بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36286310
سخنگوی شورای شهر یزد:

هیچ مشکلی بر سر راه شهردار شدن «سید حسینی» وجود ندارد/ روابط بین‌الملل نقطه ضعف شورای پنجم در سال جاری


سخنگوی شورای شهر افزود: در مورد تائید سید حسینی هم هنوز وزارت کشور وقت قانونی دارد و مهلت ده روزه به اتمام نرسیده و هیچ مشکلی بر سر راه شهردار شدن وی وجود ندارد.

به گزارش  خبرنگار یزدآوا، محسن عباسی‌هرفته عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه شورای شهر پنجم با اهداف کلان از پیش ترسیم شده و با شعار « شهری آرام، پاک، زیبا و فرهیخته» کار خود را آغاز کرد گفت: این شورا تمام تلاش خود را برای پرهیز از اقدامات پراکنده به کار بسته و رویکردهایی نظیر انسان‌محوری، زیست‌محیطی، میراث فرهنگی و گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

عباسی ادامه داد: شورای شهر پنجم در سال جاری ۲۱۴ مصوبه را طی ۸۰ جلسه‌ علنی مصوب کرده که همگی مصوبات در قالب چهار محور فوق بوده البته مهم‌ترین رویکردی که در دستور کار شورای پنجم قرار گرفته رویکرد فرهنگی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این مطلب که اگر قرار باشد استان یزد افق توسعه در گردشگری داشته و به سمت آن حرکت کند، موضوع برندینگ اهمیتی فراوان دارد چراکه عر اتفاقی که تاکنون برای شهر جهانی یزد در عرصه ملی و بین‌المللی اتفاق افتاده، در سایه بحث برندینگ بوده بنابراین برندینگ، موضوعی جدی در معرفی یزد در عرصه ملی و بین‌المللی به شمار میرود.

عباسی‌ تصریح کرد: معمولاً مدیران ما در رابطه با بحث محیط‌زیست، به‌واسطه جو حاکم بر بدنه مدیریت کشور کمتر به این سمت گرایش پیدا کردند و به همین دلیل امروزه بحث‌های زیست‌محیطی در کشورمان مورد مغفول قرار گرفته است.

وی با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی و ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد اظهار داشت: امروزه ساخت‌وساز صنعت کشنده‌ای در دنیاست و باید در شهر یزد به‌جای ساخت ساختمان‌های جدید به سمت بازسازی برویم و هرچند درآمد شهرداری ها با کاهش ساخت و سازها کاهش پیدا می کند اما سعی کردیم از شتاب قطار ساخت‌وساز در یزد جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد یکی از مهم‌ترین معضلات شهر یزد را فقدان فضای شهری عنوان کرد و گفت: شورای پنجم تمام تلاش خود را  برای تمهیدات جدی در راستای مدیریت شهری به کار بسته و تا حد امکان از نوسازی پرهیز کرده برهمین اساس به جای ایجاد پارک های جدید به سمت بازپیرایی و بازتوان‌بخشی پارک‌های موجود رفتیم و پارک های باغ ملی،بزرگ آزادشهر و آزادگان  و چند پارک دیگر را بازپیرایی کردیم و فضای سبز آن ها نیز 2 برابر شد.

عباسی‌هرفته، مهم‌ترین  نقطه ضعف شورای پنجم را ضعف در روابط بین‌الملل دانست و ابراز داشت: باید در سال جدید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه  با بیان اینکه در انتخاب آقای سید حسینی هیچ مشکلی وجود ندارد و اتهاماتی که به وی نسبت داده می شود تنها یک اتهام بوده  و هیچکدام منجر به محکومیت نشده است  گفت: شورای شهر یزد در معرفی شهردار منتخب تعللی نداشته و کاملاً طبق قانون اقدام کرده و اگر وزارت کشور علی رغم رایزینی های  فراوان جواب ما را نداده گناه ما نیست و اینقدر این فرایند طولانی شد که فرهمند خسته شده و خودش انصراف داد.

سخنگوی شورای شهر افزود: در مورد تائید سید حسینی هم هنوز وزارت کشور وقت قانونی دارد و مهلت ده روزه به اتمام نرسیده و هیچ مشکلی بر سر راه شهردار شدن وی وجود ندارد.

عباسی دلیل اختلافات بین اعضای شورای شهر را اعتقادات آنان برای کار برای مردم  عنوان کرد و اظهار داشت: این اختلاف نظرها اختلاف برنامه ای است و جنبه شخصی ندارد و مردم یقین بدانند نتیجه این اختلافات به نفع آنان است.

یزدآوا/

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.