بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33646393
معاون اقتصادی استانداری یزد:

واحدهای صنعتی ابرکوه نیازمند دریافت کمک‌های نقدی دولت است


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، با بیان اینکه واحدهای صنعتی ابرکوه جزو واحدهای موفق استان است، اذعان کرد: این واحدها نیازمند کمک های نقدی دولت است.

به گزارش یزد آوا به نقل از سرو ابرکوه، علی زینی ‌وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی ابرکوه، در جمع اصحاب رسانه شهرستان، اظهار کرد: دولت تمرکز جدی بر بحث اشتغال و تحول در اقتصاد داشته و برنامه هایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در قالب رونق تولید، طرح اشتغال پایدار روستایی و فراگیر اجرا کرده است.

زینی ‌وند افزود: جلسات خاص بررسی مشکلات شهرستان در محل کارخانه جات استان و شهرستان ها تشکیل و مدیران و بانک های عامل مربوطه از نزدیک به مسایل رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی به سه بخش فعال، نیمه فعال و بدون بازده تقسیم می شود تصریح کرد: دولت در کنار واحدهای فعال است و با تامین اعتبار و نقدینگی به حفظ اشتغال پایدار واحدهای تولیدی نیمه فعال کمک میکند و باید گفت که بیشترین تمرکز دولت بر این واحدهاست.

زینی ‌وند، دسته سوم واحدهای اقتصادی را واحدهای تولیدی بدون بازده بیان کرد و گفت: در این نوع واحدها، خط تولید بدلیل وجود ماشین آلات فرسوده و ارائه خدمات به شیوه گذشته بدون بازدهی کافی می باشد و بهترین راه درمان این واحدها، ارائه مشاوره توسط بانک های عامل و کارشناسان مربوطه با هدف تغییر خط تولید و نوسازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، ببا تأکید بر تمرکز دولت به برنامه ریزی در حوزه صنعت، گفت: تقویت مشاغل حوزه روستایی و خرد خانگی از جمله برنامه های دهیاران، بخشداران، و فرمانداران است.

وی ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات، ارائه مشاوره و راهنمایی لازم برای تولید نیز از دیگر خدمات می باشد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه واحدهای صنعتی ابرکوه جزو واحدهای موفق استان است، اذعان کرد: این واحدها نیازمند کمک های نقدی دولت است که به صورت وام در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد.

زینی وند در پایان خاطر نشان کرد: ضمن توصیه به بانک های عامل از آنان جهت تصفیه حساب مالی واحدهای تولیدی مهلت خواست.

گفتنی است وی پس از بازدید صنایع، در جلسه شورای اداری با موضوع برنامه ریزی مالی و اقتصاد مقاومتی شرکت کرد.

انتهای پیام/ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.