بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35896498
مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

هنوز 230 هزار یزدی کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند/ هفته آینده سریال کارت‌های قدیمی باطل خواهد شد


مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: تاکنون در یزد 610 هزار مورد درخواست برای دریافت کارت هوشمند ثبت شده و حدود ۲۳۰ هزار نفر از مردم یزد هنوز برای دریافت کارت هوشمند مراجعه نکرده اند.

به گزارش یزد آوا، پیش از ظهر امروز نشست خبری مدیرکل ثبت احوال استان یزد به مناسبت یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

 محمد علی مکرمی در این نشست  گفت: تعداد ولادت های ثبت شده در سال ۱۳۹۶ در استان یزد 24626 مورد و در شش ماهه سال ۹۷ ، ۱۱ هزار و ۴۸۸ مورد بوده است.

 وی تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد ولادت و وفات های در استان یزد در مهلت قانونی ثبت می شود و یزد از این لحاظ رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول گفت: محبوب‌ترین نام ها تا پایان سال ۹۶ در استان یزد برای زنان فاطمه، زهرا، سکینه، معصومه و رباب بوده و در میان مردان نیز محمد، حسین، علی، محمد رضا و مهدی محبوب ترین نام ها را به خود اختصاص داده اند.

مکرمی عنوان کرد: تعداد مرگ و میر در سال ۹۶ در یزد ۴۷۰۷ مورد و در شش ماهه نخست سال ۹۷؛ ۲۲۳۵ مورد بوده است. همچنین میانگین سن فوت در بین مردان 66/7 سال و در زنان 71/8 سال است.

وی اضافه کرد: مهمترین دلایل مرگ و میر به ترتیب اهمیت بیماری قلبی و عروقی، سرطان و تومورها، بیماری دستگاه تنفسی، حوادث غیرعمدی و بیماری‌های عفونی و انگلی بوده است.

 مدیرکل ثبت احوال استان یزد بیان داشت: تعداد ازدواج ها در استان یزد در سال ۹۶،  ۷۲۶۹ و در شش ماهه نخست سال ۹۷ ۳۷۶۷ مورد بوده، همچنین میانگین سن ازدواج برای مردان 28/1 و برای زنان ۲۳ سال است.

 وی با اشاره به آمار طلاق در استان یزد گفت: در سال ۹۶ ۱۷۴۲ مورد طلاق ثبت شده و در نیمه نخست سال ۹۷ این تعداد ۸۸۰ مورد بوده است. همچنین میانگین سن زوجین در هنگام طلاق برای شوهر36/2 سال و برای زن 31/2 سال بوده است. همچنین میانگین طول ازدواج پیش از طلاق در کشور ۱۰ سال و در یزد ۹ سال است.

مکرمی اظهار کرد: تا پیش از این دارنده کارت ملی در صورت تغییر محل سکونت امکان اعلام این موضوع را در «سامانه اعلام تغییر نشانی» داشت اما این مورد تا قبل از این الزامی نداشت. اما در آخرین مصوبه طبق قانون فرد باید ظرف مدت ۲۰ روز تغییر نشانی خود را اعلام کند.

هنوز 230 هزار یزدی کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند

وی گفت: تاکنون در یزد 610 هزار مورد درخواست برای دریافت کارت هوشمند ثبت شده که از این تعداد ۵۶۵۵۵۸  مورد به متقاضیان تحویل داده شده است. از طرفی جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند در استان یزد 831384 مورد بوده و لذا حدود ۲۳۰ هزار نفر از مردم یزد هنوز برای دریافت کارت هوشمند مراجعه نکرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند برای معلولین، جانبازان و افراد سالمند که امکان مراجعه به دفاتر را ندارند در استان یزد خدمت‌رسانی کرده و با حضور در منزل این امکان را برای این افراد نیز فراهم می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: هزینه دریافت کارت هوشمند از سال ۹۴ تاکنون هزینه ثابت بوده و شامل ۲۰ هزار تومان هزینه خود کارت، نه هزار تومان هزینه خدمات در دفتر و 2 هزار تومان هزینه فعالسازی و تحویل کارت و لذا در مجموع ۳۱ هزار تومان می باشد.

وی با درخواست از مردم یزد برای دریافت کارت ملی هوشمند گفت: از هفته آینده سریال کارت‌های قدیمی باطل شده و لذا بسیاری از ادارات دولتی و علی الخصوص بانک ها دیگر نمی توانند به مراجعان بدون این سریال خدمات ارائه کنند. به همین دلیل افرادی که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند با مراجعه به یکی از ۲۹ دفتر موجود در استان این کار را انجام دهند. در اینصورت حتی اگر کارت به موقع به دستشان نرسد باز هم می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: مهلت درخواست برای دریافت کارت هوشمند تا پایان سال ۹۷ بوده و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.