بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35451473
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی در یزد آغاز به کار کرد


چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب با رونمایی از پوستر این جشنواره در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مجید جوادیان‌زاده در آیین رونمایی از پوستر و آغاز به کار چهارمین جشنواره  منطقه‌ای مطبوعات استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب گفت: این جشنواره که شامل مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌ها می‌شود در راستای موج‌آفرینی در زمینه مطبوعات،  مسائل صنفی روزنامه‌نگاران و  ورود این مسائل به افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با نام «فرخی یزدی» برندسازی شده است تا در سال‌های آینده نیز استمرار داشته باشد، ادامه داد: آثار ارسالی به جشنواره منطقه‌ای مطبوعات باید از فرودین ماه سال 96 تا پایان آبان ماه امسال در یکی از نشریات محلی، سراسری، پایگاه‌های خبر ئ خبرگزاری‌های دارای مجوز درج شده باشند تا مورد داوری قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و اداره ارشاد اسلامی استان، افزایش همدلی، رفاقت، رقابت تأثیرگذار و رشد کیفی و محتوایی نشریات و بخصوص ارتباط مستمر بین نشریات محلی استان‌ها، گردهمایی و حضور در کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان‌های حاضر در این جشنواره را از دیگر اهداف و مزایای این جشنواره عنوان کرد.

جوادیان زاده با بیان اینکه بار اصلی این جشنواره مطبوعاتی بر دوش استان یزد هست، ادامه داد: امیدواریم استان یزد در این جشنواره مجوز فعالیت‌‎ رسانه‌ای قرار گیرد و سابقه رسانه‌ای خود را در این جشنواره به نمایش بگذارد.

وی  اين جشنواره را با توجه موضوعات تعیین‌شده براي بخش ويژه مؤثر در تقويت ژورناليسم تخصصي دانست و عنوان کرد: مسائلی چون جوانان، آب و ... مسائلی هست که نیاز به ژورنالیست‌های تخصصی دارد و ازاین‌رو چالش‌های پیش روی جوانان، مصرف بهینه آب در موضوعات بخش ویژه این جشنواره دیده‌شده است.

جوادیان زاده گفت: با توجه به مشارکت استان‌های کرمان، کرمان جنوب و فارس این جشنواره می‌تواند مسائل فرهنگی و مدیریت فرهنگی در این استان‌ها را به هم نزدیک کند و در سال‌های آینده جشنواره را در سطح وسیع‌تری برگزار کنیم.

سهيل شريعتمداري دبير اجرايي اين جشنواره نیز در این نشست گفت: این جشنواره به همت خانه مطبوعات يزد و با همکاری معاونت وزارت ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ارسال آثار در این جشنواره به صورت الکترونیکی از طریق آدرس yazd.pressfestival.ir انجام می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل 9 بخش از جمله سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس، طراحی و گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر و طنز می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه بخش ویژه جشنواره شامل 8 موضوع است، نقش شخصیت‌های یزد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، فرخی یزدی اخلاق رسانه‌ای روزنامه‌نگاری مسئولانه و عمل‌گرا، مطبوعات و شهر جهانی، چالش‌های پیش روی جوانان، شهروند آگاه شهر آباد، مصرف بهینه آب، رسانه و مسئولیت اجتماعی و ترویج ورزش را از موضوعات این بخش برشمرد که باید در سه رشته سرمقاله، یادداشت و مصاحبه ارائه شود.

وی گفت: هر متقاضی می‌تواند حداکثر سه اثر در بخش اصلی ارائه نماید و همچنین مجاز ‌به ارسال سه اثر در بخش ویژه هست و داوری آثار نیز توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.