بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 25971740
بهشتی کوچک در حیاط خانه یک بانو؛

پرورش بیش از 100 نوع گل و گیاه تزئینی توسط بانوی خوش ذوق مروستی


بانوی کارآفرین مروستی گفت: ده سال است که گل پرورش می دهم و یک سالی هست که از طریق پرورش گل و گیاه و کاکتوس کسب درامد می کنم.

به گزارش یزد آوا به نقل از طنین خاتم؛ این روزها  که دغدغه اشتغال دختران و پسران فارغ التحصیل که در ماراتون ورود به دانشگاه ها، هر سال بیش از سال پیش گوی سبقت را از هم می ربایند، بانوی خوش ذوق  اهل بخش مروست شهرستان خاتم با سعی و تلاش شگفتی آوربا ایجاد یک گلخانه و پرورش بیش از 100 نوع گل و گیاه ضمن فراهم آوردن محیطی زیبا و دلنشین در حیاط خانه، ضمینه اشتغال خود و خانواده‌اش را فراهم ساخته است.

خانم طیبه فلاح پور سی ساله و اهل بخش مروست است. وی در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم می گوید: ده سال است که گل پرورش میدم و یک سالی هست که از طریق پرورش گل  و گیاه و کاکتوس کسب درامد میکنم.

فلاح پور افزود: علاقه به گل و گیاه از کودکی در درون من بوده است و همین امر باعث شد پس از ازدواج به پرورش انواع گل و گیاه روی آورم و در این راه همسرم نیز حامی و همراهم بود.

کارآفرین مروستی می گوید: به دلیل علاقه وافری که به گل و گیاه داشتم در حیاط خانه با ایجاد یک گلخانه 4*2 شروع به پرورش گل و گیاه کردم.

بانو مروستی افزود: با اینکه دارای چهار فرزند هستم، یه دختر و سه پسر سه قلو در کنار پرورش گل و گیاه به تدریس نقاشی هم میپردازم.

کارآفرین موفق مروستی درباره حمایت مسئولین و گسترش فعالیتش در حوزه بخش مروست اظهار داشت: تاکنون هیچ حمایتی از مسئولین نشدم حتی یک پیشنهاد برای تاسیس گلخانه به دانشگاه پیام نور و شهرداری ارائه دادم که هنوز خبری نشده است.

وی افزود: برای اولین بار طرح فضای سبز رو در مدرسه حضرت زینب(س) مروست و دبیرستان فاطمه الزهرا(س) اجرا و با پرورش گل و گیاه در مدارس مورد استقبال پرشور معلمان و دانش آموزان قرار گرفتم.

بانوی کارفرین مروستی سرمایه اولیه برای راه اندازی گلخانه را 700 هزار تومان عنوان و اظهار داشت: این مبلغ از طریق همسرم تامین شد ولی الان این سرمایه چند برابر شده است.

وی افزود: اگر مسئولین کارآفرینان این حوزه را حمایت کنند آنان میتوانند با  راه اندازی گلخانه های  گل و کاکتوس برای جوانان این خطه اشتغال ایجاد کرده همچنین در مصرف آب های زیر زمینی در شهرستان صرفه جویی کرد.

بانونی موفق مروستی خاطر نشان کرد:  در حال حاضر با همکاری مدیر مدرسه حضرت زینب(س) قصد داریم داخل مدرسه یک گلخانه کوچک بسازیم و با پرورش گل در محیط مدرسه،اینجا را تبدیل به مدرسه گیاه شناسی کنیم و دانش آموزان سراسر شهرستان با مراجعه به اینجا با پرورش گیاهان مختلف آشنا شوند. البته در این راه به همکاری فرمانداری و تمام مسئولین شهرستان نیاز داریم.

 

انتهای پیام/ک

 

 

 

 

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.