بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36355228
رئیس حوزه هنری استان یزد:

کتاب خاطرات آیت الله ناصری در سال جاری به چاپ می رسد


رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: کتاب خاطرات آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را در دست اقدام داریم و امروز ماکت این کتاب رونمایی می‌شود و انشاالله امسال اصل این کتاب به چاپ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، محمدصادق کوچک‌زاده در دیدار هنرمندان یزد با امام جمعه یزد اظهار داشت: همکاری و همراهی حوزه هنری و بسیج هنرمندان از ارزش بالایی برخوردار بوده و نتیجه این همکاری اقدامات بسیار ارزشمندی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در تروریست خواندن پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حقیقت این است که همه ما بسیجی و پاسدار هستیم و به اینکه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت می کنیم.

رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: امسال موفق به برگزاری 5 محفل خاطره انقلاب اسلامی با موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدس برگزار کنیم گفت: هدف از برگزاری این محافل این است که ما موضوعات و پروژه هایی را کشف کنیم و بتوانیم به صورت جدی به این موضوعات بپردازیم تا جایی که به یک اثر هنری تبدیل شود.

کوچک‌زاده با اشاره به اینکه کتاب سالار تکریت اثر حوزه هنری یزد امسال به رهبر انقلاب تقدیم می‌شود گفت: هر سال تعدادی از هنرمندان و رزمندگان دفاع مقدس در محفل خاطره‌ای که خدمت رهبر معظم انقلاب هستیم حضور دارند.

وی ادامه داد: همایشی به طور ویژه با موضوع تبیین جایگاه قرآن در اربعین حسینی برگزار شد و در این همایش مقالات پژوهشگران ملی و استانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری استان یزد بیان کرد: از سال 93 تصمیم گرفته شد که باز مقوله طنز، ادبیات طنز و طنز مکتوب را به صورت ویژه در حوزه هنری مورد توجه قرار دهیم و محافل ماهانه طنز قندشکن کار خود را شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شعر طنز تحت عنوان قندچین برگرفته از آثار ارائه شده در این محافل منتشر شده گفت: همچنین 6 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف حوزه هنری یزد تولید و چاپ شده که فردا از این عناوین رونمایی می‌شود.

کوچک‌زاده افزود: مجموعه دو جلدی کتاب دهم فروردین با موضوع جایگاه یزد در انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسیده و انشاالله در همین هفته هنر انقلاب، این کتاب دو جلدی که حاصل 11 کار پژوهشی و تحلیل در ارتباط با تاریخ انقلاب اسلامی در یزد است رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: کتاب خاطرات آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را در دست اقدام داریم و امروز ماکت این کتاب رونمایی می‌شود و انشاالله امسال اصل این کتاب به چاپ می‌رسد.

وی افزود: پنج نمایش به محوریت بچه‌های مسجد در حوزه هنری تولید شد و افتخار داشتیم که یکی از این نمایش‌ها را به اسم نمایش «گفت‌و‌گوی آب» اثر تیمی از شهرستان ابرکوه را به مدت 5 شب در ایام اربعین و در کربلا چاپ کنیم.

کوچک‌زاده اظهار داشت: قریب به 130 جلسه آموزشی در سال 97 برگزار شد که محصولاتی از این کارگاه‌ها بیرون آمد و در جشنواره‌های مختلف هنری که در سراسر کشور برگزار شد، توانستند رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.