بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 25953059
فرماندار یزد:

کوره‌های دستي آجرپزی یزد، تا دوسال آینده تعطیل می شوند


فرماندار يزد با تشريح اقدامات صورت گرفته در راستاي ساماندهي کوره‌های آجرپزي شهر يزد گفت: طبق تفاهمي كه با صنف فخار و صاحبان اين صنعت صورت گرفته است همه کوره‌ها تا پايان سال 97 تعطيل و يا به فناوری روز مجهز می‌شوند.

به گزارش یزد آوا، مصطفي سالاري با اشاره به همكاري مطلوب صنف فخار و صاحبان کوره‌هاي آجرپزي در بحث كاهش آلايندگي هوا اظهار كرد: در حوزه کوره‌هاي دستي با تمهيداتي كه در نظر گرفته شد، بخش اعظمي از اين کوره‌ها به سوخت گاز مجهز شدند تا به نسبت استفاده از سوخت مازوت و گازوييل از آلايندگي كمتري برخوردار باشند.

وي بابیان اين كه بخش ديگري از کوره‌هاي دستي به سبب قطع سوخت مازوت و بخشي به دليل عدم رعايت قوانين محيط زيستي تعطیل‌شدند، افزود: با گازسوز شدن کوره‌ها فرصتي به اين صنف داده شد تا علاوه بر كاهش آلايندگي نسبت به تغيير فنّاوری يا تغيير كاربري تا سال 97 اقدام كنند.

سالاري در ادامه با اشاره به اين كه کوره‌هاي فشاري نيز به‌صورت صددرصدی به گاز متصل شدند گفت: 80 درصد کوره‌هاي فشاري ضمن تغيير سوخت به فیلترهای كاهش آلايندگي مجهز شده‌اند كه اين اقدام تأثیر بسزايي در كاهش آلودگي اين صنعت داشته است.

فرماندار یزد در مصاحبه با ایسنا برخورد جدی و قاطعانه با عواملی که سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته باشد را یکی از اولویت های جدی دولت تدبیرو امید دانست و بیان کرد:‌ ممكن است بعضاً تخلفاتي در بخش استفاده از سوخت‌های متفرقه براي توليد در کوره‌هاي استفاده شود اما همشهريان گرامي مطمئن باشند كه با نظارت‌هایی كه در حال انجام است این‌گونه اقدامات شناسايي و با متخلفين برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

وی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه اقدامات محيط زيستي دولت در ساماندهي كوره خلاصه نشده است، اظهار کرد: احداث 700 هكتار كمربند سبز و افزايش فضاي سبز شهري دو نمونه از اقداماتي بوده است كه به‌منظور مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی صورت گرفته است.

سالاري در پايان خاطرنشان كرد: اقدامات اصلاحي در حوزه محیط‌زیست صرفاً با همكاري تمامي دستگاه‌های اجرايي محقق می‌شود كه لازم است از تلاش‌های همكارانمان در سازمان حفاظت محیط‌زیست، شركت گاز، صنعت، معدن،تجارت و منابع طبيعي تقدير و تشكر كرد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.