توسط آن‌ها مورد حمایت قرار گرفته و تهییج می‌شدند و اسنادی که تاکنون منتشرشده مؤید حمایت غربی‌ها از این فتنه بود.

قدری‌ابیانه با تأکید بر اینکه سران فتنه می‌دانستند که تقلبی در کار نیست با این وجود شعار تقلب سر دادند، خاطرنشان کرد: در حالی‌ که یک عده فریب‌خورده بودند و فکر می‌کردند که تقلب شده اما سران این جریان می‌دانستند که تقلبی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: طراحی‌های دشمن برای ایران بسیار به توطئه‌های آنان در سوریه و عراق شباهت دارد و همان کسانی از فتنه‌گران حمایت می‌کردند که داعش را به وجود آورده و حامی این گروه تروریستی بودند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه حمایت غربی‌ها از فتنه‌گران برای کمک به ایران نبود بلکه برای ضربه‌زدن به کشور بود، گفت: هیچ‌گاه ذره‌ای از تلاش دشمن برای ضربه‌زدن به ایران کاسته نشده است و اگر فتنه 88 خنثی نمی‌شد شرایطی مشابه سوریه در ایران رخ می‌داد.

قدیری‌ابیانه بیان داشت: نقش اقتصاد در شکل‌گیری فتنه بی‌تأثیر نبود و برای اینکه فتنه بی‌تأثیر نباشد دشمنان بیگانه و جمع قابل توجهی از عناصر اصلاح‌طلب به دنبال این امر بودند که غربی‌ها تحریم‌های ایران را بیشتر کنند تا وضعیت معیشت مردم بدتر شود.

وی افزود: دشمنان در پی این هستند که مشکلات اقتصادی را بهانه قرار داده و اقشار مختلف را به تحریک و تحرک ضدانقلابی وادارند که تاکنون موفق به آن نشده‌اند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 9 دی کار را تمام کرد و نشان داد که اکثریت قاطع مردم با انقلاب هستند و فریب‌کاری دشمن به نتیجه دلخواهشان نخواهید رسید.

قدیری‌ابیانه گفت: بخشی از افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی 9 دی، همان کسانی بودند که به میرحسین موسوی رأی داده و در اعتراضات شرکت می‌کردند که از رفتار خود پشیمان شده و به صفوف ملت ایران علیه فتنه‌گران پیوستند.

وی ادامه داد: پس از آشوب‌هایی که توسط فتنه‌گران در روز عاشورا صورت گرفت احساسات مردم به برانگیخته شد و در 9 دی به قائله فتنه پایان دادند.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: 9 دی نشان داد که ملت ایران همیشه پای کار بوده، از انقلاب و نظام ولایی دفاع کرده و هر جا که احساس کنند حضور آن‌ها ضروری است وارد صحنه می‌شوند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: ایران پیروزی‌های بزرگی را در صحنه جهانی به دست آورده که کشورمان را از یک قدرت منطقه‌ای به قدرتی جهانی تبدیل نموده است و این موضوع موجب می‌شود تا دشمنان سرمایه‌گذاری بیشتری را برای متوقف کردن پیشرفت ایران در دستور کار خود داشته باشند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.