بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10111125

پیام ایران به آمریکا روشن است


نفوذ منطقه‌ای ایران، مسئله‌ای حل نشده در مذاکرات هسته‌ای و مانع امتیاز‌دهی این کشور است.

به گزارش یزد آوا، کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: روزنامه سعودی‌الحیات ضمن انتشار این ارزیابی نوشت: اختلاف‌ها در مذاکرات حول دو محور اساسی نفوذ منطقه‌ای ایران و برنامه هسته‌ای این کشور دور می‌زند. ایران از هیچ فرصتی برای قرار گرفتن در موقعیت برتر رقابت منطقه‌ای نمی‌گذرد و تازه‌ترین نمونه آن، رقابت با ائتلاف غرب برای مقابله با داعش در منطقه است، به طوری که تهران تلاش می‌کند صرفنظر از رضایت و یا نارضایتی غربی‌ها، شایستگی خود را به هر حال به رخ رقبا بکشد.
الحیات اضافه کرد: حضور اخیر سردار قاسم سلیمانی در عراق را می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد؛ پیام حضور سلیمانی برای آمریکا‌یی‌ها این است که منطقه در دست ایران است. رهبر عالی ایران هم این پیام را به شیوه خاص خود، از طریق کم‌اهمیت جلوه دادن مسئله توافق با غرب بیان کرد و لزوم تمرکز بر ایجاد تشکیلات بسیج در عراق، سوریه، لبنان و غزه را مورد تاکید قرار داد.
در همین حال صادق خرازی معاون وزارت خارجه‌ در دولت اصلاحات گفت: حرکت سردار سلیمانی در عراق زمینه‌ساز اقتدار ایران در عرصه‌های منطقه‌ای خواهد شد.
سیدصادق خرازی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و در پاسخ به سوالی در مورد نقش سردار سلیمانی در عراق گفت: حضور سلیمانی و نقش او در عراق اقتدار جمهوری اسلامی را می‌رساند و بیانگر این معناست که ما در کشور بخشی داریم که می‌تواند فراتر از مرزهای ایران حرفی برای گفتن داشته باشد. این خود نشان از اقتدار سیاست خارجی ایران در منطقه و جهان است.
نماینده سابق ایران در سازمان ملل در مورد پخش تصاویر سردار سلیمانی در میان رزمندگان عراقی و شبهاتی که در این مورد وجود دارد خاطرنشان کرد: این مسئله و این حضور به هیچ عنوان شبهه‌ناک نیست و اگر بخواهیم اینگونه فکر کنیم باید در مملکت را ببندیم، گوشه خانه بنشینیم و آبگوشت بخوریم و کاری به جهان نداشته باشیم.
سفیر سابق ایران در فرانسه افزود: فعالیت‌های قاسم سلیمانی، آبروی منطقه‌ای، تحکیم و اقتدار جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.