بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32946954
برگزاری نشست کمیسیون عمران بدون حضور آخوندی و سیف؛

وزیر راه اعتقادی به تولید مسکن ندارد


رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه نشست کمیسیون بدون حضور آخوندی و سیف برگزار شد، گفت: وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به تولید مسکن ندارد و با این شرایط عدم تناسب میان عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت مسکن می شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که اعلام کرده بودید کمیسیون عمران قرار است روز سه شنبه در مورد مسائل مربوط به بخش مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی جلسه ای برگزار کند، گفت: این جلسه بدون حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و به جای آخوندی، معاونان او و به جای سیف نیز میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در جلسه حاضر شدند.

 رضایی با اشاره به اینکه در این جلسه مدیران عامل بانک مسکن و بانک ملی نیز حضور داشتند، اظهار داشت: مشکل اساسی که کمیسیون عمران با وزارت راه و شهرسازی دارد، این است که آنها و شخص آخوندی وزیر راه و شهرسازی هیچ اعتقادی به کمبود مسکن و تولید مسکن ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی معتقد است که به جای تولید مسکن به سمت کیفی سازی و احیاء و نوسازی بافت های فرسوده حرکت کنیم، اظهار داشت: آمارهای بانک مرکز نشان می دهد که 2 میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم، این درحالی است که سیاست گذاری مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی به سمت تولید مسکن نیست و با این رایط با عدم تناسب میان عرضه و تقاضا مواجه شده و باید منتظر افزایش قیمت مسکن باشیم.

رضایی ادامه داد: در این جلسه به نتیجه مطلوبی نرسیدیم و قرار شد جلسه تخصصی تری با حضور وزیر راه و شهرسازی مجددا برگزار شود و در همین زمینه نیز از مرکز پژوهش های مجلس خواسته شد تا مطالعه جامع و کاملی از میزان کمبود مسکن در کشور ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیرعامل بانک مسکن اعتقادی به کاهش اقساط و دوره بازپرداخت در این جلسه از خود نشان داد، گفت: در این جلسه مدیرعامل بانک مسکن اعام کرد که منابعی در اختیار ندارد که بخواهد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهد و باید دولت یارانه در اختیار آنها قرار دهد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.