بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29916064
رئیس کل دادگستری استان یزد:

هیچ کس نمی تواند با این ادعا که اتومبیل حریم خصوصی است مرتکب جرم مشهود شود


رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در جهت صیانت از امنیت و آرامش جامعه ، ضابطان قضایی با هرگونه جرم مشهود برخورد خواهند کرد.

به گزارش یزد آوا؛ محمدرضا حبیبی در جلسه با مسئولان قضایی استان یزد ، با اشاره به مسائل مطرح شده اخیر راجع به حریم خصوصی بودن اتومبیل ، افزود : در برخورد با جرائم مشهود ، ملاک مرئی و منظر عمومی است و هیچ کس نمی تواند با صرف این ادعا که اتومبیل حریم خصوصی است مرتکب جرم مشهود شود.

وی تصریح کرد :  قانون جرم مشهود را تعریف کرده و مصداق بارز آن ارتکاب جرم در مرئی و منظر مأمورین است که حتی در تعقیب اولیه و تشکیل پرونده و حفظ آثار جرم ، ضابطان نیاز به دستور قضایی هم ندارد بنابراین زمانی که خودرو درمعابر عمومی متوقف یا در حال حرکت است اگر سرنشینان آن اعمم از مالک و غیر مالک داخل آن مرتکب جرمی می شوند که مصداق جرم ارتکابی در مرئی و منظر مأمورین را پیدا کند بعنوان جرم مشهود قابل تعقیب و برخورد است.

این مقام قضایی بر اجرای قانون حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و اظهار داشت : این قانون ظرفیت بسیار خوبی است تا با حمایت از متولیان این فریضتین ، جامعه را به سمت تعالی سوق داد.

رئیس کل دادگستری استان ابراز داشت : باید به گونه ای عمل کرد تا متولیان امر به معروف و نهی از منکر بتوانند تأثیر مثبت و ارزشی خود را در جامعه داشته باشند و از طرفی نیز حاشیه هایی همچون موارد اخیر موجب تجری عده ای معلوم الحال در جامعه نگردد .

شایان ذکر است در این جلسه مسائل مرتبط با حوزه های قضایی استان با حضور رئیس کل و معاونین دادگستری مطرح و مورد نقد بررسی قرار گرفت .

روابط عمومی دادگستری یزد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.