بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36268749
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

کسب نشان «پایتخت کتاب جهان» برای یزد مهم‌ترین هدف‌گذاری سال آینده است


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد کسب نشان «پایتخت کتاب جهان» برای یزد را مهم‌ترین هدف‌گذاری سال آینده برای این اداره عنوان کرد.

مجید جوادیان‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، در خصوص بهترین اتفاق سال 97 گفت: پایتخت کتاب ایران قطعا یک اتفاق شیرینی بود که هویت بخش فرهنگی هنری مردم یزد با آن دوباره خودنمایی کرد.

راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی کودکان کار و خیابانی از بهترین اتفاقات سال 97

وی راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی کودکان کار و خیابانی از جمله دیگر اتقافات ارزشمند سال 97 نام برد و ادامه داد: این اقدام لبخند دانایی را بر لب کودکان محروم می‌نشاند و البته وظیفه همه ما است که کودکی این کودکان را نجات دهیم و نگذاریم دستخوش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص عملکرد خود در سال جاری عنوان کرد: براساس برنامه‌ و اهدافی که در روز معارفه در این مسئولیت به آن اشاره کردم سعی کردم در آن مسیر حرکت هدفمند و همگرایانه داشته باشم، کسب برند پایتخت کتاب ایران برای یزد از جمله اهداف بود که محقق شد.

جوادیان‌زاده افزود: هر چند که از وضعیت مطلوب فاصله داریم اما اگر شرایط و تنگناهای اقتصادی وجود نداشت می‌توانستیم بسیار سریع‌تر و کامل‌تر به اهدافی که تعریف شده بود برسیم با این حال در حد امکانات، شرایط و فرصت‌هایی که در اختیار داشتیم تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف به کار بردیم.

راه‌اندازی شکل‌گیری مرکز حمایت از کسب وکارهای نوپا از اقدامات خوب سال جاری 

وی با بیان اینکه به نظر دولت کارنامه مقبولی در حوزه فرهنگی اجتماعی و هنری دارد، ادامه داد: اکثر حوزه‌های فرهنگی هنری در استان یزد فعال هستند، در حوزه میراث فرهنگی یزد به ثبت جهانی رسیده است، یزد برند پایتخت کتاب ایران را کسب کرد و امسال اولین مرکز حمایت از کسب وکارهای نوپای فرهنگی اجتماعی در استان یزد شکل گرفت.

جوادیان زاده افزود: یکی از رویکردهای نظام و از هدف‌گذاری‌ها و سیاستگذاری‌های مورد تاکید رهبری در حوزه کسب و کارهای نوپا مانند شرکت دانش بنیان بود که در همین راستا امسال مرکز حمایت از کسب وکارهای نوپای فرهنگی اجتماعی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: در حوزه عدالت فرهنگی و اجتماعی نیز تقریبا در چند سال اخیر همه شهرستان‌های استان صاحب سینما به صورت سیار یا ثابت شدند و فیلم‌های به روز در آنها به نمایش درآمد در حالی که زمانی سینماها محدود به مراکز شهرستان‌ها یا مراکز استان‌ها بود.

بحث منابع مالی مهم‌ترین چالش پیش رو در سال آینده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه البته قضاوت در خصوص عملکردها بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، فرهنگی سیاسی و بین‌المللی مقدور نیست، گفت: امیدواریم در ادامه بتوانیم اهداف فرهنگی هنری را بیش از پیش محقق کنیم.

جوادیان زاده در خصوص چالش‌های پیش رو در حوزه فرهنگ و هنر در سال آینده گفت: در استان یزد همگرایی خوبی بین نهادهای فرهنگی وهنرمندان در عرصه فرهنگی هنری وجود داشته و در عرصه‌هایی که همواره با چالش، تکثر و چندگرایی همراه بوده سعی کردیم تا جایی که امکان دارد ابن فاصله‌ها را کم کنیم و هویت مشترک جمعی بر فرهنگ و هنر یزد حاکم کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات و منابع مالی تنها حوزه‌ای است که می‌تواند برای ما تهدید محسوب شود، تصریح کرد: بحث منابع مالی نمی‌توانیم شرایط را عوض کنیم و امیدواریم با تمهیداتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اندیشیده می‌شود حداقل شرایط اقتصادی برای حوزه فرهنگی هنری فراهم شود.

کسب نشان پایتختی کتاب جهان برای  یزد؛ مهم‌ترین هدفگذاری برای سال آینده

جوادیان زاده کسب نشان پایتختی کتاب جهان برای استان یزد را مهم‌ترین هدفگذاری فرهنگی برای سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: تداوم برنامه‌هایی که اجرا شده در سال آینده در پیش گرفته می‌شود، از جمله گسترش مرکز حمایت از کسب وکارهای نوپای فرهنگی اجتماعی و افزایش رشته‌هایی که پوشش می‌دهد و همچنین جلب اعتماد مردم به خصوص جوانان به این مرکز در دستور کار قرار می‌گیرد تا شاهد بازده و خروجی بیشتری در این حوزه که بسیار مهم است باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی مقوله بسیار مهمی است باید مدنظر قرار گیرد، گفت: کتاب یک کالای پایدار فرهنگی است و برخلاف بسیاری از کالاهای فرهنگی هنری که اعتبار خود را از دست داده و دچا راستحاله شده‌اند، کتاب اعتبار خود را در همه زمان‌ها حفظ کرده است و باید امر ترویج کتاب و کتابخوانی همیشه مورد توجه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در سال آینده تلاش می‌کنیم که به عدالت فرهنگی اجتماعی توجه بیشتری توجه داشته باشیم و خدمات فرهنگی اجتماعی را تا عمق روستاها پیش ببریم.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه یزد جز شهرهای پیشتاز کشور در زمینه روستاهای دوستدار کتاب بود، گفت: سعی بر این است که سال آینده روستاهای بیشتری در حلقه روستاهای دوستدار کتاب قرار بگیرند و خدمات فرهنگی هنری بیشتری به آنها اختصاص یابد و همچنین توجه بیشتر به فرهنگ بومی مناطق و تشکیل هدفمند و مستمر شورای فرهنگی عمومی از مرکز استان تا بخش‌ها از دیگر چشم‌اندازهای سال پیش رو است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.