بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 7778997
حوادث امروز؛

هواپیمای آموزشی در چناران سقوط کرد/ آب اصفهان با سقوط تانکر سوخت به زاینده رود قطع شد


مهمترین حوادث امروز شامل سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه سید آباد چناران و سقوط یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در منطقه بالادست زاینده رود در محدوده باغبهادران از توابع شهرستان لنجان سبب قطع شبکه آب آشامیدنی اصفهان و شهرستانهای مجاور آن شد.

به گزارش یزد آوا، مهمترین حوادث امروز شامل سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه سید آباد چناران و سقوط یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در منطقه بالادست زاینده رود در محدوده باغبهادران از توابع شهرستان لنجان سبب قطع شبکه آب آشامیدنی اصفهان و شهرستانهای مجاور آن شد.

هواپیمای آموزشی در چناران سقوط کرد/ دو نفر مجروح شدند

سرهنگ قربان صنعتی در تشریح این حادثه به مهر گفت: قبل از ظهر امروز جمعه یک فروند هواپیمای آموزشی شخصی (تک موتوره) در حوالی روستای سید آباد واقع در ۲۰ کیلومتری شهر چناران سقوط کرد که خلبان و دیگر سرنشین هواپیما مصدوم شدند.

فرمانده انتظامی چناران افزود: این هواپیما از نوشهر عازم فرودگاه آموزشی تفریحی گلبهار بوده که به علت اتمام سوخت مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه باند خاکی جنوب سید آباد شده که البته به علت ناتوانی خلبان در کنترل هواپیما به خاکریز برخورد کرده و در اثر این حادثه قسمت جلوی کابین هواپیما از بال جدا شده است.

وی گفت: این هواپیمای حادثه دیده از نوع یورو فکس تک موتوره آموزشی۲ نفره بوده است.

گفتنی است مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

سقوط تانکر حامل سوخت به زاینده رود، موجب قطع آب اصفهان شد

سقوط یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در منطقه بالادست زاینده رود در محدوده باغ بهادران از توابع شهرستان لنجان سبب قطع شبکه آب آشامیدنی اصفهان و شهرستانهای مجاور آن شد.

یک منبع آگاه عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: یک دستگاه تانکر حامل گازوئیل شوفاژخانه به دلیل نامعلومی به رودخانه زاینده رود در منطقه بالا دست تصفیه خانه آب بابا شیخ علی سقوط کرد و سبب آلودگی آب این رودخانه شد.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: نشت گازوئیل موجود در این تانکر به آب رودخانه زاینده رود باعث از کار افتادگی عملیات تصفیه و پمپاژ آب در محل تصفیه خانه بابا شیخ علی شد.

بخش عمده ای از آب آشامیدنی موجود در شبکه آب اصفهان و شهرستان های مجاور به وسیله تصفیه خانه آب بابا شیخ علی در منطقه لنجان تامین می شود.

از کار افتادگی این تصفیه خانه روز جمعه موجب قطع آب شرب اصفهان و شهرهای مجاور شد.

باغبهادران در 60 کیلومتری اصفهان قرار دارد و حادثه یاد شده در فاصله 10 کیلومتری بالا دست تصفیه خانه بابا شیخ علی روی داده است.

همچنین « امیر حسین رحیمی » مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان لنجان به ایرنا گفت: هم اکنون شبکه های آب تصفیه خانه بابا شیخ علی در حال بارگیری مجدد است و مشکل قطعی آب اصفهان تا ساعاتی دیگر برطرف می شود.

شبکه آب اصفهان و شهرهای مجاور آن نیازمند 14 مترمکعب آب در ثانیه است که تصفیه خانه بابا شیخ علی قادر به تولید 10 متر مکعب آب در ثانیه و بقیه نیاز از محل چاه های آب تامین می شود.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.