بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10227719
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در اولین نشست استانی دهه فجر

کاستی های موجود به پای انقلاب نوشته نشود/ بیان مفاهیم انقلاب به زبان نسل نو


معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در اولین نشست استانی دهه فجر با بیان این مطلب که در دهه فجر همه مردم سهیمند و هیچ خط کشی نداریم گفت : باید بدانیم در همه جای دنیا کاستی ها هست و هر نقصی نباید به اسم انقلاب نوشته شود و تقدس آن زیر سؤال برود.

به گزارش یزد آوا، محمد علی طالبی  صبح امروز در اولین نشست ستاد دهه فجراستان یزد که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد؛ با درود به  روان  مطهر شهداء  و بنیانگذارانقلاب اسلامی ایران و با آرزوی توفیق و سلامتی برای مقام معظم رهبری  و مسؤولان خدمتگذاراظهار داشت : همگان به اهمیت دهه فجر وافق هستند  و آنچه مهم است انتقال مفاهیم، اهداف، ویژگی ها و آرمان های انقلاب اسلامی با زبانی متناسب با نسل نو است.

طالبی با یادآوری این نکته که با گذشت فاصله زمانی از ابتدای انقلاب اسلامی، ضرورت کار مفهومی پیرامون واژه های انقلاب به زبان نسل نو بیش ازپیش احساس می شود افزود : با کم کاری دراین زمینه شاهد هجمه بد خواهان و منتقدین به تقدس انقلاب بوسیله وسایل ارتباط جمعی روز خواهیم بود  و با نبودن زبان مناسب  در معرفی انقلاب به نسل نو شاهد موفقیت دشمن در ایجاد فاصله بین نسل نو و انقلاب خواهیم بود.

وی تفکیک کاستی ها را از اصل انقلاب  و تبیین اهداف آن را یک  ضرورت  دانست  و تصریح کرد : برخی مفاهیم با  برخی رویه ها در کشورهمخوانی ندارد و به برخی بخش ها انتقاد هایی وارد است ولی باید بدانیم  درهمه جای دنیا کاستی ها هست  و هرنقصی نباید به اسم انقلاب نوشته شود و تقدس آن زیرسؤال برود.


معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان لزوم تبیین اهداف اولیه انقلاب  که مد نظر امام  و  رهبری بود تصریح کرد : باید اهداف به همان صورتی که در آغاز متصور بود برای مردم  و خصوصا نسل جوان بیان شود  و همه دستگاهها همت خود را برای به روز سازی بیان مفاهیم انقلاب به کار ببرند.

طالبی استبداد  و استکبار ستیزی، آزادی خواهی  و کرامت های انسانی را ازجمله مهمترین اهداف والای انقلاب برشمرد و اظهار داشت : کرامت های انسانی چیزی است که  در همیشه  تاریخ  وجود  داشته  و بیان آن به عنوان اهداف انقلاب اسلامی زبان خاصی می خواهد.

وی با انتقاد از برنامه های کلیشه ای که به گم کردن هدف اصلی انقلاب منجر می شود پرداخت و گفت : نباید وسیله جای هدف اصلی بزرگداشت دهه فجر را که  ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی است؛ بگیرد.

این مقام مسؤول درادامه افزود : ما هر سال این حرفها را می زنیم ولی باز درعمل دچار کلیشه می شویم  و نوآوری در این زمینه لازمه کار است که البته این مشکل (دولتی شدن برنامه های دهه فجر) با مشارکت دادن مردم در سیاست گذاری  و اجرای برنامه های دهه فجر قابل حل است که مبنای حضور مردم  باید شاخصه همه کمیته ها قرارگیرد و ریسک پذیری هم داشته باشیم.

طالبی دراین زمینه  تصریح کرد :  با توجه به این مطلب که هر دستگاه متولی کار خودش است لازم نیست شورا همه را جمع کند و ما در سال های گذشته یک نمونه کمیته موفق استانی داشتیم  و این کمیته ها با همکاری انجمن ها و مؤسسات مردم نهاد قابل واگذاری برای پیگیری و اجرای برنامه ها توسط مردم هستند  و ارزشمند تر است که نیروهای ارشد استان  مشارکت مؤسسات مردم نهاد را فعال تر کنند.

وی در پایان با تأکید بر وحدت ملی خاطرنشان کرد : در این انقلاب همه مردم سهیم هستند  و با رأی همه آنان تأیید شده است پس ما هیچ خط کشی در مراسم جشن دهه فجر نداریم زیرا این جشن برای همه مردم ایران است  و به مشارکت  و حضور همه آنان نیاز دارد و برخی شعارها این روز ها  با  هدف جامع انقلاب اسلامی ایران همخوانی ندارد.

***
در ادامه این نشست اعضای مجمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و کمیته های 24 گانه ستاد استانی دهه فجر1393 بر اساس کمیته های سال گذشته به شرح زیراعلام شد:
«انجمن ها وهیأت وکانون های اسلامی»، «ارتباطات واطلاع رسانی»، «ایثارگران»، «اقلیت های دینی» ، «اصناف»، «امنیتی»، «مراسم»، «بانوان و خانواده»،« پشتیبانی»، «طرح وبرنامه»، «دانشجوئی واساتید»،« روستائی وعشایری»، «فرهنگیان ودانش آموزی»، «فضاسازی وتزئینات شهری وروستایی»، «قرآن ونهج البلاغه و حوزه وروحانیت»، «فرهنگی وهنری»، «کارگری»، «کودکان و نوجوانان»، «مساجد»، «نهادها وسازمانها»، «بسیج و نیروهای مسلح»، «ورزش وجوانان» ، «همیاری وتشکل های مردمی » و «نظارت وارزیابی و هماهنگی فرمانداران»

منبع: یزد بانو




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.