بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35818409
تنها تفرجگاه زمستانی یزد در بی مهری مسئولان؛

وضعیت تاسف بار امکانات رفاهی تفرجگاه سخوید در آستانه زمستان


پیست اسکی سخوید تنها تفرجگاه برفگیرِ زمستانی استان یزد است که در سایه بی مهری مسئولان، حال و روز خوشی ندارد.

به گزارش یزد آوا، نام یزد عجین شده است با گرما و خشکی و آفتابِ سوزان  اما در این استانِ گرم و کویری، ییلاقات و مناطق کوهستانیِ خوش آب و هوایی وجود دارد که در فصل زمستان شاهد بارش برف و باران فراوان است.

پیست اسکی سخوید تنها منطقه برفگیرِ استان یزد در دامنه های شیرکوه شهرستان تفت واقع است  و همه ساله با فرا رسیدن زمستان و بارش برف، مردم از شهرهای اطراف با اشتیاق فراوان برای تفریح و اسکی و برف بازی به اینجا می آیند .

با آغاز فصل زمستان و بارش رحمت الهی مردم استان یزد فرصت را غنیمت شمرده و با حضور در مناطق کوهستانی یزد از زیبایی های این فصل و بارش برف استفاده می کنند.

اما متاسفانه نبود زیر ساخت های لازم در مناطق کوهستانی و عدم مناسب سازی مناطق برف گیر مانند پیست سخوید باعث می شود تا گاهاً اتفاقات ناگواری در منطقه رقم خورد.

 

*نهاد های دولتی همراهی نمی کنند

نماینده شورای بخش دهستان سخوید در رابطه با مشکلات منطقه برف گیر سخوید و اتفاقات انجام شده برای این تفرجگاه گفت: متاسفانه مسئولان استان یزد و شهرستان تفت خیلی علاقه ای ندارند که به این منطقه پیست بگویند اما بخواهیم یا نخواهیم این منطقه به عنوان تنها منطقه برف گیر در جنوب شرق کشور به عنوان پیست شناخته می شود.

«منصور ماندگار» افزود: ساماندهی خود پیست اسکی سخوید و حصارکشی آن در دو سال گذشته انجام شد و با جمع آوری سنگ ها و تسطیح پیست سخوید، آسیب دیدگی ها بسیار کم و حتی به صفر رسید در صورتی که قبل از آن حتی حادثه فوت هم در این منطقه داشتیم.

وی تصریح کرد: مسیر دسترسی به این منطقه و پیست سخوید از جمله مشکلات جدی این منطقه است که مشکلات ترافیکی زیادی را در تعطیلات ایجاد می کند.

وی ادامه داد: شورای و دهیاری سخوید با رایزنی با مردم و مالکان زمین های اطراف جاده بردستان-سخوید آزاد سازی زمین برای تعریض این مسیر را انجام داد اما متاسفانه اداره راه بخشی از تعریض را انجام داده و مابقی را به حال خود رها کردند.

*امکانات رفاهی تفرجگاه سخوید تاسف بار است

وی با بیان اینکه امکانات رفاهی منطقه سخوید به عنوان یک تفرجگاه، تاسف بار است، اذعان داشت: تفرجگاه سخوید که در زمستان میزبان گردشگرانی از استان خوزستان، کرمان و .... است؛ از کم ترین امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نیست.

ماندگار، خاطرنشان کرد: نبود سرویس بهداشتی و حتی شبکه برق در این منطقه مشکلات غیر قابل بیانی را برای مردم و گردشگران ایجاد می کند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ اقدامی برای ایجاد امکانات چون سرویس بهداشتی در این منطقه صورت نگرفته و فقط ساماندهی این منطقه در حد جلسات هر ساله و مصوبات تکراری باقیمانده است.

*مسئولان استان به تفت بی مهری می کنند

عضو شورای روستای سخوید با بیان اینکه مسئولان صورت مسئله را پاک می کنند، تاکید کرد: پیست سخوید و این منطقه کوهستانی به عنوان بام یزد محسوب می شود و مرتفع ترین منطقه کوهستانی است که امکان دسترسی به آن با وسیله نقلیه امکان پذیر است.

وی افزود: اما مسئولان استان یزد به شهرستان تفت و این منطقه بی مهری می کنند و بین شهرستان های استان تبعیض قائل می شود چراکه اگر چنین تفرجگاهی در شهرستانی مانند میبد و اردکان قرار داشت قطعا وضعیتی اینگونه نداشت.

ماندگار در پایان گفت: شورای روستاهای دهستان سخوید هم جانبه آمادگی و همراهی و تلاش با نهادهای دولتی در ساماندهی این تفرجگاه ها را دارند.

انتهای پیام/م*




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.