بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35516030
بر اساس آمارهای گمرک؛

واردات 30 میلیون دلاری دستگاه های کارت خوان به کشور


براساس آمار رسمی گمرک، در شش ماهه نخست سال جاری حدود 30 میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای واردات دستگاه‌های کارت‌خوان ارز از کشور خارج شده است.

به گزارش یزدآوا به نقل از یزدرسا، براساس آمار منتشر شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، در شش ماهه نخست سال جاری حدود 30 میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای واردات دستگاه‌های کارت‌خوان که ترمینال پرداخت الکترونیکی آنها به وسیله کارت‌های اعتباری است ارز از کشور خارج شده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در کمرگ کشور وزن این دستگاه ها بیش از 267 تن بوده و ارزش ریالی آن ها نیز یک هزار و 267 میلیارد و 831 میلیون و 574 هزار و 393 ریال بوده است.

چین، ترکیه، تایوان، امارات متحده عربی، هلند و جمهوری کره کشورهای صادرکنند دستگاه های کارت خوان به ایران بوده اند که در این میان چین نسبت به سایرین بیشترین سهم را داشته است.

قابل ذکر است نیاز کشور به این حجم از دستگاه های کارت خوان درحالی است که تنها یک کارخانه تولیدکننده دستگاه کارت خوان در کشور وجود دارد. از این رو این سوال مطرح می شود چرا تا کنون شرکت های خصوصی و حتی دولتی (بعضا وابسته به بانک های بزرگ کشور) در این حوزه ورود نکرده اند؟ آیا باز هم دست های پشت پرده واردات پر سود، مسیر تولید این دستگاه ها را در داخل کشور دشوار کرده اند؟

انتهای پیام/ق

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.