بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34517020
رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه:

کشت گیاهان دارویی در ابرکوه به 120 هکتار رسید


رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه از کشت گیاهان دارویی در ابرکوه به 120 هکتار خبر داد.

به گزارش یزد آوا، مهدی غیب الهی رئیس اداره جهاد کشاورزی ابرکوه، درگفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توسعه کشت محصولات کم آبخواه و بهره وری بیشتر از آب مجازی و ادامه خشکسالی و افت سطح آبهای زیرزمینی ، توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار است.

وی این محصولات را شامل زعفران در سطح 50 هکتار، نعناع فلفلی، شیرین بیان، به لیمو، شوید و شنبلیله ذکر کرد که از گیاهان کم آبخواه به شمار می روند.

غیب الهی پیش بینی کرد: با توجه به ارزش افزوده بالا، کم آبخواه بودن و استقبال کشاورزان سطح زیرکشت گیاهان دارویی در سال زراعی آینده در ابرکوه به 300 هکتار برسد.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان کم آبخواه به ویژه دارویی و تغییر الگوی کشت در دستور کار است، تصریح کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و افت سطح آب های زیرزمینی توسعه کشت‌ گیاهان دارویی نه تنها به منابع آبی منطقه کمک کند بلکه منبع درآمد مطمئنی هم برای کشاورزان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آبدهی 614حلقه چاه کشاورزی و 13 رشته قنات از 140میلیون متر مکعب سالانه به 120میلیون متر مکعب کاهش یافت.

35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت های دامداری و دامپروری است و هفت هزار و 500 خانوار از این طریق امرار معاش می کنند و سطح زیرکشت محصول زراعی و باغی شهرستان 14هزار هکتار است.

مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.