بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29799333
کارآفرینی بانوی هراتی با تسهیلات اقتصاد‌مقاومتی؛

همسایه‌داری بانوی هراتی به سبک اقتصاد مقاومتی/بسیج در راه اندازی مشاغل خانگی استان یزد مصمم است


بانوی هنرمند هراتی با دریافت وام اقتصاد مقاومتی بسیج توانست کارگاه کوچک قالی‌بافی راه‌اندازی و برای خود و همسایه‌اش شغل ایجاد کند.

به گزارش یزد آوا به نقل از یزدندا؛ مشاغل خانگی شاید بهتر و بیشتر از دیگر مشاغل آزاد نرخ بیکاری را در شهرها و روستاها کاهش می دهد؛ چرا که با هزینه کم و بهره مندی از وامهای خود اشتغالزایی قابل اجرا است.

با شرایط نامطلوب وضع اقتصاد و بیکاری و از سویی دیگر مهاجرت در اوج محرومیت می توان گفت بهترین و شاید کارآمدترین اقدام پسندیده برای اقشار مختلف مردم خود اشتغالی در منازل خود است که در مقابل بایستی مسئولین هم در راستای اقتصاد مقاومتی با حمایت های خود تسهیلات ویژه ای را برای محقق ساختن این امر مهم در نظر بگیرند.

معصومه دمیری بانوی هنرمند هراتی که برای کمک به اقتصاد خانواده یک کارگاه قالی‌بافی راه‌اندازی کرده است در گفتگو با خبرنگار یزدندا گفت: در منزل خود دار قالی داشتم و قالی می‌بافتم اما به ذهنم رسید که کار خود را توسعه دهم برای همین امر با شروع حمایت بسیج از مشاغل کوچک و اعطای وام‌های اقتصاد مقاومتی درخواست تسهیلات کردم که این امر پذیرفته شد و بسیج به من مبلغ هشت میلیون تومان وام داد.

وی ادامه داد: با دریافت این وام یک کارگاه کوچک خارج از منزل راه‌اندازی و آن را تجهیز کردم و اکنون با همسایه‌ام هر در این کارگاه قالی‌بافی می‌کنیم و حداقل دو ماه یک‌بار یک قالی 12 متری می‌بافیم و همیشه دو دار قالی در کارگاه وجود دارد.

این بانوی هنرمند و کارآفرین عنوان کرد: در گذشته با مشکلات زیادی مانند تجهیزات مواجه بودم و حتی برخی مواقع دستگاه قالی نداشتم و شرکت فرش نیز اواخر به من دستگاه نمی‌داد و می‌گفت باید خودت دستگاه قالی داشته باشی، اما با کمک این وام و حمایت توانستم کارم را توسعه دهم و اکنون خیلی راضی هستم.

دمیری ادامه داد: برای گرفتن وام هشت میلیونی، یک میلیون خرج کردم و کلی آمد و رفت، بسیج خیلی راحت با وامم موافقت کرد و به بانک معرفی کرد اما مراحل وام گرفتن به شدت طولانی، خسته کننده و هزینه‌زا است.

وی اذعان کرد: از درآمدم راضی هستم و با راه‌اندازی کارگاه خیلی کارم رونق بهتری گرفته است و سعی دارم در آینده با توسعه کار زمینه اشتغال بیشتری برای دیگر بانوان روستا فراهم کنم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.