بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10004071
با حضور 4 هزار نفر از دانشگاهیان استان یزد

کنگره شهدای دانشجو در یزد برگزار می‌شود


مسئول بسیج دانشجویی یزد گفت: کنگره شهدای دانشجو فردا با حضور 4 هزار نفر از دانشگاهیان استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، حسان ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اینکه 110 شهید دانشجو که در زمان شهادت خود دانشجو بوده‌اند، شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: این کنگره نخستین کنگره شهدای دانشجو است که فردا در یزد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره بیش از 4 هزار نفر از دانشگاهیان استان یزد حضور خواهند داشت و آیت‌الله مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان نیز میهمان ویژه این مراسم هستند.

ملکی با بیان اینکه روایتگری از دوران دفاع مقدس نیز از برنامه‌های این کنگره است، عنوان کرد: محمد احمدیان از اعضای تفحص شهدای برون‌مرزی و همرزم شهید خرازی از راویان دفاع مقدس در این مراسم خواهند بود.

مسئول بسیج دانشجویی یزد، رونمایی از دو اثر هنری را نیز از دیگر بخش‌های این مراسم برشمرد و افزود: در این مراسم یک اثر هنری در حوزه تئاتر و یک ترانه با عنوان «مسافر» رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار جامع شهدای دانشجوی استان یزد در این مراسم خاطرنشان کرد: این نخستین نرم‌افزار ویژه شهدای دانشجو در این استان است.

ملکی ادامه داد: تاکنون 10 هزار سند از شهدای دانشجوی استان یزد جمع‌آوری شده که اطلاعات موجود در این اسناد، در نرم‌افزار جامع شهدای دانشجو ثبت شده و فردا در کنگره رونمایی خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی یزد یادآور شد: سایت شهدای دانشجوی استان یزد نیز با عنوان مستشهدین طراحی شده که این سایت فردا فعال و بهره‌برداری خواهد شد.

ملکی ادامه داد: در این کنگره همچنین از کتاب‌های شهیدان محسن‌زاده، دادرس و بخشنده با حضور مسئولان بسیج و سپاه استان یزد رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: این کنگره قرار است فردا در سالن ولایت مجموعه ورزشی زمزم در جوار سپاه الغدیر استان یزد از ساعت 18 آغاز به کار کند.

ملکی از کلیه دانشجویان و مردم شهیدپرور دارالعباده یزد دعوت کرد تا در این کنگره شرکت کرده و یاد و خاطره شهدای استان یزد به ویژه 110 شهید دانشجوی این استان را گرامی دارند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.